Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پیشین یوفا پشت‌پرده روابط محرمانه رئیس کنونی فدراسیون جهانی فوتبال با دادستان سوئیس که باعث رسیدن او به این پست شد را افشا کرد. ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ ورزشی فوتبال جهان نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از هفته‌نامه L'Illustré فرانسه، میشل پلاتینی معتقد است جانی اینفانتینو سال 2015 میلادی به لطف روابط پشت‌پرده با دادستان سوئیس توانست صندلی ریاست فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) را تصاحب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلاتینی در آن زمان با شکایت فیفا به اتهام دریافت رشوه از سپ بلاتر، رئیس معزول فیفا 4 سال محروم شد.

رئیس پیشین اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در این رابطه گفت: اینفانتینو و میشل لائوبر (دادستان سوئیس) معتقدند که غیرقابل دسترسی و بالاتر از قانون هستند.

بر اساس افشاگری‌های اخیر، اینفانتینو و لائوبر جلسه‌های غیررسمی با هم داشته‌اند که ابهام حقوقی درباره تبانی فیفا و سیستم قضایی یک کشوری ایجاد می‌کند.

میشل پلاتینی گفت: فکر می‌کنم میشل لائوبر فهمیده که از خطوط قرمز عبور کرده است. به نظرم جانی اینفانتینو هم‌اکنون باید استعفا دهد. مشکل اینجاست که او با تکیه بر فرصت‌طلبی و بدون مشروعیت پست ریاست فیفا را به دست آورد. بنابراین او هر کاری برای حفظ این سمت انجام می‌دهد. اینکه در گذشته قربانی یک توطئه شدم برای من روشن است. همه می‌دانند پست ریاست فیفا در سال 2016 با اکثریت آراء باید به من می‌رسید.

وی افزود: اینفانتینو در ابتدای سال 2015 به طرز ماهرانه‌ای و روابط پشت‌پرده‌ای با اطمینان از اینکه من از صحنه رقابت ریاست فیفا حذف می‌شوم، وارد عرصه شد.

مصاحبه پلاتینی در حالی امروز منتشر شد که قرار است کمیته قضایی مجمع فدرالی سوئیس درباره برکناری میشل لائوبر از سمت دادستانی به خاطر جلسه‌های غیررسمی با جانی اینفانتینو تصمیم بگیرد.

شکایت مخترعان اسپری داوری از فیفا و درخواست حبس 4 ساله برای اینفانتینو!

 

انتهای پیام/

R7858/P/S3,1410/CT10 واژه های کاربردی مرتبط جانی اینفانتینو (رئیس فیفا) فیفا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جانی اینفانتینو رئیس فیفا فیفا جانی اینفانتینو رئیس فیفا فیفا جانی اینفانتینو دادستان سوئیس پشت پرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کونسیسائو: اجازه دهید دور از سر و صدا بمانم!

به گزارش "ورزش سه"، انتخابات ریاست باشگاه پورتو هفته قبل با پیروزی ویلاش بواش به پایان رسید و دوران ریاست چهار دهه ای پینتو داکاستا تمام شد. مربی سابق پورتو حالا رئیس جدید است و باید دید او برای نیمکت تیمش چه تصمیمی خواهد گرفت. این در حالی است که قبل از انتخابات، داکاستا قرارداد کونسیسائو را تمدید کرده بود.

دو روز پیش در جریان بازی والیبال زنان پورتو، دوربین ها داکاستا و ویلاش بواش را در حالی شکار کردند که به گرمی با هم خوش و بش می کردند و یکدیگر را در آغوش گرفتند.

دیروز وقتی از کونسیسائو در مورد این برخورد گرم سوال شد، او پاسخ داد: «این یک نشانه مثبت و خوب برای باشگاه بود. کسی که در انتخابات شکست خورد، به فرد پیروز تبریک گفت و مشخص شد اختلاف و دشمنی وجود ندارد. من البته مجبور نیستم در این رابطه توضیح بدهم. حالا یک رئیس جدید داریم و در این رابطه خودش توضیح خواهد داد. من مربی تیم هستم و وظیفه ام آماده کردن تیم برای بازی های پیش رو است. ترجیح می دهم دور از سر و صدا و حاشیه بمانم. در مجموع خوشحال شدم که آنها را در جوی دوستانه و صمیمی دیدم.»

دیگر خبرها

  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • دست‌های پشت پرده در انتخابات به روایت «رشیدی کوچی»
  • ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد
  • میشل: شکست دادن بارسا جشن گرفتن دارد
  • کونسیسائو: اجازه دهید دور از سر و صدا بمانم!
  • حفظ حقوق عمومی با سلام و صلوات نمی‌شود/ دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند