Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: تاکنون ۸۸ درصد متقاضیان طرح بیمه اجباری که بر اساس آزمون وسع برای آنها در خراسان رضوی دفترچه صادر شده است، مشمول دریافت دفترچه بیمه سلامت رایگان شده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت خراسان رضوی، علیرضا رمزی اظهار کرد: طرح بیمه اجباری همگانی از ۱۵ آبان ماه سال گذشته برای افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند، بر اساس آزمون وسع در خراسان رضوی همزمان با کشور در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: در قالب طرح مزبور افراد فاقد پوشش بیمه‌ای باید به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با اداره کل بیمه سلامت استان مراجعه کرده و حق بیمه آنها بر اساس آزمون وُسع یا استطاعت مالی دریافت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۴۵۰ هزار نفر از متقاضیان شرکت در  آزمون ارزیابی وسع به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد در سطح استان خراسان رضوی مراجعه و یا خود اقدام به ثبت نام نموده اند.

رمزی گفت: افراد فاقد پوشش بیمه که استطاعت مالی داشته و در دهک درآمدی هفت به بالا قرار دارند، باید با پرداخت کل سرانه مصوب به مبلغ 5 میلیون و ۸۰۰ هزار ریال(بارعایت شرط خانوار) برای هر نفر حق بیمه خود را برای یک سال پرداخت کنند که  تاکنون ۲ درصد از متقاضیان را در خراسان رضوی شامل شده اند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: افرادی که دهک درآمدی آنان در دهک‌های درآمدی ا،۲و۳ هستند از پرداخت سرانه حق بیمه معاف هستندو افرادی که در دهک های ۴  ۵ و۶ هستند می‌بایست ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت نمایند و افراد دهک ۷به بالا کل مبلغ سرانه حق بیمه را می‌بایست پرداخت کنند.

وی افزود: هم اینک افزون بر۳میلیون و ۳۹۵هزار نفر در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل بیمه سلامت همگانی، بیمه روستائیان و عشایر، بیمه ایرانیان، بیمه کارکنان دولت و بیمه سایر اقشار در خراسان رضوی از خدمات بیمه‌ای اداره کل بیمه سلامت استان بهره مند هستند.

رمزی تعداد بیمه شدگان روستایی و عشایر در خراسان رضوی را یک میلیون و ۷۵۴ هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: بیمه شدگان سلامت همگانی یک میلیون و بیست وهشت هزار نفر، صندوق بیمه ایرانیان بالغ بر ۵۲ هزار نفر، کارکنان دولت بالغ بر ۳۷۹ هزار نفر و سایر اقشار حدود ۱۸۰ هزار نفر هستند.

گفتنی است؛ هم اکنون ۵۴ درصد از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

انتهای پیام/ 70061

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان رضوی سلامت بیمه بیمه سلامت خراسان رضوی خراسان رضوی کل بیمه سلامت پوشش بیمه هزار نفر بیمه ای حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۴۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، روح الله مقدم، معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان قم گفت: استان قم درپرداخت وام ازدواج درکشور، طبق جدول وزارت ورزش و جوانان مربوط به پایان سال ۱۴۰۲، رتبه نهم کشور را کسب کرده‌است.

وی ادامه داد: استان قم با تحقق ۸۸.۵ درصدی اعطای وام ازدواج به متقاضیان، در میان ۳۱ استان کشور ، این رتبه را به خود اختصاص داده‌است.

وی یادآور شد که میانگین جمع کل دریافت کنندگان تسهیلات ازدواج در کشور در سال گذشته ۸۵ درصد بوده‌است.

مقدم بیان کرد: ۱۱ هزار و ۵۵۲ فقره وام ازدواج در سال گذشته به متقاضیان در قم پرداخت شده‌است.

وی ادامه داد: این تعداد فقره وام ازدواج با معرفی اداره‌کل ورزش و پرداخت توسط بانک‌ها به مبلغ ۲۴ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال انجام پذیرفته‌است.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان قم همچنین تعداد متقاضیان در صف انتظار دریافت وام در سال گذشته را یک‌هزار و ۵۰۹ نفر عنوان کرد.

وی تعداد کل متقاضیان وام ازدواج در استان قم تا پایان بهمن ماه را ۱۳ هزار و ۶۱ نفر ذکر کرد.

مقدم همچنین یادآور شد: سال ۱۴۰۱ تعداد تسهیلات پرداخت شده ازدواج در استان قم ۱۲ هزار و ۴۷۶ فقره بوده‌است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • بیش از ۶۲ درصد داوطلبین کنکور مرحله اول در خراسان رضوی را زنان تشکیل می‌دهند
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته