Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ می‌گوید، اگر لیگ ادامه نیابد، قهرمان مشخص خواهد شد.

سهیل مهدی، درباره آخرین وضعیت شروع لیگ برتر اظهار کرد: پروتکل‌های بین‌المللی را بررسی کردیم و در این بین پروتکل‌های بهداشتی دانمارک و بوندسلیگا را دریافت کردیم و دقیقا مطالعه کردیم. در این پروتکل‌ها موارد بهداشتی به دقت عنوان شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی تیم‌ها اجازه تمرین دارند، گفت: پالس‌های مثبت خوبی گرفتیم. امیدوارم دستور را بگیرم تا باشگاه‌ها وارد فاز تمرین بشوند. اگر روی برنامه فعلی پیش برویم، در شهریور و مهر بازی‌های ملی را باید برگزار کنیم. اگر تا آن زمان  بازی‌های ما شروع نشده باشد، بازیکنان بدون تمرین باید در تیم ملی حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر قرار به برگزاری مسابقات باشد باید تمهیداتی را اتخاذ کنیم. به طور مثال در بحث برگزاری، تعداد توپ جمع کن‌ها کم می‌شود و عوامل برگزار کننده هم باید از ماسک و دستکش استفاده کنند. روی نیمکت هم بازیکنان یکی در میان می‌نشینند و اگر فضا کم بود، می‌توانند از سکوی تماشاگران استفاده کنند. تصمیم گرفتیم کنفرانس خبری حضوری هم نداشته باشیم و کنفرانس ویدئویی برگزار شود. خبرنگاران هم از مسیر‌های مشخصی باید وارد می‌شوند.

مهدی اضافه کرد: ابتدا خواهش کردیم در فاز اول تمرینات شروع شود و بعد از ٣ تا ۴ هفته که تیم‌ها تمرینات بدنسازی را پیگیری کردند، مجوز شروع مسابقات را بگیریم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره بحث سندسازی برای دریافت مجوز حرفه‌ای هم گفت: در ٩سال اخیر که در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بودم، سندسازی نکردیم. ما خیلی از موارد را بررسی می‌کردیم و اگر ایرادی داشت، برمی‌گرداندیم. در این میان گاهی باشگاه سندی ارائه می‌کرد و از زیر دست کارشناس هم رد شده به AFC ارسال می‌شد اما بعد از اینکه که مدارک به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال می‌شد، مسئولیت سند صادر شده، ١٠٠ درصد بر عهده صادر کننده سند است.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که اگر لیگ برگزار نشود، قهرمان مشخص می‌شود، گفت: ١٠٠درصد این کار را می‌کنیم چون باید نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا و همینطور تیم‌های سقوط کننده را هم معرفی کنیم.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر با اشاره به اینکه ما نمی‌دانیم فصل آینده چطور می‌شود و بحث شیوع ویروس چگونه خواهد بود، اظهار داشت: باید زودتر تیم‌های خودمان را آماده برگزاری مسابقات کنیم. فوتبال هم یک چرخه اقتصادی است و مثل تمامی اصنافی که دارند وارد چرخه فعالیت می‌شوند باید از سر گرفته شود. به ما گفته‌اند که از 11 مردادماه به احتمال زیاد لیگ قهرمانان آسیا شروع می‌شود. طبیعتاً اگر فکر کنیم که می‌توانیم لیگ‌مان را تا این تاریخ به پایان نرسانیم، یک فاجعه بزرگ رخ خواهد داد. اگر ما بتوانیم زودتر به باشگاه‌ها اجازه تمرینات بدهیم و لیگ را تا آن تاریخ به اتمام برسانیم ایده‌آل‌ترین حالت ممکن خواهد بود. لیگ قهرمانان آسیا هرچقدر دیرتر شروع شود باعث آرامش تیم‌های ما خواهد بود تا بتوانند آمادگی بیشتر به دست آوردند، وگرنه در غیر این صورت مجبور هستیم که تنگ‌ترین زمان برگزاری استاندارد را داشته باشیم.

 شرط ورود به تمرینات تست اولیه کرونا است

مهدی بیان کرد: شرط ورود به تمرینات تست اولیه کرونا است تا بازیکنانی که تست آن‌ها منفی است بتوانند وارد فاز تمرینات شوند. اگر مطمئن شویم که تست‌ها منفی است و می‌توانیم بازیکنان را وارد مسابقات کنیم، پس از آن تست‌های تب‌سنجی روزانه انجام و ثبت می‌شود. در طول یک فاز بدنسازی 25 روزه می‌توانیم مطمئن شویم که ما بازیکن مبتلا نداریم. من همیشه این سوال را داشته‌ام و می‌خواهم الآن سوالم را مطرح کنم. الآن بازیکن ممکن است به جاهای عمومی مختلفی مراجعه کند، آیا بهتر نیست که درصد بالایی از زندگی بازیکن‌های فوتبال تحت نظر پزشک‌ها باشد؟

وی در رابطه با تاریخ دقیق از سرگیری مسابقات لیگ برتر گفت: از دوستان خواهش کردیم که در فاز اول اجازه بدهند تا فاز تمرینات را شروع کنیم. از زمانی که تمرینان آغاز شود حداقل سه تا چهار هفته دوره بدنسازی خواهیم داشت و پس از آن به سمت شروع مسابقات می‌رویم. ما مسلماً دوست داریم که تیم‌ها با بالاترین کیفیت و حداقل استرس وارد مسابقات شوند. کیفیت بازی‌ها برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر در پاسخ به این سوال که آیا می‌توانیم امکان میزبانی در جام ملت‌های آسیا را داشته باشیم، توضیح داد: این یک استراتژی بود که توسط فدراسیون فوتبال در نظر گرفته شد. اولاً اینکه قرار نیست ما همین امروز و فردا وارد بحث میزبانی شویم و حداقل 7 سال طول می‌کشد. به محض اینکه درخواست میزبانی ارسال می‌شود کنفدراسیون فوتبال آسیا وارد ممیزی می‌شود و تمامی مسائل مورد بررسی قرار می‌گیرد.
سهیل مهدی درباره شایعه سندسازی‌های فدراسیون عنوان کرد: در طی 9 سال اخیر که من در بحث مجوز حرفه‌ای انجام وظیفه می‌کنم، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هیچ سندسازی را تأیید نکرده و بعضاً مردود کرده است. ما همیشه تا آنجایی که توانسته‌ایم اسناد را برگردانده‌ایم، اما اگر یک سندی در کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار بگیرد صد درصد مسئولیت آن برعهده باشگاه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در صورت شروع مسابقات باید حداقل چهار روز یک‌بار بازی کنیم، اظهار داشت: تا پیش از این هم چنین برنامه‌ای داشته‌ایم و بسیاری از مسابقات‌مان با فاصله سه روز یک‌بار برگزار شده است. در مورد زمان بازی‌ها هم باید بگویم همه بازی‌ها در زیر نور برگزار می‌شود. ورزشگاه‌هایی هم که امکان بازی در زیر نور را ندارد باید بازی‌های خودشان را به استادیوم‌های دیگر منتقل کنند.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر در پاسخ به این سوال که تکلیف بازیکن‌های خارجی برای بازگشت به ایران چه می‌شود، بیان کرد: خوشبختانه پروازهای بین‌المللی مجدد از سر گرفته شده و هواپیماها با یک سوم ظرفیت خود مسافر می‌گیرند و بازیکن‌های خارجی هم می‌توانند به کشور ما برگردند.

مهدی تأکید کرد: باید لیگ خودمان را صد درصد شروع کنیم و نماینده‌های خودمان را به لیگ قهرمانان معرفی کنیم. بحث انتخاب نماینده‌ها مهم‌تر از انتخاب قهرمان است. به هر حال شهرهای مختلف آمده‌اند سرمایه‌گذاری کرده‌اند و شاید برای آن‌ها این امکان وجود نداشته باشد که دوباره سرمایه‌گذاری کنند.

وی در پایان درباره لیگ‌های دسته یک و دسته دوم فوتبال ایران نیز گفت: در لیگ دوی ما 13 تیم کاندید قهرمانی و 13 تیم کاندید سقوط هستند. ما در آنجا باید چه کار کنیم؟ در لیگ یک هم هشت تیم مدعی صعود به لیگ برتر و 10 تیم کاندید سقوط به لیگ دو هستند. این تیم‌ها اسپانسر گرفته‌اند تا صعود کنند و حالا اسپانسرها انتظار دارند که این تیم‌ها بازی کنند و بازی آن‌ها پخش شود. 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پاسخ به این سوال مسابقات لیگ برتر برگزاری مسابقات فدراسیون فوتبال لیگ قهرمانان سازمان لیگ بازی ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبان مسابقات جام تختی کشتی آزاد مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات جام تختی کشتی آزاد در روزهای سوم و چهارم خردادماه به میزبانی زنجان برگزار خواهد شد. پیش از این مسابقات کشتی آزاد جام تختی روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه به میزبانی لارستان فارس برگزار شود اما به دلیل تغییر مکان مسابقات، این رقابت‌ها با یک هفته تعویق در اوایل خردادماه برگزار خواهد شد.

مسابقات جام تختی کشتی فرنگی روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد. برخلاف سال‌های گذشته مسابقات جام تختی در این دوره جزء مسابقات چرخه انتخابی نخواهد بود.

کد خبر 6093234 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • شیراز چکیده تمام افکار بزرگان است
  • گرام سونس: فکر می‌کردم لیورپول قهرمان لیگ می‌شود اما پایان ناامید‌کننده‌ای رقم خورد
  • تیم خور لارستان قهرمان لیگ دسته دو هندبال کشور شد
  • فصل که تمام شود به بارسا برمی‌گردم
  • ستارگان خور لارستان، قهرمان لیگ دسته دو هندبال بانوان کشور شد
  • نکونام: سر ما کلاه گذاشتند/ قهرمان لیگ برتر هفته آخر مشخص می شود
  • زمان مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل مشخص شد
  • میزبان مسابقات جام تختی کشتی آزاد مشخص شد
  • بوکسور بیرجندی قهرمان مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور
  • تارتار: درباره قهرمان لیگ برتر حرفی نمی‌زنم!