Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-08@23:56:14 GMT

رستوران تک صندلی، ابتکار کرونا در سوئد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۱۱۴۴

رستوران تک صندلی، ابتکار کرونا در سوئد

به گزارش رویترز، این رستوران با یک میز و یک صندلی اولین مشتری خود را پذیرفت. این رستوران تلاش می‌کند میان غذاخوردن در رستوران و شرایط کرونا همزیستی ایجاد کند.

این رستوران جدید، "میزی برای یک نفر" نام دارد. هیچ گارسونی ندارد و غذا هم در داخل یک سبد متحرک به سمت میز مشتری می‌رود. سبد از پنجره آشپزخانه خارج شده و به وسیله یک نخ و قرقره به سمت میز مشتری منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستوران تک صندلی در سوئد/ عکس: رویترز

"راسموس پیرسون" آشپز این رستوران گفت: در انتهای نخ و قرقره، میز و صندلی وجود دارد.

وی افزود: نخستین سبد که به میز می‌رسد به میهمان نوشیدنی ارائه می‌کند.

پیرسون که به همراه شریک زندگی‌اش "لیندا کارلسون" این رستوران را افتتاح کرده گفت: ایده راه‌اندازی این رستوران زمانی به ذهن ما رسید که پدر لیندا به اینجا آمد. ما برای او خارج از خانه میز گذاشتیم و از طریق پنجره غذا ارائه کردیم.

پیرسون افزود: فکر می‌کنم الان بسیاری به دنبال سفر باشند. چون ما به لحاظ جغرافیایی نمی‌توانیم به مکان‌های دوری برویم به نظرم می‌توان به سراغ طبیعت و غذا رفت.

برخلاف دیگر کشورها، رستوران‌ها در سوئد تعطیل نشدند اما باید شاخص‌های بهداشت عمومی و فاصله‌گذاری اجتماعی را به دلیل کرونا رعایت کنند.

لیندا کارلسون هم در باره این رستوران گفت: رستوران تک مشتری برای همه روزهای ماه می، رزرو شده و در برخی روزها در ماه ژوئن و ژوئیه جا برای رزرو دارد. این رستوران برای اتفاقات فوق‌العاده مثل بدی آب و هوا و باران نیز آمادگی دارد.

سوئد تا کنون از شناسایی  3 هزار و 313 نفر مبتلا  به کرونا خبر داده و 54 نفر نیز  به دلیل ابتلا به بیماری جان باخته‌اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۱۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار عمل گمرک و ارتقا وضعیت دولت در شاخص شفافیت

گمرک اقدام به انتشار ۱۰۰ واردکننده و صادرکننده اول کرده که اقدامی بی‌سابقه در جهت ارتقای شاخص شفافیت محسوب می‌شود اما پیشنهاداتی مبنی بر انتشار ۱۰۰ شرکت دوم فهرست و انتشار آمار مربوط به دو سال گذشته برای تکمیل این اقدام مطرح شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیراً گمرک ایران در اقدامی بی‌سابقه اسامی 100 واردکننده وصادرکننده اول حوزه تجارت خارجی کشور را اعلام کرده است. انتشار این لیست منجز به فزایش سطح شاخص شفافیت دولت سیزدهم شده است.

در حقیقت گمرک ایران با این اقدام خود ابتکاری در راستای ارتقا وضعیت دولت در شاخص شفافیت را عملی کرده است. حتی بانک مرکزی که وعده داده بود این لیست را منتشر کند نیز تا پیش از این چنین اقدامی را انجا نداده بود.

پیشنهاد انتشار 100 شرکت دوم در پی اقدام بی‌سابقه گمرک

انتشار این لیست از این جهت دارای اهمیت است که در تاریخ بی سابقه بوده است و هیچ دولتی این سطح از شفافت در حوزه تجارت خارجی را اعمال نکرده بود. با توجه به این اقدام پیشنهاد میشود برای تکمیل این اقدام پیوست دوم یعنی فهرست 100 شرکت بعدی حوزه صادرات و واردات نیز منتشر شود.

از سوی دیگه بهتر هست برای تکمیل این اقدام فهرست های مشابه برای عملکرد سال‌های 1400 و 1401 هم منتشر شود تا بتوان به اطلاعات قابل مقایسه دست یافت. به این ترتیب می‌توان به تحلیل‌های قابل اتکا درخصوص عملکرد شکرت‌ها در ارز بری و ... در فضای کارشناسی و رسانه‌ای دست پیدا کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • ابتکار شهرداری سمنان برای تقویت گردشگری جاده ابریشم ایران
  • ابتکار عمل گمرک و ارتقا وضعیت دولت در شاخص شفافیت
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • زخمی شدن ده‌ها سرباز ناتو + جزئیات | جراحات آنها جدی است؟
  • زخمی شدن ده‌ها سرباز حین رزمایش ناتو در سوئد
  • چرا نباید از فروشنده‌های سیار غذا خرید؟
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می شود
  • فیلم| ابتکار جالب شهروندان اسپانیایی در جهت حمایت و همبستگی با فلسطین و مردم غزه