Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@21:39:51 GMT

آغاز فعالیت دهکده گل و گیاه پاکدشت آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۳۲۶۰

آغاز فعالیت دهکده گل و گیاه پاکدشت آغاز شد

بخشدار مرکزی شهرستان پاکدشت گفت: فعالیت نخستین دهکده گل‌وگیاه روستای هدف گردشگری گلزار از توابع بخش مرکزی پاکدشت آغاز شد.

رضا خانی روز چهارشنبه گفت: بخشداری مرکزی شهرستان پاکدشت با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و در راستای رفع موانع تولید، اشتغال و توسعه صادرات محصولات گلخانه‌ای، از سال گذشته تاکنون مجوز احداث بیش از ۱۰۰ هکتار واحد گلخانه را صادر کرده تا یکی از مهمترین سیاست‌های بخش کشاورزی دولت در کشت گلخانه‌ای محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های بخشداری مرکزی پاکدشت در توسعه کشاورزی نوین و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در بخش کشاورزی، راه‌اندازی دهکده ۴۰ هکتاری گل‌وگیاه در روستای هدف گردشگری گلزار است که با همت سرمایه گذاران بخش خصوصی و پشتیبانی دولت، ۲۰ قطعه گلخانه از مجموع ۵۰ قطعه پیش‌بینی شده در آن به بهره‌برداری رسید.
وی اظهار کرد: برای احداث و اجرای این مجموعه بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که از این میزان ۶۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی تأمین شده است.
خانی گفت: در این گلخانه‌ها انواع گل‌وگیاهان زینتی و شاخه بریده تولید و پیش‌بینی می‌شود که با بهره‌برداری کامل از این مجتمع برای ۳۰۰ نفر شغل ایجاد شود.
بخشدار مرکزی پاکدشت افزود: بخش مرکزی شهرستان پاکدشت با دارا بودن بیش از هزار هکتار گلخانه‌ای و تولید سالانه یک میلیارد عدد گل شاخه بریده، یک پنجم اراضی گلخانه‌ای کشور را در خود جای داده است.
شهرستان پاکدشت با دو بخش مرکزی و شریف‌آباد و ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شهرستان پاکدشت گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل گاوزبان اشکو در نکا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیرجهاد کشاورزی نکا گفت: شرق مازندران دارای ظرفیت‌های فراوان برخوردار از شرایط مناسب آب و هوایی خصوصا در ارتفاعات و مناطق کوهستانی در بخش هزارجریب مستعد کشت گیاهان دارویی از جمله اشکو یا همان گل گاوزبان است.

سعید صمدی زرینی افزود: این گیاه در سطح ۲۰۰هکتار از زمین‌های شهرستان نکا کشت می‌شود.

او گفت: هفتصد و پنجاه هکتار از زمین‌های مازندران به کشت گل گاو زبان اختصاص دارد.

یادآور می‌شود، دمنوش گل گاو زبان علاوه بر خواص درمانی بسیار، یک آرامش‌بخش طبیعی است که تاثیر به‌سزایی در کاهش استرس و تنش‌های عصبی دارد و تپش قلب را کاهش می‌دهد. همچنین برای سردرد‌های میگرنی و عصبی نیز موثر است. علت این امر وجود پتاسیم و کلسیم در ساختار این گیاه است که بر روی سیستم عصبی تاثیر مستقیم می‌گذارد.

این گیاه برای جلوگیری از پرخوری‌های عصبی نیز مفید است. نوشیدن یک فنجان دمنوش گل گاو زبان، ساعتی قبل از مصرف وعده غذایی توصیه می‌شود

دیگر خبرها

  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • بررسی روند اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهای مرگور ارومیه
  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • تحویل ۱۱ دستگاه ادوات کشاورزی به بهره برداران شهرستان آوج
  • آغاز برداشت گل گاوزبان اشکو در نکا