Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@12:34:00 GMT

کشف بیش از ۱۲ تن سنگ معدن قاچاق در اسفراین

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۹۷۱۵

کشف بیش از ۱۲ تن سنگ معدن قاچاق در اسفراین

سرهنگ مجید یگانه پور روز چهارشنبه اظهار داشت: این محموله زمانی کشف شد که ماموران پاسگاه عباس آباد هنگام گشتزنی در محور اسفراین - سبزوار،  با یک دستگاه کامیون حامل مواجه شدند که به علت سنگینی بار دچار ترکیدگی لاستیک و واژگون شده بود.
وی با اشاره به اینکه دراین خصوص ۲ نفر متهم که فعالیت چشم گیری در خرید و فروش سنگ قاچاق نیز داشتند، دستگیر و بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: خودرو مورد نظر نیز توقیف و سنگ معدن کشف شده برابر هماهنگی به عمل آمده به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تحویل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذخایر سرب و روی معدن ثبت نشده آلبلاغ اسفراین، در بیش از یکسال اخیر هدف دست اندازی و برداشت غیرمجاز سودجویان و برخی افراد محلی قرار گرفته که به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی در برداشت و ریزش چندین باره کوه، تاکنون به مرگ ۶ نفر و مصدومیت شماری دیگر انجامیده است.

برداشت کنندگان که روزی خود را در این معدن ممنوعه جست و جو می کنند، علیرغم همه موانعی که ایجاد شده، همچنان دست از اقدامات غیرمجاز خود برنداشته و این در حالی است که هنوز کشمکش بین دستگاه های متولی این بخش در استان و برخی از سازمان های کشوری نظیر ایمیدرو، برای سامان بخشی به وضعیت این معدن، به نتیجه نرسیده است.

معدن آلبلاغ در ارتفاعات سخت گذری به همین نام در محدوده پارک ملی ساریگل، در شمال شرق شهرستان اسفراین قرار دارد.

در یک سال گذشته ۱۷۰ تن سنگ معدن سرب و روی غیرمجاز، که از معدن آلبلاغ برداشت شده بود، توسط پلیس کشف و ضبط شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان خرید و فروش خودرو قاچاق معدن سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۹۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علت فوت کارگر معدن زغالسنگ کوهبنان توسط دستگاه قضایی

به گزارش خبرنگار مهر، علی محبوب پور، صبح دوشنبه به خبرنگاران گفت: بلافاصله پس از کسب گزارشی مبنی بر وقوع حادثه و فوت یکی از کارگران معدن زغالسنگ رسیدگی به موضوع در دستور کار دستگاه قضائی قرار گرفت و صورتجلسه با حضور شاهدان و همکاران فرد متوفی تنظیم گردید.

وی افزود: تحقیقات مقدماتی درباره علت فوت این فرد در حال انجام می‌باشد و نظر قطعی، پس از اعلام نظر پزشکی قانونی و بازرسان مربوطه و اداره کار اعلام خواهد شد.

محبوب پور، بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در معادن تاکید کرد و گفت: در صورت اثبات تخلف، قصور و کوتاهی از جانب کارفرمایان و مسئولان مربوطه با افراد خاطی برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

کد خبر 6098009

دیگر خبرها

  • بررسی علت فوت کارگر معدن زغالسنگ کوهبنان توسط دستگاه قضایی
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • بررسی علت مرگ کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • علت فوت کارگر معدن در کرمان چه بود؟
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • مرگ کارگر معدن زغال سنگ در کرمان به دلیل نبود ایمنی کار (+ عکس)
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • جان باختن یک کارگر معدن در استان کرمان
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد