Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@05:23:03 GMT

مردم باید مسائل بهداشتی را همواره رعایت کنند

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۲۶۱۲

مردم باید مسائل بهداشتی را همواره رعایت کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار کرد: ویروس کوچکی مثل کرونا تمامی دنیا را به هم ریخته است که در کشور ما با تدبیر مقام معظم رهبری و مسئولان شاهد مقابله با آن بودیم که امیدواریم تا پایان موفق باشید.

وی افزود: توجه به مسائل بهداشتی و درمان، جزو سیره پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است و از این رو همه ما بر این امر تأکید داشته و باید همواره مسائل بهداشتی رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قم با بیان اینکه شب گذشته مردم در اجرای آئین شب‌های قدر، نهایت دقت را داشته و با فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از فیوضات این شب عزیز نیز بهره مند شدند، گفت: نکته‌ای که نباید فراموش کرد، این است که مردم باید در همه محل‌ها و فضاهایی که حضور دارند، مسائل بهداشتی را رعایت کرده و بر اصلی فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشند.

وی تصریح کرد: کشورهایی که مدعی بهداشت و درمان در دنیا بودند، بر اثر ویروس کرونا، عاجز مانده‌اند، اما خدا رو شکر در کشور ما با همت و تلاش پزشکان و پرستاران و کادر بهداشت و درمان شاهد اقدامات عظیم و ارزشمندی بودیم.

آیت الله سعیدی افزود: یکی از رفتارهای به دور از انسانی کشورهای غربی، تفکیک افرادی که مبتلا به ویروس شده بودند بر اساس سن و رنگ بود و توجهی به افراد مسن ندارند، اما در کشور ما کرامت همه انسان‌ها رعایت و همگان درمان شدند.

وی تصریح کرد: اگر چه ویروس کرونا مشکلات بسیاری نیز به همراه داشت، اما از سوی دیگر شاهد همدلی و همراهی مردم بودیم که این رفتارها ارزشمند است و در هیچ جای دنیا پیدا نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قم در ادامه گفت: از دوستان ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تمامی پزشکان و پرستاران و کادر بهداشت و درمان که با تمام وجود به عرصه آمدند، قدردانی کرده و دعا گوی آنها هستیم.

مراسم شب قدر در مساجد قم با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این دیدار گفت: در مراقبت و درمان بیماران کرونایی، بر خلاف کشورهای غربی رنگ و سن و جنسیت برای ما معنی ندارد و مشاهده کردیم که حداقل هفته‌ای یک بیمار بالای ۹۰ سال از مراکز درمانی با بهبودی کامل مرخص می‌شدند.

محمدرضا قدیر افزود: مردم، سازمان‌های مردم نهاد، طلاب و نیروهای جهادی، با حضور ارزشمند خود در عرصه، کمک شایانی در کنترل و مقابله با این ویروس انجام دادند.

وی تأکید کرد: کرونا همچنان وجود دارد و تمام نشده و نیروهای بهداشت و درمان با تمام توان در راستای مقابله و مبارزه با این ویروس تلاش می‌کنند تا زنجیره انتقال از بین برود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه شب گذشته شاهد برگزاری مراسم لیالی قدر در مساجد بودیم که با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی انجام شد، گفت: از مردم عزیز که در راستای رعایت مسائل بهداشتی تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنیم، متدینین دیشب با رعایت موازین بهداشتی ما را روسفید کردند.

وی تصریح کرد: همواره قدردان رهنمودهای مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و علما هستیم و خود را نیازمند این راهنمایی‌ها می‌دانیم.

لازم به ذکر است که در این دیدار تندیس حامی سلامت به آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) اهدا شد.

کد خبر 4925091

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی قم آیت الله سعیدی حرم حضرت معصومه س ویروس کرونا قم ویروس کرونا بوشهر شیراز قزوین شیوع کرونا شهرکرد گرگان ایلام ماه مبارك رمضان زلزله کمک به نیازمندان بیرجند مواسات شب قدر پروتکل های بهداشتی بهداشت و درمان مسائل بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۲۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم

رئیس قوه قضائیه گفت: ما مسئولان باید با روحیه جهادی و حضور میدانی و تعریف شده و هدفمند در میان مردم، پیوسته دغدغه رفع مشکلات آن‌ها را داشته باشیم، با صرف در اتاق نشستن و دریافت گزارشات نمی‌توانیم مسائل و مشکلات مردم را به طور کامل درک کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای اداری استان هرمزگان، اظهار کرد: نسبت به سفر قبلی خود به استان هرمزگان در اسفند ۱۴۰۰ شاهد هستم که این استان به لحاظ شاخص‌های مشخصی از جهات گوناگون پیشرفت‌های محسوسی داشته است، به طور مشخص وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان همچون سایر مناطق کشور به طرز چشمگیری بهبود یافته است؛ البته همچنان نواقص و کاستی‌هایی در این حوزه وجود دارد که باید برای رفع آن‌ها اقدامات عاجلی را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: ما مسئولان باید با روحیه جهادی و حضور میدانی و تعریف شده و هدفمند در میان مردم، پیوسته دغدغه رفع مشکلات آن‌ها را داشته باشیم، با صرف در اتاق نشستن و دریافت گزارشات نمی‌توانیم مسائل و مشکلات مردم را به طور کامل درک کنیم، البته هدف ما از حضور بدون واسطه در میان مردم و شنیدن مستقیم مشکلات و مسائل آنها، کار تبلیغاتی نیست که اگر چنین باشد اقدام ما برکت ندارد و کاری جلو نمی‌رود.

رئیس قوه قضائیه گفت: مشارکت مردم در امر مهم جهش تولید که شعار و هدف اساسی سال است با حرف زدن محقق نمی‌شود بلکه باید زمینه‌ها و بسترهای مشارکت مردم در جهش تولید را فراهم کنیم؛ در این رابطه دولت باید از تصدیگری خود بکاهد و بر حمایتگری و نظارت خود بیفزاید.

وی بیان داشت: طی مدت اخیر اتفاقاتی در صحنه جهانی و منطقه‌ای رخ داد که به واسطه آن اتفاقات، جایگاه نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای ارتقا محسوسی پیدا کرد و بر بازدارندگی و عزت و شوکت نظام ما در منطقه و دنیا افزوده شد؛ بر همین اساس باید از این فرصت پیش آمده بهره بگیریم و ارتباطات وثیق و تعریف شده خود را با کشورهای منطقه‌ای و غیر منطقه‌ای توسعه و عمق ببخشیم.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: مردم ما شایسته خدمت بیشتر هستند، امروز این مردم در زمینه‌های مختلف معیشتی و تأمین مسکن و برخی امور فرهنگی با مسائل و مشکلاتی مواجه هستند؛ همه ما مسئولان و کارگزاران برای رفع این مسائل و مشکلات باید نهایت تلاش خود را به کار بگیریم.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، اظهار کرد: موضوعات فرهنگی، اقتصادی و امنیتی بر یکدیگر تأثیر و تأثر دارند؛ توجه به امور فرهنگی از اولویت‌های مهم است؛ در این زمینه نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند بلکه همه دستگاه‌ها حتی شهرداری‌ها و بخشداری‌ها و وزارتخانه‌های مختلف باید به امور فرهنگی توجه کنند.

رئیس عدلیه گفت: امروز دشمن اخلاق و فرهنگ و آموزه‌های دینی و اسلامی ما را هدف گرفته است لذا اگر به مقوله فرهنگی توجه نکنیم ممکن است تبعات این امر به مقولات امنیتی نیز سرایت کند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای بیان داشت: امروز قاچاق یکی از مشکلات کشور است؛ ما از یک طرف در مقوله بنزین با ناترازی در تولید و مصرف مواجهیم و از طرفی دیگر در کشور ما بنزین و گازوئیل قاچاق می‌شود. باید تلاش کنیم این مشکل را رفع کنیم.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: امروز نیروهای مسلح ما به پیشرفت‌های چشمگیر و بزرگی نائل شده‌اند و نکته قابل تأمل آنکه این پیشرفت‌های چشمگیر در زمان تحریم‌ها صورت گرفته است، حال موضوع این است که آیا ما در عرصه‌های دیگر نظیر خودروسازی نیز نمی‌توانیم به پیشرفت‌هایی همچون پیشرفت‌های چشمگیر عرصه دفاعی نائل بیاییم.

کد خبر 750158

دیگر خبرها

  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد
  • نمایشگاه کتاب کارناوال شادی است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • قدردانی وزیر کشور از نیرو‌های امدادی در یافتن کودک گلستانی
  • نمایشگاه کتاب ظرفیت جذب گردشگران خارجی را دارد
  • در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای حل مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد