Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:49:20 GMT

کاهش حدود ۵۰ درصدی شمار مدارس هیات امنایی خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۱۳۸۱

کاهش حدود ۵۰ درصدی شمار مدارس هیات امنایی خراسان شمالی

مسعود عزیزی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این استان، ۸۴ مدرسه هیات امنایی فعال بود اما اکنون این رقم به ۴۸ باب رسیده است.

وی اظهار داشت: از خردادماه امسال، باید تابلوی مدارس که دیگر به صورت هیات امنایی فعالیت ندارند، به مدرسه عادی، تغییر یابد.

وی افزود: مدارس هیات امنایی، با مشارکت مردم اداره می شود، و بر اساس دستورالعمل، باید تک نوبته باشند اما بسیاری از این آموزشگاه ها دو نوبته فعال بودند که این امر سبب متضرر شدن دانش آموزان شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزی گفت: مدارس هیات امنایی، به علت کمبود فضا، فعالیت های فوق  برنامه و کیفیت بخشی را پس از ساعت ۱۷ و یا در روزهای پنجشنبه و در روزهای تعطیلی مدارس برگزار می کردند که این امر، کیفیت این فعالیت ها را تحت شعاع قرار داده بود.

وی گفت: اجرایی نشدن قانون برای مدارس هیات امنای، مورد انتقاد خانواده ها بود، در این زمینه، آذرماه پارسال دستورالعمل جدید مدارس هیات امنایی، مصوب شورای عالی آموزش و پروش ابلاغ شد و ما هم به شهرستان ها ابلاغ کردیم و بر این اساس باید، مدارس هیات امنایی تک نوبته شوند.

وی افزود: مدارس تک نوبته هم ارزیابی شدند و مدارسی که امتیاز آنان کمتر از ۱۵۰ بوده، از ادامه فعالیت به عنوان هیات امنایی، بازمانده اند.

رییس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: این مدارس باید از خرداد ماه امسال، تابلو خود را به مدرسه عادی تغییر  دهند.

۱۸۰ هزار دانش آموز و پیش دبستانی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار معلم تحصیل می کنند.  

برچسب‌ها مدارس خراسان شمالی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس خراسان شمالی دانش آموزان مدارس خراسان شمالی دانش آموزان مدارس هیات امنایی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۱۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود

رضا ربانی در جلسه اطلاعات مکانی و پروژه ملی جی نف گفت: بر اساس این پروژه همه اماکن کشور دارای شناسنامه می‌شوند تا در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

او گفت : جی نف امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می‌سازد و همچنین به واسطه ایجاد و راه‌اندازی پایگاه ملی GNAF امکان تعیین موقعیت دقیق نشانی‌های فیزیکی حاصل خواهد شد.

رضا ربانی گفت: شاهد عقب ماندگی ۴ ساله در این پروژه هستیم که باید تا دو سال آینده جبران شود.

مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست ایران گفت: تا کنون ۳۹ میلیون مکان در این اطلاعات ثبت شده است.

ربانی، مهم‌ترین شاخصه در این پروژه را کمک به شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد و کسب و کار عنوان کرد و گفت : این پروژه باعث ایجاد هویت مکانی در کشور می‌شود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی هم گفت: در سطح کشور کسب رتبه در شاخص‌ها بستگی به توانمندی‌های هر استان دارد لذا دستگاه‌های اجرایی با تشکیل جلسات چالش‌ها و موانع این پروژه را سریع‌تر حل کنند.

عبدالصمد صفر نژاد با عنوان اینکه در ۱۲ استان کشور در حوزه شهری این پروژه به شکل مطلوب اجرایی شده است، گفت: این قانون لازم الاجراست و همگی برای اجرای آن تسریع داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران