Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مسئولان نفت عراق امروز چهارشنبه اعلام کردند عراق با شرکت‌های نفتی جهانی که در پنج میدان نفتی بزرگ این کشور فعالیت دارند، توافق کرده تا تولید خود را روزانه ۳۰۰ هزار بشکه کاهش دهند.

بر این اساس، عراق همچنین تولید نفت از میادین دیگری را که خود آن را اداره می‌کند، کاهش داده که مجموع میزان کاهش به ۷۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، الکساندر نواک، وزیر انرژی عربستان اعلام کرد روسیه و عربستان یقین دارند که شرکت هایشان در اوپک پلاس بر توافقنامه کاهش تولید نفت نظارت خواهند کرد.

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت انرژی روسیه و پس از گقت و گوی تلفنی وزیر انرژی این کشور با عبدالعزیز بن سلمان، همتای عربستانی اش منتشر شده، آمده است: دو طرف اطمینان دارند شرکت هایشان در اوپک پلاس از این اهداف به شکلی کامل مراقبت می‌کنند و به مفاد توافقنامه اوپک پلاس پایبند خواهند بود.

الکساندر نواک همچنین گفت: روسیه و عربستان از بهبود شاخص‌های اقتصادی و بازار احساس رضایت دارند؛ به خصوص آنکه درخواست‌ها برای نفت افزایش یافته و نگرانی‌ها در خصوص محدودیت انبار نفت کاهش یافته است.

در بیانیه وزیر انرژی روسیه همچنین از کاهش بیشتر تولید نفت از سوی عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت استقبال شده و بیان شده این توافق توازن را به بازار برخواهد گرداند.

طبق این بیانیه، وزرای انرژی روسیه و عربستان بر پایبندی کامل تا دستیابی به هدف نهایی در تحقق ثبات در قیمت‌های جهانی نفت تأکید کردند.

گفتنی است اعضای اوپک پلاس در آوریل سال جاری میلادی توافق کردند نفت را به میزان ۹.۷ میلیون بشکه روزانه در ماه‌های مه و ژوئن کاهش دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوپک پلاس کاهش تولید اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۲۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان

فرزاد پناهنده رییس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی غرب استان کرمانشاه گفت : اجرای طرح باک پُر باید در تمام مرز‌ها عملیاتی شود که این طرح نیز باید طبق مصوبه شورای تامین استان کرمانشاه و کارگروه ویژه مرز فرمانداری قصرشیرین در مرز پرویزخان نیز اجرا گردد.

وی اظهار کرد: تجهیزات متناسب با اجرای این طرح از بهمن ماه امسال توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در مرز مستقر شده که در این رابطه سه جایگاه عرضه و چهار تلمبه آماده خدمات رسانی به تانکر‌های سوخت رسان ایرانی است.

رییس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب گفت: اجرای این طرح برای تانکر‌های سوخت رسان ایرانی است و به منظور جلوگیری از ترافیک، امکان عرضه فرآورده‌ها در تمام جایگاه‌های استان کرمانشاه نیز فراهم است و تانکر‌ها می‌توانند به این جایگاه‌ها مراجعه و در مرز طبق نرخ مصوب مابه التفاوت پرداخت کنند.

پناهنده ادامه داد: اجرای طرح فول باک (باک پُر) در مرز پرویزخان به منظور مقابله با قاچاق سوخت عملیاتی می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان