Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@18:12:51 GMT

دستگیری اعضای باند رمال کلاهبردار در خمین

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۵۳۰۷

دستگیری اعضای باند رمال کلاهبردار در خمین

فرمانده انتظامی شهرستان خمین از دستگیری اعضای باندی که با ترفند فالگیری و رمالی از شهروندان به‌ویژه بانوان کلاهبرداری می‌کردند، در عملیات پلیس این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از پایگاه خبری پلیس بهزاد فکوری اظهار داشت: پس از دریافت اخباری مبنی بر اینکه فردی با ادعای اینکه فالگیر و رمال است و با ترفندهایی مانند بخت‌گشایی و حل مشکلات زناشویی از شهروندان به‌ویژه بانوان کلاهبرداری می‌کند، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از شناسایی محل فعالیت این فرد در یکی از محله‌های شهرستان، پس از هماهنگی با مرجع قضائی، تیمی مجرب از مأموران انتظامی به محل زندگی این شخص اعزام شدند که در بازرسی انجام شده از این محل تعدادی برگ اوراق مربوط به دعانویسی و رموز علوم غریبه، اشکال رمالی و ادوات و آلات مجرمانه و دعانویسی و رمالی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمین بیان داشت: در ادامه تحقیقات 4 نفر از افرادی که با فرد مذکور در انجام اعمال مجرمانه معاونت و همکاری داشتند، شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

فکوری با بیان اعترافات فرد دستگیر شده به جرائم متعدد گفت: هم‌اکنون تحقیقات پلیس از این فرد ادامه داشته و شهروندانی که بدین روش مورد کلاهبرداری و یا آزار و اذیت قرار گرفتند می‌توانند برای طرح شکایت به پلیس امنیت عمومی شهرستان مراجعه کنند.

وی با هشدار به شهروندان بیان کرد: افراد سودجو، مسائل خرافاتی را به اشکال گوناگون در شهر و یا حتی در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و به این طریق از اعتماد طعمه‌های خود سوءاستفاده می‌کنند که باید هموطنان با حساسیت و آگاهی بیشتر در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمین خاطرنشان کرد: اخیراً کلاهبرداری به روش طالع بینی و کف‌بینی به یکی از روش‌های مجرمان تبدیل شده است؛ از این‌رو به هموطنان توصیه می‌کنم با تقویت باورهای دینی و افزایش آگاهی، راه سوءاستفاده و سودجویی را از این کلاهبرداران گرفته و به تبلیغاتی که از طریق مردم و فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اعتماد نکرده و فریب نخورند.

فکوری از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با سامانه 110 به پلیس اطلاع دهید و فریب افرادی که ادعای رمالی و فالگیری می‌کنند را نخورند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دستگیری شبکه های اجتماعی پلیس خمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۵۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی تالش از وقوع یک فقره قتل در این شهرستان خبر داد و گفت: قاتل ۳۴ ساله که در اختلاف ملکی اقدام به قتل کرده‌بود، در کمتر از ۵ ساعت در حین فرار به یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ محمد رستمی امروز، ۶ اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم و امنیت تلاش می‌کند و اجازه نخواهد داد مجرمان با اقدامات غیرقانونی موجب برهم زدن نظم و امنیت شوند.

وی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک مورد درگیری منجر به قتل با سلاح گرم در یکی از ییلاقات شهرستان تالش پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد قاتل به علت اختلافات ملکی با استفاده از سلاح شکاری اقدام به شلیک به سمت مقتول کرده و وی را به قتل رسانده است.

این مقام انتظامی افزود: با سرعت عمل پلیس قاتل در کمتر از ۵ ساعت در حین فرار به یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر و از وی یک قبضه سلاح شکاری کشف شد.

سرهنگ رستمی در پایان با اشاره به اینکه قاتل ۳۴ ساله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد، خاطرنشان کرد: نظم و امنیت خط قرمز پلیس است و افرادی که بخواهند آن را خدشه‌دار کنند با برخورد مقتدرانه و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه