Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@18:38:18 GMT

رشد اقتصادی استان باشناخت کامل هدف‌گذاری شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۲۷۵۸

رشد اقتصادی استان باشناخت کامل هدف‌گذاری شود

اکبر بهنامجو  روز چهارشنبه در اولین جلسه ستاد درآمد استان اظهار کرد: کارشناسان بحث اقتصادی باید در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری شاخص‌های رشد و توسعه را احصا کرده و بر مبنای این شاخص‌ها اهداف توسعه و رشد اقتصادی در استان جهت گیری شود.

وی با بیان اینکه جهش تولید در سایه سرمایه‌گذاری و نیروی کار خلاق امکان پذیر است افزود: در سال جدید باید با بررسی‌های کامل آمارهای ارایه شده از سوی دستگاه‌های متولی و قیاس آن با آمارهای مشابه استان‌های دیگر، راهکارهای ارتقای توسعه اقتصادی و افزایش درآمد و اشتغال را ارایه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل گفت:در بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری کارهای بزرگی در استان اردبیل انجام شده و باید نقش و افزایش درآمد حاصل از این اقدامات در شاخص‌های اقتصادی مشخص شود.

وی با بیان اینکه سهم استان از درآمد عمومی کشور باید متناسب با نیازها باشد، گفت: اردبیل یک استان کشاورزی و همچنین خدماتی است و میزان ارزش افزوده در بحث مالیات نسبت به استان های صنعتی پایین است.

بهنامجو با اشاره به اینکه خوشبختانه جذب اعتبارات عمرانی استان اردبیل قابل توجه بوده،  تشریح  کرد: رشد۹۰۰درصدی جذب اوراق اسناد خزانه علاوه بر جذب منابع از این محل نشان از توجه دولت به استان  دارد و تامین نزدیک به ۱۵۰۰میلیارد تومان برای راه آهن اردبیل از محل اعتبارات ملی و سفر رییس جمهوری در 2 سال اخیر را می‌توان در اهمیت جایگاه استان احساس کرد.

او بهبود فضای کسب و کار و ادامه روند پنجره واحد را یادآور شد و افزود: در شرایط فعلی اقتصادی باید سرمایه‌گذاران را تکریم کرده و با کاهش بروکراسی اداری و موانع زاید به استقبال سرمایه گذاران برویم.

استاندار اردبیل از مدیران اقتصادی و حوزه‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری خواست با برگزاری جلسات کارشناسی نسبت به رشد توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار راهکارهای علمی و عملیاتی ارایه دهند.

در این جلسه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آخرین وضعیت اقتصادی استان را تشریح کرد و سایر اعضای حاضر نسبت به عملکرد دستگاه های متبوعه پیشنهادهای خود را ارایه کردند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۲۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه باغداری و گردشگری در شهرستان گرمی دنبال می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی عصر چهارشنبه در نشست بررسی مسائل و پروژه‌های شاخص شهرستان گرمی با تأکید بر شناسایی و اعلام زمینه‌های ثروت‌آفرینی در این شهرستان اظهار کرد: توسعه کشاورزی و باغداری از جمله باغات میوه و همچنین توسعه گردشگری در شهرستان گرمی باید با جدیت از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط دنبال شود.

وی با بیان اینکه شناسایی و اعلام زمینه‌های ثروت‌آفرینی در شهرستان گرمی مورد تأکید است، خاطرنشان کرد: از جمله مهمترین بخش‌های ثروت‌آفرینی، توسعه باغداری و کشاورزی است و ضروری است سازمان جهاد کشاورزی اولویت‌های مربوط به کشت و ایجاد باغات میوه را مشخص و اعلام کند.

استاندار اردبیل با اشاره به اختصاص ۱۰میلیارد تومان برای اجرای پایاب گیلارلو و تأکید بر سرعت‌بخشی به این پایاب افزود: شهرستان گرمی برای ایجاد باغات میوه دارای ظرفیت است که در این راستا انتخاب نهال درختان دارای ارزش و قابلیت نگهداری بالا مانند گردو باید مد نظر جهاد کشاورزی قرار گیرد.

عاملی زمینه‌های ثروت‌آفرینی در بخش گردشگری این شهرستان را یادآور شد و بیان کرد: در راستای توسعه گردشگری در شهرستان گرمی استفاده از ظرفیت دریاچه گیلارلو و اجرای طرح گردشگری در کنار آن باید با جدیت دنبال شود.

جشنواره انار گرمی در پاییز برگزار می شود

استاندار اردبیل ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های مختلف در کنار این دریاچه می‌تواند در رونق گردشگری منطقه دارای اهمیت باشد و در همین راستا برای برگزاری جشنواره انار گیلارلو در پاییز برنامه‌ریزی می‌شود.

عاملی با تاکید بر روند اجرای پروژه‌ها در بخش آب و فاضلاب اعم از اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب، آب‌رسانی به نهضت ملی مسکن گرمی و پروژه آب‌رسانی موران، تصریح کرد: پیگیری و اجرای این پروژه‌ها توسط آب و فاضلاب ضروری است.

استاندار اردبیل گفت: همچنین در خصوص اجرای سد سینه‌سر و کلاسر نیز برآوردهای لازم از سوی امور آب انجام شود و این موضوع برای تأمین اعتبار جزو مصوبات سفر آینده رئیس‌جمهور قرار گیرد.

عاملی با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای بزرگ‌راه گرمی - بیله‌سوار و تأکید بر اولویت این مسیر تصریح کرد: با توجه به تصویب منطقه آزاد در شمال استان اردبیل، این مسیر جزو مسیرهای مهم بوده که قول تأمین اعتبار هم برای اجرای آن اخذ شده است.

وی اظهار کرد: توجه به تأمین زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن در گرمی و مسکن محرومان و نصب انشعابات آن باید در دستور کار باشد تا این واحدها هر چه زودتر تکمیل و به مردم واگذار شود.

استاندار اردبیل با تأکید بر پیگیری مصوبات و موضوعات این نشست بیان کرد: در سفر آینده به شهرستان گرمی روند اجرای موضوعات مطرح ‌شده پیگیری می‌شود.

کد خبر 6100868

دیگر خبرها

  • توسعه باغداری و گردشگری در شهرستان گرمی دنبال می‌شود
  • تحویل ۳۰۰ کلاس درس در اردبیل تا پایان سال
  • اعتبارات شهرستان‌ها کفاف تکمیل پروژه‌ها را نمی‌دهد
  • اختصاص ۴ هزار میلیارد برای اقتصاد دانش بنیان به به ۲۵ استان
  • اردبیل استان برتر کشور در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • معین وزارت اقتصاد طالبان: در دوران جمهوریت «فساد» به فرهنگ تبدیل شده بود/ به عنوان فردی «شیعه» با صلاحیت کامل در ساختار امارت اسلامی مشغول هستم
  • اجرای کامل مصوبات شورای توسعه تشکل های مردم نهاد قزوین
  • کسب درآمد ارزی شرکت ایپکو از محل صادرات خدمات فنی مهندسی
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل