Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@13:28:49 GMT

حادثه تیراندازی از سوی کره شمالی عمدی نبوده است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۱۰۹۱

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی تأکید کرد که شواهد قطعی به دست آورده مبنی بر اینکه تیراندازی توسط کره شمالی که در تاریخ ۳ ماه مه در مرزهای دو کشور اتفاق افتاد، عمدی نبوده است.

این ستاد با افشای زوایای مبهم حادثه توضیح داد صبح روز سوم مه حداقل چهار گلوله از ناحیه شمالی از مسلسل  ضد هوایی نوع ۱۴ و پنج دهم میلیمتری به سمت پاسگاه جنوبی در منطقه عاری از سلاح در شهر مرزی چول ون شلیک شد و ارتش کره جنوبی را به شلیک جمعا ۳۰ گلوله به سمت پاسگاه‌های شمالی وادار کرد، اما ارتش کره شمالی به این موضوع پاسخ نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزارت دفاع کره جنوبی با بیان اینکه این اقدام نقض توافق نظامی بین دو کره در سپتامبر ۲۰۱۸ است، به نشانه اعتراض، به کره شمالی هشدار داده و از آن خواسته بود که عذرخواهی کند، اما کره شمالی پاسخی به این موضوع نداده بود.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تیراندازی کره جنوبی کره شمالی ستاد مشترک کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۱۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سرویس اطلاعاتی کره جنوبی در گزارش سالانه خود درباره «تروریسم جهانی» مدعی شد که تردیدهایی درباره ارتباط بین کره شمالی و جنبش حماس فلسطین در زمینه‌هایی از جمله آموزش نظامی و تبادل تاکتیک وجود دارد.

این ادعا در حالی مطرح می شود که سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی مدعی شد که علیرغم انکار مکرر پیونگ یانگ از چنین معاملاتی، جنبش حماس از سلاح های کره شمالی در جنگ خود علیه اسرائیل استفاده کرده است.

ادعاهای بدون سند و مدرک کره جنوبی در حالی مطرح می شود که مردم این کشور در چند وقت اخیر با برگزاری تظاهرات و تجمع، حمایت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام و با دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا نیز ابراز همبستگی کرده اند.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی در گزارش خود همچنین درباره احتمال انجام حملات تروریستی توسط کره شمالی با استفاده از پهپادها و گلایدرهای خودکار هشدار داد و اعلام کرد: امکان نفوذ و تحرک همزمان کره شمالی با استفاده از پهپادها و گلایدرهای خودکار را نمی توان رد کرد، زیرا کره شمالی اخیرا آزمایش های تسلیحات و تهدیدات کلامی خود را در بحبوحه اتهامات مربوط به انتقال غیرقانونی تسلیحات تشدید کرده است.

در اواخر ماه مارس، «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی به کره شمالی هشدار داد که در شرایط تنش‌ها پس از آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ، «بهای بزرگ‌تری» را در صورت «اقدام تحریک‌آمیز و بی‌ملاحظه» پرداخت خواهد کرد.

کره شمالی نیز همواره درباره همکاری نظامی کره جنوبی و آمریکا و برگزاری رزمایش‌های مشترک دریایی بین دو کشور به سئول هشدار داده و آن را اقدامی تحریک‌آمیز توصیف کرده است.

کد خبر 6093816

دیگر خبرها

  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • دستگیری قاتل مست دو زن در عروسی
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • ماجرای تلخ عروسی‌هایی که تبدیل به عزا می‌شوند
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی | ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند
  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • تیراندازی هنگام اجرای حکم جلب/ ۴ پلیس کشته شدند