Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@14:09:11 GMT

۶ کوره زغال در جنگل‌های آستارا تخریب شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۲۰۶۰

۶ کوره زغال در جنگل‌های آستارا تخریب شد

نسرین غزنوی عصر چهارشنبه در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا گفت: امروز نیروهای منابع طبیعی کوره های زغال را در اراضی جنگلی گلین داشی تخریب و متهم را به دادگاه معرفی کردند.

وی افزود: آستارا ۴۰ هزار هکتار اراضی جنگلی دارد و متخلفان با ساخت کوره های زغال در جنگل ها، علاوه بر از بین بردن درختان، به محیط زیست لطمه می زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا هم از جمع آوری ۲۷۵ رشته تور غیرمجاز ماهیگیری از دریا و دهانه تعدادی از رودخانه ها خبر داد.

مصطفی فلاح گفت: تورها امروز با حکم قضایی جمع آوری شد و عاملان آنها شناسایی شده اند و به دادگاه معرفی خواهند شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، پنج رشته رودخانه دائمی و ۱۸ و نیم کیلومتر ساحل دریای خزر در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا جنگل حفاظت محیط زیست محیط زیست منابع طبیعی منابع طبیعی و آبخیزداری سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۲۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار

دریافت 16 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه عشوری اظهار کرد: تصاویر زیبا و ارزشمندی از یک رأس گوزن قرمز (مرال) نر در ارتفاعات جنگلی شهرستان رودبار توسط یک کارگروه زبده از تشکلهای مردمی حافظان هیرکانی (حسین آقایی و مهرداد بخشی پور) با همراهی یکی از محیط بانان حفاظت محیط زیست گیلان به ثبت رسید.

وی افزود: جنگل‌های هیرکانی گیلان از عرصه‌های طبیعی و بی نظیری است که هنوز می‌توان غرش پلنگ ایرانی و بانگ گوزن قرمز (مرال) را در آن شنید. آموزش جوامع محلی، برخورد قاطع با شکارچیان غیرمجاز و تعامل با جوامع بومی و محلی و تلاش شبانه روزی محیط بانان سبب شده تا امنیت در زیستگاه برای این گونه‌های حیات وحش تأمین شود و مشاهده و تصویر برداری از گونه‌های ارزشمند هم نشان از این امنیت دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان خاطرنشان کرد: مشاهده گونه‌های ارزشمند همچون مرال، پلنگ و خرس قهوه‌ای در این استان نشان از این دارد که زیستگاه‌ها برای این حیوانات امن است.

گفتنی است، مرال یا گوزن قرمز که به آن «گاوکوهی» نیز گفته می‌شود از گونه‌های باشکوه جنگل‌های پهن برگ هیرکانی شمال ایران است و یکی از نمادهای تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده در زیستگاه‌های استان گیلان است.

کد خبر 6090941

دیگر خبرها

  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد