Web Analytics Made Easy - Statcounter

این ستاره دنباله‌دار در ادامه مسیر خود، در فاصله ۱۲ و ۱۳ مه (۲۳ و ۲۴ اردیبهشت) به کم‌ترین فاصله با زمین یعنی به ۸۵ میلیون کیلومتری آن رسیده و دو هفته بعد یعنی ۲۷ مه نیز به نزدیکترین موقعیت خود نسبت به خورشید می‌رسد.

اگر آسمان محل زندگی شما فارغ از نورپردازی‌های شبانه شهر‌های بزرگ، کمی تاریک باشد و چشم تیزبینی هم داشته باشید، شاید امشب بتوانید عبور رو به مرگ سوان را همزمان با درخشش ماه در آسمانی صاف مشاهده کنید؛ در غیر این صورت هم کافیست از یک دوربین کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرصت برای ساکنان نیم کره شمالی زمین تا فردا شب (۱۴ مه) همچنان باقی خواهد بود.

ستاره‌های دنباله‌دار سرنوشت خوشایندی ندارند، سوان نیز از آن مستثنی نیست و هر لحظه پس از نمایش اوج درخشش خود می‌تواند تکه تکه شده و برای همیشه در آسمان محو شود. چنان که ستاره شناسان پیش‌بینی می‌کردند که اطلس تا ۲۰ سال همچنان درخشان‌ترین دنباله‌دار آسمان زمین باشد، ولی با نزدیک شدن به خورشید تکه تکه و متلاشی شد.

دنباله‌دار سوان (C/۲۰۲۰ F۸ SWAN) در ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین) گذشته توسط مایکل ماتیاتزو، ستاره‌شناس آماتور استرالیایی، شناسایی شد. او در بررسی عکس‌های ارسالی توسط دوربین سوانِ فضاپیمای سوهو متوجه توده‌ای هیدروژن آزاد شده توسط این دنباله‌دار شد و آن را شناسایی کرد. دنباله‌دار سوان از اوایل مه در برخی نقاط زمین به ویژه در نیم‌کره جنوبی با چشم غیرمسلح برای علاقمندان به ستاره‌شناسی قابل رویت شد.

این دنباله‌دار سبزرنگ دم بی‌اندازه بلندی دارد که طول آن بیش از ۲۰ برابر قطر ماه کامل برآورد شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سوان پارسی خبر دنباله دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۱۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد/ آغاز اجرا از ۲۵ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «دوازده سی‌ و شش» به نویسندگی و کارگردانی امید دانشوران و تهیه‌کنندگی کوروش شاهونه کاری از کمپانی تئاتر جوانان است که از ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۸:۱۵ در سالن سایه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

زهره محمدی، امیر نصیری و امید دانشوران به‌عنوان بازیگر در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. آیدا عارفی، محمدرضا فدایی، مهسان یحیی پور نیز بازیگران سیاه‌پوش این نمایش هستند.

نمایش «دوازده سی‌ و شش» سال گذشته در جشنواره «هم آغاز» تئاتر شهر شرکت کرده بود و توانست جایزه دوم کارگردانی و سوم طراحی صحنه را از آن خود کند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «درباره لکه سیاهی است که در سازمان سفید کننده پیدا می‌شود و …»

امید دانشوران طراح صحنه و لباس، شیدا آذرپور طراح صدا، لعیا شمس‌الدینی نور، امید دانشوران طراح گرافیک، سعید راسخی پور ساخت آنونس، آیدا عارفی دستیار کارگردان، هومن مظهری مجری طرح، علیرضا ربانی زاده برنامه‌ریز، مجتبی راوش مشاور کارگردان، سعید راسخی پور مدیر تبلیغات، مهسان یحیی پور مدیریت صحنه، سعید مشی، امیر عباسی، ساسان سبک‌روح دستیار صحنه، حمید تن، محمد غفاری عوامل فنی، محمدرضا فدایی، لعیا شمس‌الدینی، آیدا عارفی گروه صحنه و علی کیهانی روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای دیگر عوامل این اثر نمایشی هستند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند به سایت ایران کنسرت و گیشه تئاتر مراجعه کنند.

کد خبر 6095530 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • آیین سوگواری شهادت ششمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع) در خراسان رضوی
  • امشب شاهد مقارنه ماه و سیاره زحل باشید
  • سوپرمن شدن پس از پرسپولیس/ استقلال زیر آسمان آبی شهر
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد/ آغاز اجرا از ۲۵ اردیبهشت
  • عمو پورنگ به «لالایی» نزدیک شد و تلویزیون به سریالی فوتبالی!
  • صالح، ستاره‌ای برای تمام خطوط استقلال!
  • تور سراسری تصویر ایران آغاز شد
  • ستاره پی‌اس‌جی با گل دورتموند مصدوم شد! (عکس)