Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@01:53:45 GMT

شب قدر بهترین زمان برای دریافت فیوضات الهی است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۳۲۰۵

شب قدر بهترین زمان برای دریافت فیوضات الهی است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق گل‌زاده کارشناس دینی گفت: شب قدر یکی از اسرار نظام آفرینش از حیث زمان است. همانطور که ما مکان‌های مقدس مثل مساجد و حرم ائمه معصومین (ع) داریم، زمان‌های مقدس مانند شب‌های جمعه، عید غدیر، عید مبعث، عید قربان  هم داریم و گل سر سبد این زمان‌ها شب قدر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ماه مبارک رمضان بهترین ماه است و مومنین با توفیقاتی که در ماه‌های رجب و شعبان کسب کرده‌اند، قابلیت این را پیدا می‌کنند که وارد ماه ضیافت الهی یعنی ماه رمضان می‌شوند. این ماه در واقع آغاز سال عبودیت و بندگی خداوند است.   کارشناس دینی ادامه داد: خداوند در سوره مبارکه قدر خطاب به نبی مکرم اسلام (ص) می‌فرماید: «ما قرآن را در شب قدر نازل کرده‌ایم و تو چه می‌دانی که شب قدر چیست» یعنی حتی پیامبر (ص) که عقل کل عالم امکان هستند نیز نمی‌توانند درک کاملی از عظمت شب قدر داشته باشند. بیشتر بخوانید: حال و هوای " شب قدر " امام رضایی به روایت تصویر
حجت‌الاسلام والمسلمین گل‌زاده بیان کرد: قرآن کریم دو نوع تنزیل دارد یکی نزول تدریجی که بنا به مسائل مختلف به صورت تدریجی بر قلب پیامبر (ص) نازل شده و یک نوع هم نزول دفعی که در این نوع نزول کل محتوای قرآن به یک باره بر پیامبر (ص) نازل شده است.
او تصریح کرد: خداوند در آیات بعدی سوره قدر به معرفی و تفصیل این شب می‌پردازد و می‌فرماید: «این شب از هزار ماه بهتر است». البته ما نمی‌دانیم که منظور از ماه که در این آیه آمده چیست. اگر منظور همین ماه‌های عادی و مورد نظر ما باشد باز هم شب قدر به اندازه عمر یک انسان است.  
این کارشناس دینی تاکید کرد: در این شب به گفته قرآن کریم ملائکه به سرکردگی روح که از فرشتگان مقرب الهی است به زمین فرود می‌آیند.
حجت‌الاسلام گل‌زاده اظهار کرد: ماموریت فرشتگان الهی در این شب بر روی زمین «کل امر» یعنی هر آن چه که بشر به آن نیاز دارد است و هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد و در شب قدر همه فیوضات آمده است و مومنین باید سعی کنند از این فرصت استثنایی بهترین بهره را ببرند.
او افزود: هر سال در شب قدر حقیقت قرآن بر قلب پاک امام عصر حضرت مهدی (عج) نازل می‌شود.   انتهای پیام// ز.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شب قدر ائمه اطهار ماه رمضان قرآن کریم امام علی شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۳۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب

آفتاب‌‌نیوز :

به طور کلی باید بدانید که کافئین باعث خشک شدن بدن می‌شود و چربی را از بین می‌برد و از آنجایی که قهوه بالاترین میزان کافئین را دارد، مصرف مداوم و روزانه قهوه باعث خشک شدن قلب دوم بدن یعنی کبد می‌شود؛ به همین دلیل عده زیادی برای از بین بردن کبد چرب خود شروع به مصرف قهوه می‌کنند.

بعد از مصرف قهوه کبد می‌تواند متابولیسم تخلیه و سوزاندن چربی را شروع کند. برای کبد چرب تنها پیشنهاد می‌شود که یک ساعت پیش از خواب شب خورده نشود و به جز این مورد، نکته دیگری در این اساس وجود ندارد.

از مضرات خوردن قهوه در شب می‌توان به بهم ریختگی ساعت خواب، بهم ریختگی نظم ترشح هورمن و اختلال در کارکرد غده هیپوفیز اشاره کرد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن
  • باانگیزه‌ترین نسخه ملی‌پوش ۳۵ ساله تقدیم پائز
  • بهترین زمان برای تولد نوزاد (فیلم)
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • ورزش ایران بهترین های خود را شناخت
  • بهترین زمان برای مصرف قهوه
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • راهنمای سفر به تایلند؛ سرزمین لبخندها