Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:01:53 GMT

مقابله با بحران کرونا، پشت دروازه‌ ناکارآمدی شورای امنیت

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۲۳۵۶

مقابله با بحران کرونا، پشت دروازه‌ ناکارآمدی شورای امنیت

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، پیش‌نویس قطعنامه جدید، خواستار توقف کلی و فوری خصومت‌ها در همه پرونده‌های در دستور کار شورای امنیت (حدود ۲۰ کشور بحران‌زده یا جنگ‌زده) و همچنین «تنفس بشردوستانه به مدت حداقل ۹۰ روز متوالی» با هدف مبارزه بهتر با شیوع ویروس کرونا شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، چند روز پیش آمریکا با توسل به حق وتو به دلیل اختلاف‌نظر درباره نقش سازمان جهانی بهداشت، با تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای که دو ماه پیش به ابتکار فرانسه و تونس تهیه شده بود، مخالفت کرده و مانع از تصویب آن شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آمریکا که برای سرپوش گذاشتن بر بی‌کفایتی کاخ سفید، سازمان جهانی بهداشت را هدف حملات کلامی قرار داده و بودجه کمک به این سازمان بین‌المللی را در اوضاع همه‌گیری کرونا قطع کرده، می‌کوشد این سازمان را به تبانی با چین متهم سازد.

شبکه خبری فرانس ۲۴ به نقل از سفیر استونی در سازمان ملل متحد نوشت: مایه شرمساری است که شورای امنیت مسئولیت خود در قبال بحران همه گیری کرونا را نادیده بگیرد.
وی ضمن ابراز نارضایتی از وضعیت رای گیری شورای امنیت (سیستم حق وتو)، خواستار خروج هر چه سریعتر از این بن بست شد.

سیستم رای‌گیری در شورای امنیت مبتنی بر جلب ۹ رای موافق از مجموع ۱۵ رای اعضای شورای امنیت است که الزاما باید شامل ۵ رای موافق اعضای دائم شورا باشد. انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آمریکا پنج عضو دائم شورای امنیت هستند که مخالفت آن‌ها در رای گیری قطعنامه‌ها اصطلاحا «وتو» نامیده می‌شود.

جامعه جهانی بارها خواستار اصلاح و بازنگری منشور سازمان ملل متحد از جمله سیستم رای‌گیری شورای امنیت شده است تا در بحران‌های جهانی، یک کشور خاص از اعضای دائم همچون ایالات متحده آمریکا نتواند با یکجانبه‌گری مانع از تحقق صلح و امنیت بین‌الملی شود.
2023

برچسب‌ها ویروس کرونا شورای امنیت سازمان ملل ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شورای امنیت سازمان ملل ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا شورای امنیت سازمان ملل ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت شورای امنیت رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۲۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مخلصی از آماده باش کامل پرسنل و تجهیزات اکیپ‌های مدیریت بحران در این شرکت خبر داد و گفت: با توجه به شدت بارش‌ها در برخی شهرستان‌های استان تمامی تجهیزات حوزه آب و فاضلاب، ماشین آلات سنگین و تجهیزات مقابله با بحران در حال امدادرسانی به مردم و هم استانی‌ها هستند.
وی، تعداد اکیپ‌های عملیاتی و پشتیبانی مدیریت بحران آبفا را ۱۱۹ تیم عنوان کرد و افزود: بیش از ۲۶۰ نفر اعم از پرسنل این شرکت و پیمانکاران با ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در حال آماده باش کامل برای مقابله با هر گونه حوادث احتمالی هستند.
مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل شرکت آبفای استان یزد، از بیش از هزار و ۵۰۰ تماس مردمی و انجام بیش از ۴۰۰ عملیات امدادی در حوزه آب و فاضلاب طی روز‌های چهارم و پنجم اردیبهشت خبر داد و گفت: علاوه بر این تعداد عملیات، در صورت نیاز با فرمانداریها، شهرداری ها، ادارات راهداری و آموزش و پرورش همکاری لازم انجام شد.
مخلصی ادامه داد: علیرغم بروز شرایط اضطراری در استان طی چهار روز بارندگی، جریان تامین و توزیع آب شرب در شهر‌ها و روستا‌های استان پایدار بوده و فقط پنج مورد قطعی آب با میانگین یک ساعت گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح است
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد