Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@06:55:59 GMT

آمار جهانی ابتلا به آرتروز ران و زانو در ۲۰۱۷

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۹۱۲۲

آمار جهانی ابتلا به آرتروز ران و زانو در ۲۰۱۷

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۳۰۰ میلیون مورد آرتروز مفصل ران و زانو در سراسر جهان گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، بررسی مدل‌های آماری جهانی حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۷ بیش از ۳۰۰ میلیون مورد آرتروز مفصل ران و زانو در سراسر جهان گزارش شده که بیشترین موارد در کشورهایی با میزان درآمد بالا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمارها نشان می‌دهد بیشترین آسیب ناشی از این عارضه متوجه زنان است و از سال ۱۹۹۰ ناتوانی و معلولیت‌های مرتبط با این بیماری نزدیک به ۱۰ درصد افزایش داشته است.

متخصصان در این مطالعه آمارهای مربوط به ۱۹۵ کشور را ارزیابی کردند تا تعداد موارد جدید و موجود آرتروز مفصل ران و زانو و آسیب‌های ناشی از این عارضه مشخص شود.

عارضه آرتروز در دو مفصل ران و زانو بخش قابل توجهی از هزینه‌های درمانی و مراقبتی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش مدیکال اکسپرس، همچنین تعداد افراد میانسال مبتلا به عارضه آرتروز در تمامی مناطق جهان افزایش داشته و به لحاظ جدول‌بندی منطقه‌ای آمریکای شمالی، منطقه استرالزی و آمریکای لاتین در صدر این فهرست قرار گرفته‌اند. به لحاظ منطقه‌ای تعداد موارد موجود مبتلا به عارضه آرتروز در آمریکای شمالی، شمال آفریقا، خاورمیانه و منطقه استرالزی بالاترین رقم بوده و کمترین آمار به آفریقای سیاه اختصاص داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آرتروز آمریکای لاتین خاورمیانه آمریکای شمالی عارضه آرتروز مفصل ران و زانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۹۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد

صنعت واردات خودرو از چین به دلیل بسته شدن بنادر اسرائیل فلج شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه اقتصادی گلوبس در گزارشی نوشت، شرایط فعلی در اسرائیل باعث شده است تا صادرات خودرو از چین به اسرائیل در سه ماهه اول از سال 2024 به شکل قابل توجهی فلج شود.

براساس گزارش‌های منابع رسمی، صادارت خودروهای هیبردی چینی به اسرائیل در سه ماهه اول از سال جاری میلادی 51 درصد کاهش یافته است، که در آمار صادارت گمرک چین به آن اشاره شده است.

براساس آمار منتشر شده، صادرات خودروهای هیبریدی از چین به اسرائیل در ماه مارس 33 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن کاهش یافت.

گفتنی است رسانه‌های عبری زبان، تاکنون بیش از یک گزارش از تاثیر اقدامات نیروهای مسلح یمن در فلج کردن اقتصاد اسرائیل منتشر کرده‌اند.

هنیه:یمن اقتصاد اسرائیل را متلاشی کرد/حمایت قدرتمندانه ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا درگذشت
  • قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت