Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:34:17 GMT

کرونا در کمین زنان باردار در پاکستان

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۹۲۸۵

کرونا در کمین زنان باردار در پاکستان

کارشناسان پاکستانی شیوع کرونا در میان زنان باردار به ویژه زنان قشر ضعیف این کشور را موجب نگرانی دانسته و نسبت به افزایش مبتلایان به کرونا در وضعیت بارداری هشدار دادند. 

رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند: زایمان زنان باردار در مناطق درگیر با کرونا به ویژه در برخی از مناطق ایالت بلوچستان و سِند در جنوب این کشور یکی از عوامل خطرناک ابتلا به این ویروس محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس گزارش اخیر صندوق کودکان سازمان ملل، پنج میلیون تولد در پاکستان طی ۹ ماه از آغاز بحران کرونا در این کشور (از هفتم اسفند سال گذشته) پیش بینی شده است در عین حال محدودیت‌های اعمالی برای مهار کرونا در مناطق مختلف این کشور باعث افزایش مشکلات و استرس میان زنان باردار شده است. 

کارشناسان پاکستانی می‌گویند: مراقبت از زنانی که قرار است تا ۹ ماه آینده زایمان داشته باشند دغدغه‌ای بزرگی است زیرا آنان مجبورند در فضای پراسترس ناشی از فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت‌های سخت وضع حمل کنند. 

رسانه‌های پاکستانی گفتند: وضعیت کرونا در این کشور باعث شده تا برخی به صورت سنتی و در منزل اقدام به وضع حمل کنند که این اقدام به گفته متخصصان و کارشناسان پیامد خطرناکی به دنبال خواهد داشت.

روزنامه پاکستانی «اوصاف» نوشت: رعایت نکردن بهداشت در منازل و حتی در مراکز خدمات درمانی و زایشگاه‌ها، میزان خطر ابتلای زنان باردار به ویروس کرونا را افزایش داده است. محدودیت‌های کرونایی نیز در برخی از شهرها مراجعه زنان باردار به بیمارستان‌ها را با مشکل جدی روبرو کرد و حتی خطر شیوع کرونا، باعث تعطیلی برخی از زایشگاه‌ها و تبدیل شدن آن به محل مراقبت از بیماران کرونایی شده است. 

وب سایت روزنامه انگلیسی زبان «داون» نیز نوشت: شیوع کرونا در دو مرکز زایشگاه در ایالت پنجاب باعث شد تا ضمن تعطیلی آن، آزمایش کرونا از صدها زن باردار انجام شود.  براساس این گزارش، تست کرونای بیش از ۳۰ نفر از زنان باردار مثبت بوده و نتایج ۲۰۰ نفر دیگر در دست بررسی قرار گرفته است. 

وزارت بهداشت پاکستان در تازه‌ترین داده‌های خود اعلام کرد: ۶۵ درصد بیماران کرونایی افراد زیر ۵۰ سال هستند و مردان بیشتر از زنان به این بیماری مبتلا شده‌اند. 

کووید-۱۹ یا همان ویروس کرونا هفتم اسفند سال گذشته توسط وزارت بهداشت پاکستان با شناسایی نخستین مورد در شهر کراچی اعلام شد و هم اکنون ۳۳ هزار و ۶۳۸ نفر به این ویروس مبتلا هستند. ۷۳۷ بیمار کرونایی نیز در شهرهای مختلف پاکستان جان باخته‌اند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا سلامت زنان پاکستان بارداری پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سلامت زنان پاکستان بارداری ویروس کرونا سلامت زنان پاکستان بارداری زنان باردار ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۹۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| عملیات کمین حزب‌الله در رویسات العلم

فیلم| عملیات کمین حزب‌الله در رویسات العلم

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • جمیله علم الهدی خطاب به غربی ها: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • فیلم| عملیات کمین حزب‌الله در رویسات العلم