Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریبا رضائی روز چهارشنبه در جلسه نجات بخشی تالاب زریبار مریوان اظهار داشت: با توجه به ثبت تالاب زریبار در کنوانسیون رامسر باید همه طرح‌ها، برنامه‌ها و هرگونه بهره‌برداری از این تالاب براساس قوانین و مقررات حفاظت محیط زیست و در راستای پایداری این اکوسیستم تهیه و اجرایی شود.

وی اضافه کرد: از آنجا که تلاب زریبار یکی از مهمترین اکوسیستم‌های غرب کشور در زمینه حفاظت تنوع زیستی است چند مدیریتی و کم توجهی به وضعیت آن می‌تواند لطمات جبران ناپذیری به آن وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این تالاب ارائه دهنده خدمات زیاد معیشتی  به مردم منطقه، تعدیل شرایط اقلیمی و رونق گردشگری طبیعی در استان است، افزود: متولی اصلی این تالاب اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان است که با نظارت بیشتر و تدابیر علمی و کاربرد شیوه‌های جدید مدیریتی برای دستیابی به توسعه پایدار دریاچه تلاش خواهیم کرد.

رضائی یادآور شد: در سنوات گذشته امور مربوط به حوزه گردشگری تالاب به شهرداری مریوان واگذار شده بود که با توجه به آسیب شناسی و کارکارشناسی انجام شده در خصوص تفاهم نامه منعقد شده در این رابطه تجدید نظر شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان تاکید کرد: به دنبال این هستیم که با تمهدیدات جدید و کارآتر در راستای حفظ تالاب ارزشمند زریبار اقدمات موثر و مفیدی انجام دهیم.

معاون فنی حفاظت محیط زیست استان کردستان هم در این جلسه به اجرای طرح پایلوت گردشگری برای ۱۵ هکتار از تالاب و پناهگاه حیات وحش اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح تمامی امور عمرانی، گردشگری و بهره‌برداری باید تحت قوانین و مقرارت تدوین شده سازمان حفاظت محیط زیست در مناطق چهار گانه باشد.

شهاب محمدی اضافه کرد: طرح تفصیلی دیگری نیز توسط کارشناسان مجرب در زمینه بکارگیری همه ظرفیت‌های موجود برای تالاب در آینده نزدیک با نگاه جامع و همسو با حفاظت، مدیریت و تداوم چرخه اکوسیستم پناهگاه حیات وحش زریوار به اجرا در می‌آید.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا استان کردستان تالاب سازمان حفاظت محیط زیست شهرداری محیط زیست سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۹۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان از دستگیری متخلفان شکار و چرای غیر مجاز و زودتر از موعد در منطقه حفاظت شده هلن خبر داد.
بختیار طاهری گفت: با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست در شهرستان‌های کیار و اردل؛ متخلفان شکار غیرمجاز در حین ارتکاب به جرم و در اقدامی دیگر متخلفان چرای غیر مجاز و زودتر از موعد دام در منطقه حفاظت شده هلن، شناسایی و دستگیر شدند.
وی افزود: از این متخلفان دو قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز کشف و ضبط شد، همچنین سه فقره پرونده چرای غیر مجاز و زودتر از موعد دام هم برای متخلفان تشکیل شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: این متخلفان بریا گذراندن مراحل قانونی پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا تخریب محیط‌زیست با سامانه تلفنی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان حقیقت دارد | سلاجقه: برای مسدود کردن انحراف آب با طالبان گفت‌وگو می‌ کنیم | طالبان آب شیرین را تلخاب می کند!
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است
  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد