Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: سختی‌ها و دشواری‌های دنیا برای انسان ظالم ادب، برای مؤمنان امتحان و آزمون و برای اولیای الهی عامل افزایش مقام آنها است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «حسین انصاریان»، بامداد امروز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت در مراسمی که به مناسبت لیالی قدر در حسینیه همدانی‌ها برگزار شد گفت: قرآن کریم می‌فرماید سرچشمه مشکلات و سختی انسان در دنیا گناه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انسان باید با تفکر در اعمال و رفتار خود می‌تواند منشا سختی و گرفتاری‌های خود را پیدا کند که همه در گناه و ظلم او است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از امیرمومنان امام علی(ع) عنوان کرد: سختی‌ها و دشواری‌ها برای انسان ظالم ادب است که شاید بیدار شود، برای مؤمنان امتحان و آزمون است که نشان دهد تا چه حد در مسیر الهی خواهد ماند و برای اولیای الهی نیز عامل افزایش مقام آنها است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به روایتی از امام صادق(ع) اظهار کرد: زمانی که گناه انسان به حدی می‌رسد که نتواند جبران کند خداوند متعال او را گرفتار حزن و اندوه فراوان می‌کند که گناهان او جبران شود.

وی با بیان اینکه هیچ کسی نزد خداوند محبوب‌تر از بنده مؤمن نیست، ابراز کرد: اگر مؤمن بر مشکلات صبور باشد و از مسیر الهی منحرف نشود خداوند او را در زمره صدیقان قرار می‌دهد؛ انسان در دنیا با سختی و مشکلات فراوانی مواجه می‌شود که خداوند در مقابل آنها وعده امنیت نداده اما وعده کرده که مؤمن را از دشواری‌های روز قیامت در امان خود حفظ کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پروردگار متعال برای همه سختی‌ و مشکلاتی که بر مومنان صبور وارد می‌شود اجر و پاداش قرار داده است، گفت: انسان باید در برابر سختی‌ها صابر باشد زیرا خداوند بنده خود را به میزان جایگاهی که نزد او دارد به بلا دچار می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به فرمایشی از خداوند مبنی بر اینکه بنده‌ای به بهشت نمی‌رود مگر اینکه در عالم دنیا به‌سختی و ناراحتی مبتلا شده باشد، گفت: پروردگار متعال سراسر رحمت و مغفرت است، انسان اگر در عالم دنیا حتی یک عمل صالح انجام داده باشد از رحمت الهی محروم نخواهد ماند.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: بلا و مصیبت رفع مشکلات مردم مشکلات حجت الاسلام والمسلمین سختی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۰۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جواد جعفری ظهر سه‌شنبه در همایش حکمت مطهر که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و تقارن این هفته با روز معلم، اظهار کرد: بی‌شک این روز بهانه‌ای ارزشمند برای قدردانی از معلمانی است که محصول تلاش‌شان دانش‌افزایی انسان‌ها است.

وی از شهید مطهری به عنوان یکی از معلمان با دانش روزگار یاد کرد و با بیان اینکه عقاید و افکار این شهید بزرگوار همواره روشنگر راه رهجویان بوده است، افزود: این عقاید و افکار باعث شده است تا شهید مطهری به یک الگوی بی‌بدیل در جامعه تبدیل شود.

نماینده منتخب مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه در احادیث بسیاری به اهمیت علم و دانش اشاره شده است، خاطرنشان کرد: در یکی از این احادیث به نقل از امام صادق (ع) آمده است که انسان با علم و دانش و کسب آگاهی است که به تقرب الهی دست یافته و در این مسیر گام برمی‌دارد.

جعفری با تاکید بر اینکه پیروان اهل‌بیت همواره حرکت در مسیر علم و دانش را سرلوحه امور خود قرار دادند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مولفه ایجاد عدالت اقتصادی در جامعه، برخورداری از مبانی دینی است، لذا افرادی هستند که علی‌رغم برخورداری از دانش، راه ضلالت و گمراهی را در پیش گرفته‌اند.

کد خبر 6093164

دیگر خبرها

  • «معلم» پیام آور سعادت انسان‌ها است
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند
  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی