Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@01:32:30 GMT

پایه سنوات سال 99 چطور محاسبه می‌شود؟ + جدول

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۴۴۳۸

پایه سنوات سال 99 چطور محاسبه می‌شود؟ + جدول

به گزارش جماران؛ مزایای پایان کار مبلغی است که تحت عنوان پایه سنوات به کارگران دارای حداقل یکسال سابقه کار پرداخت می‌شود.

حق سنوات مبلغی است که سالانه به کارگرانی که بیش از یک سال سابقه کار دارند پرداخت می‌شود که این مبلغ طبق مصوبه شورای عالی کار، هر سال افزایش پیدا می‌کند.

طبق ماده ۲۱ قانون کار، پرداخت پایه سنوات به نوع قرارداد کارگران مربوط نمی‌شود و کارگرانی که قرارداد موقت یا غیر موقت دارند مشمول این حق می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان طور که پیشتر اشاره شد، تنها شرط دریافت حق سنوات این است که، کارگر باید یک سال سابقه کار داشته باشد همچنین این حق توسط کارفرما واریز می‌شود، بنابراین حق سنوات مبلغی است که به کارگران جهت مزایای پایان سال پرداخت می‌شود و مبلغ آن نیز، دقیقا معادل یک پایه حقوق کارگر در سال مورد بررسی است.

همچنین طبق ماده ۲۴ قانون کار، کارفرما موظف است به کارگرانی که پیش از پایان سال، اقدام به ترک کارگاه می‌کنند، پایه سنوات واریز کند، به همین منظور حق سنوات برای هر ماه در سال ۹۹ معادل ۱۷۵ هزار تومان تعیین شده است.

به طور مثال در صورتی که کارگری نیمه اول سال را در یک کارگاه مشغول بوده و پس از این حاضر به ادامه فعالیت نباشد، کارفرما می‌بایست مبلغ یک میلیون و ۵۰ هزار تومان (۱۷۵ هزار تومان × ۶) به کارگر پرداخت کند.

بر اساس این گزارش تمام کارفرمایان موظف هستند برای هر کارگری که یک سال سابقه کار دارند و تمام سال را در کارگاه فعالیت داشته اند، در پایان سال ۹۹ به هر کارگر ۱۸،۳۵۴،۲۷۰ ریال حق سنوات پرداخت کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا سنوات کارگران سنوات کارگران در سال 99 سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سال سابقه کار پایه سنوات حق سنوات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۴۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت باقی‌مانده مطالبات معلمان از جمله حقوق معلمان خرید خدمات، حق‌التدریس معلمان شاغل و بازنشسته و حق‌الزحمه امتحانات تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رقم حق‌التدریس معلمان در هر ماه بیش از 700 میلیارد تومان است، اظهار کرد: برای پرداخت حق‌التدریس زمستان معلمان به 2100 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی افزود: برای پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و قبل از پایان اردیبهشت 1403، حق التدریس معلمان شاغل و بازنشسته، حقوق معلمان خرید خدمات و حق الزحمه امتحانات نهایی را پرداخت خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره گلایه سرایداران مدارس از عدم واریز 2 میلیون تومان افزایش حقوق گفت: این رقم برای اکثر سرایداران مدارس واریز شده است و اگر فردی آن را دریافت نکرده با حقوق اردیبهشت به همراه معوقه فروردین ماه دریافت خواهد کرد.

واریز 2 میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم

همچنین رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش امروز گفت: حق‌التدریس معلمان در حال به روز شدن است تا کنون سه ماه پرداخت شده است و در اردیبهشت باقی مانده آن یعنی تا پایان اسفند 1402 پرداخت خواهد شد و کل مطالبات حق‌التدریس سال تحصیلی 1402-1403 تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید پرداخت خواهد شد همچنین از ابتدای سال تحصیلی آینده حق‌‌التدریس معلمان هر دو ماه پرداخت خواهد شد‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت همه مطالبات معلمان تا پایان اردیبهشت+ فیلم
  • واریز ۳ مطالبه معلمان تا پایان اردیبهشت
  • واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
  • پایان مسابقات شنای کارگران خراسان شمالی در هفته کار و کارگر
  • چطور درصد حساب کنیم؟
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • اخراج سنگربان والنسیا پایه‌گذار بازگشت آبی اناری‌ها شد
  • جلسه مجلس به دلیل به حدنصاب نرسیدن زودتر به پایان رسید
  • گلایه متقاضیان آزمون آموزگاری از نحوه محاسبه نمرات بومی
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور