Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@04:15:17 GMT

طرح سوال از شهردار رشت و تاکید بر پاسخگویی در زمان قانونی

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۴۱۲۱

طرح سوال از شهردار رشت و تاکید بر پاسخگویی در زمان قانونی

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت جذب در جلسه عصر چهارشنبه شورای اسلامی رشت در نامه ای خطاب به اسماعیل حاجی پور رییس شورا که در صحن شورا قرائت شد،  افزود: با توجه به نگرانی های موجود در عملکرد و اولویت های شهرداری رشت که بدون در نظرگرفتن صرفه و صلاح شهرداری و شهر و بعضا در اهمال در انجام برخی موارد اضطراری و مصوبات شورا در قالب طرح و لایحه و یا بودجه سنواتی سال ٩٨ صورت گرفته در راستای ایفاء وظیفه نظارتی شورا وفق ماده ٨٠ قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراها دستور دهید تا شهردار به سووالات پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: موارد ارائه شده به کرات به صورت شفاهی و کتبی به شهردار رشت تذکر داده شده اما تاکنون پاسخ قانع کننده و حتی تغییر رویه برای اصلاح از سوی وی ارایه نشده بنابراین موارد در قالب طرح سوال به شهردار ابلاغ و اعلام شود تا در مهلت قانونی مندرج در قانون برای ارایه پاسخ با مستندات و مدارک مربوطه در صحن شورا حضور یابد.

وی با بیان مواردی از موضوعات مربوط به طرح سوال از شهردار رشت خاطر نشان کرد: تاخیر در پرداخت حقوق کارمندان، کارگران رسمی و قراردادی شهرداری که موجب دلسردی و تضعیف روحیه و انگیزه کاری آنها شده، تاخیر در پرداخت حقوق کارگران حجمی و عدم پرداخت مابه التفاوت حقوق آنان در سال ٩٨ و عدم نظارت بر عملکرد شرکت های پیمانکاری تامین کننده نیروهای حجمی خاطی از جمله مواردی است که شهردار باید پاسخگو باشد.

وی بیان داشت: نداشتن برنامه مشخص پرداخت مطالبات پیمانکاران و دستگاه های خدمات رسان، عدم پرداخت حق بیمه اجباری "تامین اجتماعی و خدمات درمانی" و حق بیمه تکمیلی پرسنل و سایر مزایای رفاهی که برابر قانون و یا تصویب بودجه شهرداری متعهد به پرداخت آنها بوده و عدم ارسال تفریغ بودجه سال ٩٧ شهرداری رشت پس از برسرکارآمدن بازمانده حساب های شهرداری تا به امروز از دیگر موارد مربوط به پاسخگویی توسط شهردار است.

این عضو شورای شهر رشت، نابسامانی در حوزه سرمایه انسانی و عزل و نصب های کوتاه مدت و شائبه دار در مناصب کلیدی شهرداری، عدم توجه به صرفه و صلاح شهرداری در مناقصه کودآلی که منجر به اختلاف قیمت فاحش در تامین ملزومات این پروژه شده، استفاده از عبارات و الفاظ نامناسب در جلسات با پرسنل و عدم ساماندهی مزار شهدای گمنام در پارک ملت و مسکن مهر با توجه به تذکرات و مکاتبات مکرر شورای اسلامی از دیگر مواردی است که شهردار باید پاسخ دهد.

در ادامه این جلسه موضوع استغفای اسماعیل حاجی پور رییس شورای اسلامی رشت که در صحن شورا توسط نایب رییس و  در غیاب رییس قرائت شد، بلاتکلیف ماند.

شورای اسلامی رشت ١١ عضو دارد، این کلانشهر دارای حدود ٧٠٠ هزار جمعیت ثابت است.

برچسب‌ها رشت شورای شهر گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت شورای شهر گیلان رشت شورای شهر گیلان شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۴۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای بیست و پنجمین بار می‌گویم، از لیورپول نپرسید

به گزارش "ورزش سه"، این روزها سوالات زیادی در مورد انتقال قریب الوقوع آرنه اسلوت به لیورپول مطرح می شود، در حالی که سرمربی هلندی تمرکزش را روی بازی های باقیمانده فاینورد در فصل جاری گذاشته است.

اسلوت روز یکشنبه صدمین بازی خود را با فاینورد جشن خواهد گرفت ولی بار دیگر پرسش ها در مورد انتقال قریب الوقوع او به لیورپول برای جانشینی یورگن کلوپ در نشست خبری، بر هر چیزی دیگری غالب بود.

اسلوت گفت: «برای بیست و پنجمین بار، من واقعاً نمی توانم به این سوال پاسخ بدهم چون هنوز هیچ چیز رسمی وجود ندارد، زیرا من اینجا با نشان فاینورد روی سینه‌ام، نشسته‌ام. بنابراین دوست دارم که این کنفرانس مطبوعاتی فقط در مورد فاینورد باشد، اما فکر می‌کنم شما سعی کنید دوباره درباره لیورپول سوال بپرسید.»

اسلوت اضافه کرد: «مطمئن هستم که همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت، اما واقعا نمی توانم به سوالات دیگری در رابطه با انتقال به لیگ برتر انگلیس پاسخ دهم. اگر این روند ادامه پیدا کند، کنفرانس خبری ناراحت کننده ای برایم خواهد شد. فکر می کنم مناسب است در پایان فصل به این سوالات پاسخ دهم. چون من اینجا تمرکزم روی فاینورد است.»

دیگر خبرها

  • برای بیست و پنجمین بار می‌گویم، از لیورپول نپرسید
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر
  • زبان طنز نیشدار است
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است
  • اعضای شورای شهر سنندج چه مطالباتی را در حضور استاندار کردستان مطرح کردند؟