Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@17:12:39 GMT

تامین امنیت بافت تاریخی یزد در اولویت

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۳۴۲۰

تامین امنیت بافت تاریخی یزد در اولویت

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رستگاری بعدازظهر چهارشنبه در دیدار با مدیران پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های استان یزد با اشاره به بحران کرونا و تبعات و فرصت‌هایی که این بیماری در یزد ایجاد کرد، اظهار داشت: کرونا تجربیات جدیدی برای مدیران، کارکنان دستگاه‌ها، خدمتگزاران مردم و حتی خود مردم به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اینکه حتی بسته شدن ورودی‌های شهر یزد نیز یک تجربه جدید بود، افزود: بسته شدن ورودی‌های شهر یزد به منظور جلوگیری از شیوع کرونا تجربیات ارزشمندی برای پلیس و راهداران و سایر دستگاه‌ها ایجاد کرد.

فرماندار یزد ضمن قدردانی از کادر درمان در پست‌های مختلف و تقدیر از ایثار و فداکاری‌های آنها عنوان کرد: برخی دستگاه‌ها و کارکنان آنها نیز تلاش شبانه روزی داشتند اما تلاش‌های آنها دیده نشد.

وی با اشاره به اینکه کرونا اتفاقات خوبی را نیز رقم زد و این روزها شاهد همدلی مردم و مسئولان برای کمک به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر هستیم، بیان کرد: با همکاری شهرداری و شورای شهر، خیران و معتمدان محلات، اقدامات لازم در زمینه توزیع نان رایگان بین خانواده‌های نیازمند انجام شده و تلاش ما این است که با ساز و کار مناسب، توزیع نان رایگان حتی در شرایط بعد از کرونا نیز با حفظ کرامت و حرمت مردم نیازمند ادامه یابد.

رستگاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور اتباع افغانستانی در یزد عنوان کرد: اشتغال این افراد در برخی مراکز از جمله کوره‌های آجرپزی، گلخانه‌ها و … مورد بررسی قرار گرفته و تصمیماتی نیز اتخاذ شده از سوی دیگر احداث مهمانپذیر نیز در دستور کار است و با وجود اینکه اکنون سیاست دولت، احداث مهمانشهر نیست، این موضوع در یزد در دست پیگیری است.

فرماندار یزد در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر افزایش سیر بازگشت اتباع افغانستانی به کشورشان به دنبال شیوع کرونا در یزد اظهار داشت: در ابتدا به نظر می‌رسید بازگشت افغانستانی‌ها افزایش یافته اما با بررسی آماری متوجه شدیم که بازگشت اتباع غیرمجاز پیش از کرونا با دستگیری آنها انجام می‌شد اما اکنون به صورت داوطلبانه برای بازگشت مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: البته با نزولی شدن روند کرونا در یزد، به نظر می‌رسد دوباره سیر مهاجرت آنها به یزد آغاز شده و نگران افزایش حضور آنها در یزد و سایر شهرستانهای استان هستیم.

رستگاری در مورد وضعیت زیرساخت‌های گردشگری در مرکز استان یزد به دنبال جهانی شدن بافت تاریخی اظهار داشت: برای توسعه گردشگری در مرکز استان یزد ساماندهی بازار تاریخی، ساماندهی مجموعه امیرچخماق و تأمین امنیت بافت تاریخی را به طور جدی در اولویت قرار داده‌ایم.

کد خبر 4925140

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد بافت تاریخی یزد محمد رستگاری فرمانداری یزد ویروس کرونا بوشهر شیراز قزوین شیوع کرونا شهرکرد گرگان ایلام ماه مبارك رمضان زلزله کمک به نیازمندان بیرجند مواسات شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۳۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از  وبدا، محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیر خانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در نشست کارگروه تخصصی امنیت غذا و تغذیه با موضوع اجرایی شدن رهنمودهای رئیس جمهور در هجدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت:  به دستور رئیس جمهوری در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، همه ی دستگاه های اجرایی موظفند برای تامین امنیت غذایی و دسترسی مردم به غذای سالم در مدت 2 ماه برنامه عملیاتی سال جاری ذیل سند ملی امنیت غذایی تهیه و در جلسه آتی شورای عالی ارائه کنند.

محمد اسماعیل مطلق گفت: امنیت غذایی و غذای سالم در اولویت برنامه های دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در سال جاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ضعف فرانسه در تامین امنیت هوایی المپیک پاریس
  • اجرای ۱۰۷ میلیاردی پروژه دفع آب‌های سطحی در بافت تاریخی یزد
  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر با پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی/ فراجا مسئول تامین امنیت مرزهاست