Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-01@17:20:28 GMT

جمعیت فلسطینیان از سال ۱۹۴۸ میلادی تا کنون ۹ برابر شده است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۱۹۰۴

جمعیت فلسطینیان از سال ۱۹۴۸ میلادی تا کنون ۹ برابر شده است

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، در آستانه هفتاد و دومین سالروز «روز نکبت»  سازمان مرکزی آمار فلسطین، آماری از تعداد فلسطینی‌ها در سرتاسر جهان اعلام کرد.

بر اساس گزارش «القدس العربی»، در آمار ارائه شده آمده است: علی‌رغم آوارگی بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی در سال ۱۹۴۸ و آوارگی بیش از ۲۰۰ هزار فلسطینی در جنگ ژوئن ۱۹۶۷ که بیشتر آنها به اردن رفتند جمع تعداد فلسطینی‌ها در جهان در پایان سال ۲۰۱۹ به ۱۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلیون نفر رسیده؛ این آمار حاکی از آن است که تعداد آنها از روز نکبت تا کنون ۹ برابر شده و بیش از نیمی از آنها (۶.۶۴ میلیون) در فلسطین هستند (۱.۶۰ میلیون نفر در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ ساکنند).

در ادامه این گزارش آمده، تعداد فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری ۳.۰۲ میلیون نفر و ساکن نوار غزه ۲.۰۲ میلیون نفر است و حدود ۴۵۷ هزار نفر در شهر قدس زندگی می‌کنند.

14 ماه می میلادی (برابر با ۲۵ اردیبهشت) سالروز فاجعه اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی (موسوم به یوم النکبه) در سال ۱۹۴۸ است.

واژه «النکبة» (مصیبت) یادآور دو خاطره نامیمون در حافظه فلسطینی‌هاست: نخست استقرار رژیم اسرائیل در سال ۱۹۴۸ و دوم اخراج بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی از وطن خود.

«النکبة» نه تنها نماد فاجعه‌ای است که در آن سال بر سر سرزمین فلسطین نازل شد بلکه نمایانگر سختی ها و معضلاتی است که طی چندین دهه گذشته به این ملت تحمیل شده است؛ در واقع «روز نکبت» روایت یک تراژدی انسانی است؛ تخریب بخش اعظمی از بنیان های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فلسطینیان تا راه برای اعلام موجودیت یک دولت یهودی نامشروع گشوده شود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: میلیون نفر سال ۱۹۴۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۱۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است

کشور‌های اروپایی که خود را حامی حقوق بشر و آزادی بیان می‌دانند و اعتقاد به لیبرالیسم را بخشی از هویت قاره سبز تعریف می‌کنند، از زمان نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه تاکنون اقدام به حمایت همه جانبه از تل آویو کرده و هر گونه مخالفت در این زمینه را سرکوب می‌کنند. 

به گزارش الجزیره، گروه‌های حقوق بشری می‌گویند مقامات اروپایی در حال سرکوب تظاهرات مردمی در حمایت از فلسطینیان در این قاره هستند. 

جولیا هال، از مقامات عفو بین الملل امروز (دوشنبه) با هشدار درباره نقض آشکار آزادی بیان در قاره اروپا در تظاهرات طرفداران فلسطین، تاکید کرد: ما شاهد آن هستیم که مقامات اروپایی قوانین مربوط به نفرت پراکنی و قوانین مبارزه با تروریسم را به عنوان ابزاری برای پیگرد سخنان مشروع تحت استاندارد‌های بین المللی مردم مورد استفاده قرار می‌دهند. 

وی خاطر نشان کرد: اکنون موج گسترده‌ای از لغو تظاهرات ها، هدف قرار دادن اعتراضات صلح آمیز، دانشگاهیان، و هر کسی که اقدام به اعلام همبستگی با حقوق بشر فلسطینیان کرده و از اسراییل انتقاد کند، در اروپا شکل گرفته است. 

براساس اعلام انجمن مدنی اروپا مستقر در بروکسل، مقامات دستکم ۱۲ عضو اتحادیه اروپا اقدام به برداشتن گام‌های نامناسب شامل جلوگیری از برگزاری تظاهرات مردمی به دلیل آنچه نظم عمومی و امنیت خوانده شده است، کرده اند. 

مقامات فرانسوی اقدام به ممنوعیت تظاهرات در حمایت از فلسطینی ها، لغو کنفرانس‌ها در این زمینه، و دو مقام سیاسی چپ گرا را به اداره پلیس برای انجام تحقیقات پیرامون حمایت از تروریسم دعوت کرده اند!

آلمان نیز ماه جاری میلادی از ورود وانیس واروفاکیس، وزیر دارایی پیشین یونان به این کشور به دلیل آنچه نگرانی از اظهارات ضدیهودی و ضداسراییلی خوانده شده است، جلوگیری کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بازداشت هزار دانشجوی حامی فلسطین در 25 دانشگاه آمریکا
  • ۱۲ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • روز پسر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / روز پسر ۱۴۰۳ کی است؟
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • روز پسر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد