Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در زمینه مالیات ۲۱۷ هزار میلیارد تومان درآمد کسب شد و از پیش‌بینی ۱۴۵ هزار میلیارد تومان درآمد نفت ۵۳ هزار میلیارد تومان کسب شد و باید وابستگی به نفت کاهش یابد. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۲ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد حسینی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان مرکزی با اشاره به تلاش کادر درمان در مقابله با کروناویروس  اظهار داشت: کادر بهداشت و درمان در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا با تلاش‌های شبانه‌روزی خود اقدامات خوبی داشتند که باید از آنها تقدیر کرد همچنین مردم هم در این زمینه همکاری خوبی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس اعلام کارشناسان حوزه اقتصاد پس از کرونا دنیا در شرایط اقتصادی متفاوتی قرار می‌گیرد و شاید ابرقدرت‌های اقتصادی جای خود را به دیگران دهند که باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق از این فرصت استفاده کرد.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان مرکزی در زمینه مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات خوبی انجام داد و می‌توان گفت که عملکرد خوبی در این زمینه دارد به همین سبب باید از این اقدامات تجربه کسب کرد و از فرصت‌های پیش رو عقب نماند.‌‌

وی ادامه داد: بسیاری از کسبه و بنگاه‌های کوچک ضرر و زیان‌هایی دیدند که باید به درستی شناسایی شوند به طوری که می‌توان گفت یکی از مشکلات کشور در زمینه نداشتن آمار و اطلاعات دقیق از جامعه است که بر سیاست‌گذاری‌ها تاثیر گذاشته است‌.

3854 میلیارد تومان وصول درآمدهای ملی و استان در استان مرکزی به ثبت رسیدلزوم شفاف سازی سازمان برنامه و بودجه در خصوص انتشار 230 هزار میلیارد اوراق در سال 99رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس‌: 4500 میلیارد تومان برای پروژه‌های قابل بهره‌برداری در سال 99 مصوب شد

‌نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی افزود: در طول چهار سال گذشته با وجود شرایط اقتصادی و تحریم و غیره اقدامات خوبی انجام شد به‌طوری که فرد شاغل و بازنشسته‌ای حقوق خود را دیر دریافت نکرد، در عملکرد بودجه سال گذشته 448 هزار میلیارد تومان بودجه مصوب و 441 هزار میلیارد تومان درآمد وصولی معادل 98.2 درصد بود.

حسینی ادامه داد: در زمینه مالیات 217 هزار میلیارد تومان درآمد کسب شد و از پیش‌بینی 145 هزار میلیارد تومان درآمد نفت 53 هزار میلیارد تومان کسب شد، اعتبارات هزینه‌ای در سال 98 بالغ بر 341 هزار میلیارد تومان است که بیش از 80 درصد از کل منابع هزینه شد که باید وابستگی به نفت روز به روز کمتر شود.

وی خاطرنشان کرد: بودجه منابع عمومی امسال حدود 571 هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته رشد داشته است و پیش‌بینی می‌شود که بین 170 تا 200 هزار میلیارد تومان کسری منابع وجود داشته باشد که در حوزه‌های عمرانی باید به درستی استفاده شود.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با همدلی و انسجام مردم مشکلات کشور کمتر و شاهد توسعه کشور می‌شویم بنابراین تعدادی پروژه‌ نیمه‌تمام در استان وجود دارد که با همکاری مردم باید انجام شوند.

انتهای پیام/713/ ز

R7980/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هزار میلیارد تومان درآمد برنامه و بودجه کسب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۵۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اعتبارات فرهنگی گفت: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی کشور اضافه شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد بودجه فرهنگی اظهار داشت: براساس تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، یک درصد از کل اعتبارات شرکت‌های دولتی و بانک‌ها باید در حوزه فرهنگ و هنر و دین هزینه شود؛ پیش‌تر مشخص نبود که یک درصد از هزینه نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی که حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان یا ۲۵ همت است، کجا هزینه می‌شود؛ لذا این را در اختیار سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی قرار دادیم و دیوان محاسبات را موظف به نظارت بر این دستگاه‌ها کردیم.

وی افزود: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی کشور اضافه شود. این افزایش اعتبار ممکن است بودجه فرهنگی را به شاخص سه درصد و حتی بیشتر، از بودجه عمومی کشور برساند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: همه مشکلات، ناشی از کمبود بودجه نیست، بلکه در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، موازی‌کاری‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌ها دچار مشکل هستیم. هزینه‌کرد برخی دستگاه‌های فرهنگی، خصوصاً در شاخص‌های فرهنگی خارج از کشور که هزینه‌های بسیار زیادی در پی دارد، تأثیرات مثبتی ندارد و حتماً باید یک سازماندهی مجدد در برخی از دستگاه‌های فرهنگی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر جلوی موازی‌کاری گرفته شود و هرکس در زمینه خاص خودش کار کند، قطعاً می‌توانیم یک بخش مهمی از اسراف‌های هزینه‌کرد بودجه را مدیریت کنیم.

دیگر خبرها

  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳