Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@06:05:39 GMT

بیانیه وزارت خارجه ایران به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۵۷۳۰

بیانیه وزارت خارجه ایران به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین

به گزارش جماران؛ متن بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بدین شرح است:

«سرزمین فلسطین در ۱۴ می ۱۹۴۸ میلادی شاهد یکی از دردناک ترین حوادث تاریخ اسلام و جهان بود که از آن زمان تاکنون، مردمان این سرزمین روی آرامش و آسایش به خود ندیده اند. ۷۲ سال پیش در چنین روزی، مهاجران صهیونیست با دستاویز قرار دادن ایده ها و افکار انحرافی و نژاد پرستانه، مردم سرزمین فلسطین اعم از زن و مرد و پیر و جوان و کودکان معصوم را به قتل رسانده و یا مجبور به ترک خانه و کاشانه خویش کردند و نکبت صهیونیسم بر سرزمین فلسطین حاکم شد‌ و دامن منطقه غرب آسیا را گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم صهیونیستی در طول بیش از هفت دهه اشغالگری، اقدامات خصمانه خود را با اشغال، تجاوز و جنایت در حق صاحبان اصلی این سرزمین آغاز کرد و سپس با ساخت و گسترش شهرکهای صهیونیست نشین و آواره کردن بیشتر فلسطینیان، هتک حرمت مسجد الاقصی، یهودی سازی قدس و کرانه باختری، تداوم محاصره نوار غزه، الحاق غیر قانونی جولان اشغالی و تلاش برای الحاق بخش های گسترده ای از کرانه باختری به این سیاست ادامه داد.

جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام همبستگی کامل با آرمان مردم فلسطین و ادای احترام به شهدا و مجاهدان راه آزادی و قبله اول مسلمین و با رد طرح های سازش و خفت بار همانند معامله قرن، بار دیگر مسئولیت مهم سازمانهای بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد را در پایان دادن به اشغال سازمان یافته سرزمین فلسطین و قدس شریف، فراهم ساختن زمینه بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود و برگزاری همه پرسی با شرکت ساکنان اصلی این سرزمین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی به منظور اعمال حق تعیین سرنوشت و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس را مورد تاکید قرار می دهد.

وزارت امور خارجه با تاکید بر موضع ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مبارزات رهائی بخش مردم فلسطین، مساله فلسطین را به رغم همه دسیسه ها برای به فراموشی سپردن آن همچنان مساله اول جهان اسلام می داند و از سازمان همکاری اسلامی، دولتها و ملتهای اسلامی و سایر ملتهای آزاده می خواهد تا اقداماتی موثر در حمایت از مردم فلسطین تا رهایی سرزمین شان صورت دهند.»

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل وزارت امور خارجه ایران سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سرزمین فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۵۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به بیانیه امیر کویت در سفر به مصر درباره میدان آرش

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین‌ اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می کنیم از تکرار توسل به روش‌های بیحاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه‌ای را رصد نموده و از دولتهای ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقاء روابط و همکاری‌ها گام بردارند.

کد خبر 848744 منبع: ایسنا برچسب‌ها ناصر کنعانی خبر ویژه ایران و کویت

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران: راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • واکنش ایران به بیانیه امیر کویت در سفر به مصر درباره میدان آرش
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • پیام تبریک سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است