Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@10:07:40 GMT

اهتمام قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) تکمیل مترو قم است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۴۰۱۱

اهتمام قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) تکمیل مترو قم است

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، سردار سعید محمد روز چهارشنبه در جلسه شورای سازمان قطار شهری قم در سالن امام جواد(ع) استانداری بر تلاش و همکاری مجموعه مدیریتی استان به‌منظور رفع موانع موجود در مسیر اجرای متروی قم تاکید کرد.

وی افزود: در مسیر تکمیل و بهره‌برداری از مترو قم، موانعی وجود دارد که با برطرف نمودن این موانع، تسریع در اجرای طرح را در دستور کار قرار خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار مدیریت استان، افتتاح فاز اول مترو قم تا پایان سال ۹۹ است

استاندار قم نیز در این جلسه بابیان این‌که با توجه به اهمیت و تاثیر  قطار شهری در توسعه استان، مترو قم یکی از طرح‌های اولویت‌دار استان است گفت: اجرای فاز اول این طرح تا پایان سال ۹۹ از انتظارات اصلی مدیریت قم است .

بهرام سرمست با تاکید بر تعامل مناسب میان مدیران استان و پیمانکار طرح قطار شهری، ادامه داد: خوشبختانه همکاری و هم‌افزایی خوبی در زمنیه اجرای به‌موقع این طرح در استان وجود دارد.

استاندار قم بر لزوم اجرای هرچه سریع‌تر طرح قطارشهری قم تاکید کرد.

در این جلسه گزارش پیشرفت طرح و خواسته‌ها و پیشنهادهای هیات مدیره سازمان قطار شهری به پیمانکار ارائه شد تا روند عملیاتی شدن مراحل تکمیل طرح قطار شهری قم طی شود و در موعد مقرر این طرح به بهره‌برداری رسد.

عملیات اجرایی ساخت خط A متروی شهر قم در نیمه دوم سال ۸۸ بااعتباری بالغ‌بر ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آغاز شد، راه‌اندازی خط متروی قم به ۲ مرحله تقسیم‌بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان شهید مطهری تا ایستگاه مسجد جمکران راه‌اندازی می‌شود.

ضرورت توسعه پایش تصویری در قم

استاندار قم همچنین در جلسه پایش تصویری شهر قم با اشاره به اهمیت پایش تصویری از منظر حوزه امنیتی، ترافیکی، کنترل جرائم و ارتقای ضریب ایمنی گفت: اقدام‌های بسیار خوبی در تجهیز معابر و محورهای مواصلاتی در راستای کنترل هوشمند شهر قم صورت گرفته است.

سرمست با تاکید بر تعامل و همکاری همه دستگاه‌های دولتی در راستای توسعه و تجهیز سیستم پایش تصویری افزود: در چارچوب مصوبه شورای امنیت کشور، دستگاه‌های متولی مسئول پیگیری وظایف خود هستند.

وی بابیان این‌که امکانات ادارات مختلف باید به‌صورت یکپارچه مورداستفاده قرار گیرد ادامه داد: استانداری وظیفه هماهنگی در راستای بهره‌گیری حداکثری از تجهیزات و امکانات دستگاه‌ها و هم‌افزایی بین آن‌ها را دارد.

سرمست در ادامه پیگیری رویکرد مدیریت هوشمند جرائم توسط پلیس را ضروری دانست و افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم نیز باید در پیگیری تامین اعتبارات هوشمندسازی معابر به‌صورت جدی عمل نموده و این کار را در اولویت تامین بودجه قرار دهد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا استان قم سازمان مدیریت و برنامه ریزی شورای امنیت قم مترو سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی پایش تصویری قطار شهری مترو قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۴۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه بودجه کشور گفت: تکمیل متروی گلبهار به مشهد در ردیف پروژه های اولویت دار دولت قرار گرفته است.


مسعود شکیبایی افزود: قرار گاه خاتم الانبیا هم پای کار هستند و تولیت آستان قدس رضوی هم به این مهم ورود کرده است.وی افزود: مترو گلبهار به مشهد پروژه مهم و شاخصی است که برای تکمیل آن علاوه بر دولت، مجموعه استانی هم باید پیگیر باشند.


وی گفت: مسیر گلبهار به مشهد پرترددی است که با تکمیل مترو گلبهار زائران و مجاوران آقای علی بن موسی الرضا علیه السلام از آن بهره مند خواهند شد.


متروی گلبهار به مشهد ۴۰ کیلومتر طول داردکه زیرسازی ۳۶ کیلومتر آن انجام شده و مابقی تونل بوده که زمان بر است.

 

در بخش زیرسازی و ابنیه این پروژه به‌ جز تونل این مسیر، تقریباً ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و اکنون می‌توان ریل‌گذاری و روسازی ۳۵ کیلومتر از مسیر پروژه را شروع کرد.

دیگر خبرها

  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • طوفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی