Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی افزود: در این نشست برای تهیه و ارائه نقشه استقرار واحدهای اتحادیه صنف آبکاران توسط شرکت شهرک‌های صنعتی با توجه به متراژهای درخواستی اعضای اتحادیه، مدت ۱۵ روز فرصت تعیین شد. همچنین مدت فریز قطعات باقیمانده از بلوک‌های فلزی، شیمیایی، خدماتی و سلولزی شهرک صنعتی مشهد در واحدهای آبکاری که طبق مصوبه نشست‌های پیشین اعضای کمیته فنی ساماندهی فاضلاب استان تا ابتدای خرداد ماه فریز شده بود مدت 2 ماه تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: پیگیری مصوبه ستاد تسهیل استان در باره اتحادیه صنف آبکاران از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور و اعلام نتیجه در جلسه آتی بر عهده شرکت شهرک‌های استان و پیگیری همین موضوع از وزارت صنعت، معدن و تجارت بر عهده سازمان تابعه در استان قرار گرفت.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بر اساس گزارش اتحادیه صنف آبکاران، ۱۴۳ واحد صنفی شامل ۱۲ واحد آبکاری در بخش کارگاهی، ۸۵ واحد در بخش صنعتی مربوط به فاز آبکاران و ۴۶ واحد در بخش صنایع فلزی جهت انتقال به شهرک صنعتی مشهد مستقر در جاده کلات ثبت نام کرده و اقدامات لازم را انجام داده‌اند.
وی افزود: با توجه به اینکه تصفیه‌خانه‌های شهری قادر به تصفیه فاضلاب صنعتی واحدهای آبکاری‌ نیست و از طرفی شرایط پیش تصفیه، متناسب با بار آلودگی وارده و حجم فاضلاب بوده و این دو پارامتر به شدت تحت تاثیر فرایند تولید است، نمی‌توان یک نسخه تصفیه برای تمام واحدها پیشنهاد کرد.
همتی ادامه داد: با در نظر گرفتن دستورالعمل ممنوعیت انتقال تانکری فاضلاب که تمامی واحدهای تولیدکننده فاضلاب را ملزم به طراحی و اجرای سیستم تصفیه متناسب با بار آلودگی می‌کند، انتقال تمامی واحدهای آبکاری سطح شهر به شهرک صنعتی مشهد در نشست‌های پیشین کمیته ساماندهی فاضلاب استان به تصویب رسیده است.
وی گفت: در نشستی با حضور اعضای اتحادیه آبکاران و کمیته ساماندهی فاضلاب استان، مقرر شد با هدف بهبود وضعیت زیست محیطی منطقه کشف رود، انتقال واحدهای آبکاری مشهد که از مصادیق تهدید بهداشت عمومی هستند، انجام شود و بر اساس مصوبه آن نشست، ضمن برخورداری واحدهای یاد شده از حداکثر تسهیلات ممکن، مقرر شد موضوع انتقال به قید فوریت در دستور کار سازمان‌های متولی قرار گیرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: با هدف حمایت از تولید ملی، موضوع عدم افزایش نرخ اراضی واگذاری به واحدهای صنفی آبکاری که تا پایان خرداد ماه سال گذشته اسامی آنها به شرکت شهرک‌های صنعتی اعلام شده است در ستاد تسهیل استان مطرح و مصوب شد تمامی واحدهای آبکاری که تا پایان سال گذشته ثبت نام و واریز وجه اولیه را داشته‌اند، مشمول افزایش نرخ زمین‌های شهرک صنعتی مشهد در جاده کلات نشوند.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست مشهد واحدهای آلاینده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست مشهد واحدهای آلاینده سازمان حفاظت محیط زیست مشهد واحدهای آلاینده شهرک صنعتی مشهد حفاظت محیط زیست واحدهای آبکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۰۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سند ۴۵ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی فجر قشم

ایسنا/هرمزگان با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد کشور ، سند ۴۵ هکتار زمین های شهرک صنعتی فجر در منطقه آزاد قشم صادر شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد کشور در قشم گفت: مساحت شهرک صنعتی فجر قشم دو هزار و ۸۰۰ هکتار است که پیش از این برای دو هزار و ۷۰۰ هکتار آن سند صادر شده بود.
حسن بابایی افزود: با واگذاری هفت هزار و ۱۴۲ فقره سند معروف به رفسنجان در قشم، این مشکل دیرینه هم با تدبیر مسئولان ثبت اسناد هرمزگان و سازمان منطقه آزاد قشم حل شد.

وی گفت: در این سفر مشکل نداشتن قولنامه برخی املاک و زمینهای مردم نیز پیگیری شد.

وی از دادستان انقلاب و عمومی شهرستان قشم و رئیس اداره ثبت اسناد این شهرستان خواست در خصوص حل مشکلات واگذاری ۸۰ هزار هکتار زمین از سوی اداره منابع طبیعی هرمزگان به کارآفرینان برای ایجاد حوضچه‌های آبی پرورش آبزیان جزیره نیز بررسی و اقدام کنند.
بازدید از زندان قشم، اداره پزشکی قانونی، گمرک ایران و املاک‌ تملیکی هم بخش دیگری از برنامه‌های سفر حسن بابایی به قشم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • جابجایی خطوط انتقال آب شرب تبریز واقع در تقاطع باسمنج
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • ممنوعیت نقل و انتقال واحدهای طرح نهصمت ملی مسکن 
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر