Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۹۵۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. مجموع بیماران کووید۱۹ در ایران به ۱۱۲۷۲۵ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۷۸۳ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۸۹۴۲۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ۲۷۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۶۲۹ هزار و ۵۳۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

این جدول در حال تکمیل است

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان 1 آذربایجان شرقی         2 آذربایجان غربی         3 اردبیل ۳۰   ۱۵۹۶ ۱۹۹۷ 4 اصفهان(به‌جزکاشان)         5 البرز         6 ایلام         7 بوشهر ۹   ۲۲۳ ۳۹۸ 8 تهران         9 چهارمحال و بختیاری         10 خراسان جنوبی ۳ ۴۵ ۵۶۹ ۶۱۷ 11 خراسان رضوی         12 خراسان شمالی         13 خوزستان         14 زنجان       ‭ 15 سمنان         16 سیستان‌وبلوچستان         17 فارس ۱۲۰ ۹۸ ۳۷۹۸ ۴۴۲۷ 18 قزوین         19 قم         20 کردستان ۳۷ ۱۳۷ ۱۰۹۰ ۱۹۳۴ 21 کرمان         22 کرمانشاه         23 کهگیلویه و بویراحمد         24 گلستان         25 گیلان         26 لرستان         27 مازندران         28 مرکزی         29 هرمزگان         30 همدان         31 یزد        

***

شناسایی ۱۲۰ مورد ابتلا به کرونا در فارس/ نکات بهداشتی رعایت شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته از ۲ هزار ۴۶۰ نمونه ارسالی به آزمایشگاه ۱۲۰ مورد ابتلا به کرونا شناسایی شد.

دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: از ۲ هزار و ۴۶۰ مورد نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، ۱۲۰ مورد مثبت گزارش شده است که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۴ هزار و ۴۲۷ نفر رسیده است.

این مسئول اظهار کرد: از ۱۲۰ مورد جدید در استان، ۸۱ مورد مربوط به شیراز؛ دو مورد مربوط به لامرد؛ مرودشت، کازرون و ممسنی هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی موارد مربوط به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان است.

او با بیان اینکه خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی بر اثر ابتلاء به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: تاکنون ۹۸ نفر در استان به دلیل ابتلاء به کروناویروس جان خود را از دست داده‌اند. تاکنون سه هزار و ۷۹۸ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آورده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه توصیه کرد: ویروس در جامعه در کمین است و هرگونه غفلت و بی توجهی به این امر مهم، وضعیت استان را به روزهای نخست شیوع ویروس بر می‌گرداند.شهروندان لازم است اصولی مانند در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی و پرهیز از تجمعات و ترددهای غیرضروری، استفاده از ماسک و رعایت فاصله امن در روابط اجتماعی را جدی بگیرند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان به ۱۹۳۴ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ابتلای قطعی یک‌هزار و ۹۳۴ نفر از مردم استانی‌ به کروناویروس از ابتدا تا ظهر امروز خبر داد.

فرزین رضاعی ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان کردستان آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان را تا ظهر امروز چهارشنبه مورخ ۲۴ اردیبهشت ماه جاری یک‌هزار و ۹۳۴ نفر اعلام کرد.

وی گفت: شهرستان‌های سنندج ۵۴۳ نفر، سقز ۴۲۰ نفر، بانه ۲۲۷ نفر، قروه ۱۶۲ نفر، دیواندره ۱۴۷ نفر، مریوان ۱۱۳ نفر، بیجار ۱۱۱ نفر، کامیاران ۹۸ نفر، دهگلان ۸۷ نفر و سروآباد ۲۶ نفر مبتلای قطعی به کروناویروس دارند.از ابتدا تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته ۶ هزار و ۲۴۲ نمونه است که از این تعداد یک‌هزار و ۹۳۴ مورد مثبت، چهار هزار و ۱۴۶ مورد منفی و ۱۶۲ مورد اعلام نشده است.متأسفانه ۱۳۷ نفر از مردم استان کردستان شامل ۳۶ نفر در سقز، ۳۱ نفر در سنندج، ۱۹ نفر در قروه، ۱۹ نفر در بانه، ۹ نفر در کامیاران، ۹ نفر در بیجار، هفت نفر در مریوان، پنج نفر در دیواندره و ۲ نفر در دهگلان به‌دلیل ابتلاء به کروناویروس فوت شده‌اند که همه موارد به‌صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

رضاعی با اعلام یک‌هزار و ۹۰ بیمار بهبود یافته‌اند، گفت: روند بهبود افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان کردستان همچنان سیر صعودی دارد.

وی با اشاره به اهمیت مرحله اول غربال‌گری بیماری کرونا در روند پیشگیری و کنترل بیماری تا به امروز، گفت: اولویت در غربال‌گری مرحله دوم، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، بنابراین از مردم عزیز استان خواهشمندیم با پاسخ‌گویی به شماره تماس ۴۰۳۰ با مراقبین سلامت و به‌ورزان همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.


۹ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی قطعی ۲۲۳ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۹ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

سعید کشمیری پیش‌ازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۳۹۸ نفر است که از این تعداد ۲۳۰ مرد و ۱۶۸ زن هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۹ مورد مثبت جدید ،۳ مورد در بوشهر، ۴ مورد در دشتستان، یک مورد در تنگستان و یک مورد در دیر شناسایی‌شده‌اند. سه بیمار جدید شهرستان بوشهر، دو خانم ۳۸ و ۳۱ ساله و آقایی ۳۱ ساله هستند که خانم ۳۸ که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارد و خانم ۳۱ ساله نیز پس از گذراندن دوره درمان ترخیص و در مراقبت خانگی قرار دارد و آقای ۳۱ در بیمارستان برای گذراندن دوره درمان خود بستری است. چهار بیمار جدید شهرستان دشتستان، آقایانی ۷۲، ۴۴، ۳۵ و ۳۴ ساله که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده و سابقه تماس با مورد مثبت نیز داشته‌اند و در مراقبت خانگی قرار دارند. بیمار جدید شهرستان تنگستان کودکی ۵ ساله است که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده و سابقه تماس با مورد مثبت نیز داشته‌اند و در مراقبت خانگی قرار دارد. بیمار جدید شهرستان دیر خانمی ۳۶ ساله ساکن شیراز است که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۳۹۸ نفر) تاکنون ۲۲۳ نفر از آنان بهبودیافته و ۱۵۴ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۹ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر لزوم رعایت اصول بهداشتی در شب‌های قدر اضافه کرد: انتظار می‌رود عموم مردم و هیئت‌امنای اماکن مذهبی و مساجد با جدیت همچون گذشته نسبت به رعایت این دستورالعمل‌ها مدافعان سلامت را همراهی کنند.دورهمی‌ها، رفت‌وآمدهای خانوادگی و رعایت نکردن نکات بهداشتی منجر به تشکیل خوشه‌های محلی بیماری کرونا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه عدم رعایت فاصله اجتماعی در هر نوع مراسمی موجب شیوع گسترده کرونا خواهد شد اظهار داشت: از عموم مردم تقاضا می‌کنم از برگزاری مراسم‌های دورهمی، جشن تولد و عروسی، ختم، خاک‌سپاری و هرگونه تجمع جداً خودداری کنند.

در حال تکمیل...

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ویروس کرونا آمار کرونا به تفکیک استان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرونا در استان بوشهر بیمار جدید شهرستان ویروس کرونا اردیبهشت ۱۳۹۹ بیماران کرونا استان کردستان ۲۴ اردیبهشت مورد مثبت یک هزار استان ها ۱۲۰ مورد شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۰۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت انواع پژو پارس امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع پژو پارس را امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید. 

منبع: کارنامه

tags # پژو پارس سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۶ اردیبهشت +جدول
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران برای ۱۶ اردیبهشت ماه
  • سفر گروه فوق تخصصی جراحی ابن سینا به یاسوج
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • قیمت انواع پژو پارس امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • جدیدترین نتایج اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق