Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اشرف غنی در واکنش به حملات اخیر طالبان تاکید کرد که نیروهای امنیتی با خروج از حالت تدافعی به حالت تهاجمی تغییر وضعیت دهند. تاریخ انتشار: 14:14 - 24 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۰۵۲۵

خبرگزاری میزان- «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در واکنش به حملات انتحاری روز گذشته و تشدید حملات طالبان در افغانستان از نیروهای امنیتی این کشور خواست تا با تغییر وضعیت از حالت تدافعی به حالت تهاجمی، مواضع طالبان و دیگر گروهها را هدف قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته در حمله انتحاری به یک مراسم خاکسپاری در شهرستان «خیوه» ولایت «ننگرهار» 24 نفر جان خود را از دست دادند و 68 تن دیگر نیز زخمی شدند.

براساس گزارش وزارت بهداشت افغانستان، حمله به بیمارستان صد تختخوابی در منطقه شیعه‌نشین کابل نیز 16 تن جان باختند و 16 تن دیگر از جمله 5 کودک زخمی شدند.

اشرف غنی که در یک برنامه تلویزیونی گروه تروریستی داعش و طالبان را مسئول حملات روز گذشته دانست.

این در حالی است که طالبان ارتباط این گروه با حملات روز گذشته را تکذیب کرد و گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به مراسم خاکسپاری را به عهده گرفته است.

بیشتر بخوانید: توافق «اشرف غنی»و«عبدالله عبدالله» بر سر تقسیم قدرت در افغانستان چشم انداز دستیابی به صلح در افغانستان دولت افغانستان: طالبان به کاهش خشونت‌ها پایبند نیست بی بی سی: جزئیات طرح عبدالله برای حل بحران سیاسی افغانستان
کارشناس آمریکایی: طالبان ساختار کنونی افغانستان را قبول ندارد مقام افغانستانی تلاش ایران برای صلح افغانستان را مهم دانست عبدالله: حاضرم با طالبان در آینده "افغانستان" در یک دولت کار کنم عبدالله عبدالله: نتیجه انتخابات غیرقانونی است «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان شد عبدالله عبدالله همزمان با اشرف غنی مراسم تحلیف برگزار می‌کند عبدالله: توافق "آمریکا-طالبان" زمینه خروج نیروهای خارجی را فراهم می‌کند

غنی در اظهاراتش ازسرگیری دوباره حملات را به منظور دفاع از افغانستان و نیز محافظت از ساختارهای این کشور و نیز برای دفاع در برابر تهدیدها و «حملات طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی» ضروری دانست.

پیش از این تمامی نیروهای نظامی افغانستان تنها مجاز به دفاع در برابر حملات طالبان بودند.

انتهای پیام/

تسنیم

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: افغانستان کابل روز گذشته اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۹۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف

سفارت طالبان در مالزی اعلام کرد: رئیس سازمان بررسی و توسعه اتاق تجارت مالزی از نقیب‌الله احمدی، سفیر طالبان در این کشور برای حضور در کنفرانس بین‌المللی وقف که به میزبانی مالزی برگزار می‌شود، دعوت کرد.

این سفارت افزود: این مقام مالزیایی اظهارداشت که سرمایه‌گذاران مالزی خواهان سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • وضعیت متشنج در خیابان‌های تل آویو + فیلم
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است