Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه صنعتی اراک با بیان اینکه سهم واحدهای تحقیق و توسعه در زمینه تولید ناخالص ملی را باید تقویت کرد گفت: مراکز تحقیق و توسعه استان مرکزی در صنعت کارآیی لازم را ندارند. ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، رضا آشتیانی ظهر امروز در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان مرکزی با اشاره به سهم ناچیز واحدهای تحقیق و توسعه در تولید ناخالص ملی اظهار داشت: سهم واحدهای تحقیق و توسعه در زمینه تولید ناخالص ملی را باید تقویت کرد که این مهم نیازمند ارتباط صنعت با جامعه است، متاسفانه موانعی وجود دارد که اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را هم در زمینه پژوهش ناامید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشکل دیگر رفع نیازهای آموزشی جامعه است در دانشگاه‌ها معلم نمی‌خواهیم، امروز دانشگاه‌ها در حال تبدیل شدن به مدارس بزرگ و صنایع در حال تبدیل شدن به کارخانه و کارگاه هستند، نیاز به حرکت دو طرفه صنعت و جامعه داریم، خوشبختانه نهادهایی در دانشگاه صنعتی اراک به همین منظور و با هدف برطرف کردن موانع راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی اراک تصریح کرد: به طور قطع دانشگاه‌ها و صنایع در تعامل با هم می‌توانند موفق عمل کنند چرا که از این موفقیت‌ها در حوزه‌های مختلف کشور از جمله حوزه هوا و فضا، مشاهده کرده‌ایم.

آشتیانی بیان کرد: نیاز به یک تغییر در سیستم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان داریم، وجود 630 هزار نفر داوطلب علوم تجربی از بین بیش از یک میلیون نفر شرکت‌کننده در کنکور نگران‌کننده است، در حوزه آموزش و پرورش و در خانواده‌ها باید تمهیداتی اندیشیده شود و دانشگاه صنعتی هم آمادگی کمک به هدایت تحصیلی را دارد.

در آینده به طور قطع با مشکلات مهندسی در صنعت روبه رو می‌شویم

وی ادامه داد: صنعت ما امروز درگیر مشکلات مدیریتی است اما در آینده به طور قطع با مشکلات مهندسی روبه رو می‌شویم.

رئیس دانشگاه صنعتی اراک عنوان کرد: در حوزه معدن دانشگاه صنعتی اراک از معدود دانشگاه‌هایی است که می‌درخشد، معدن رشته خوب و درآمدزایی است و حتی سیاست‌های نظام هم در حوزه معدن به جد تعریف شده است.

آشتیانی افزود: از موضوعاتی که باید مورد توجه باشد می‌توان به استقرار و اصلاح نظام نوآوری، تدوین برنامه‌های زمان‌بندی شده براساس سند آمایش و غیره اشاره کرد.

وی تصریح کرد: مراکز تحقیق و توسعه در صنعت کارآیی لازم را ندارند، نیازهایی در حوزه کشاورزی برای برداشت محصولات داریم که اگر صنایع کمک کنند می‌توان گام‌های بزرگی در این حوزه برداشت.

رئیس دانشگاه صنعتی اراک بیان کرد: در استان مرکزی نیازمند تهیه یک بانک اطلاعاتی قوی از نیازها و واولویت‌های استان هستیم.

آشتیانی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی صنعت استان دوری بیش از اندازه آموزش عالی با صنعت است.

وی عنوان کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در دانشگاه صنعتی اراک وجود دارد، امکانات این دانشگاه درخور آن نبوده و باید توسعه یابد.

ظرفیت پارک علم و فناوری استان مرکزی به منظور تقویت ارتباط مراکز تحقیقاتی و پژوهشی با بخش تولید استفاده شودبازدید از دستاوردهای پژوهشگاه بیوتکنولوژی در حوزه کرونا به روایت تصویربررسی ایده‌های پژوهشی مقابله با کرونا در کمیته حکمت و طب سنتی بسیج علمی

توانمندسازی در دستور کار پارک علم و فناوری است

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به همکاری با کارخانه‌های فناور گفت: بسترهایی در حوزه مشارکت با کارخانه‌های فناور فراهم شده است، کار پارک استقرار شرکت بیشتر با فروش بالاتر است.

کریم‌الدین افزود: توانمندسازی را در دستور کار پارک داریم و به همین منظور دوره‌های مختلفی را برگزار می‌کنیم و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای را با صندوق شکوفایی و نوآوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور داریم.

وی تصریح کرد: دو سالی می‌شود که ثبت اختراع را انجام می‌دهیم و تعمیم پیدا کند و بعد به سمت نشان تجاری برویم.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان مرکزی بیان کرد: نکته مهم دیگر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی است که چند استان از آن برخوردار هستند اما استان مرکزی این مهم را ندارد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

دانشکده دندان‌پزشکی استان مرکزی در آستانه حذف شدن

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی هم در این جلسه گفت: پژوهش فرآیندی است که خاستگاه آن دانشگاه است، در سازمان‌ها نیاز است که الگو و چشم‌انداز پژوهش ابتدا مشخص شود.

آشتیانی ادامه داد: دانشکده دندان‌پزشکی علم پزشکی تنها دانشکده در استان است که به سبب کمبود منابع در مهجورترین و دورافتاده‌ترین مکان و با فضای بسیار ناکافی و امکانات محدود مستقر شده، این دانشکده از نظر اعتبارسنجی به مویی بند است و در صورت عدم توجه ممکن است حذف شود.

انتهای پیام/712/ح

R7980/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه صنعتی اراک واحدهای تحقیق و توسعه پارک علم و فناوری تولید ناخالص ملی تحقیق و توسعه استان مرکزی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۰۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایرانی شامگاه چهارشنبه در جلسه وبینار بررسی تامین ارز واحدهای صنعتی اردبیل اظهار کرد: برای تولید کننده واقعی در اردبیل امکانات فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع تامین ارز مورد نیاز واحدهای صنعتی برای تهیه مواد اولیه، قطعات مصرفی و ماشین آلات در سال جهش تولید به ویژه تولید کالاهای صادراتی اداره کل صمت پیگیری و اقدامات لازم را به عمل می آورد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: برای رفع مشکلات احتمالی واحدهای صنعتی استان جلسات مستمری را برگزار می کنیم تا با برنامه ریزی و مشورت مسائل و مشکلات را حل کنیم.

ایرانی با تاکید بر تحقق ارتقای جهش صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: نشست صمیمی با صاحبان صنایع و پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی استان در دستور کار است و با حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و همفکری مجموعه صنعت، معدن و تجارت با بخش خصوصی برای گسترش تولیدات و افزایش اشتغال پایدار و توسعه صادرات تلاش می کنیم.

وی با اشاره بر تلاش و برنامه ریزی مدون مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان، برای توسعه فعالیت‌های تولیدی صنعتی و تجاری گفت: به صورت هفتگی با تشکیل کارگروه تسهیل و برگزاری نشست های صمیمی با مدیران واحدهای تولیدی بازدید دوره ای و مستمراز واحدهای صنعتی و احصای مشکلات مجموعه های تولیدی به دنبال رفع موانع احتمالی تولید و تسهیل امر سرمایه گذاری در استان هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: با افزایش میزان صادرات استان، میزان تخصیص ارز نیز افزایش خواهد یافت که مدیران واحدهای تولیدی باید در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

کد خبر 6088175

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد