Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ادعای مقام آمریکایی درباره تبادل زندانیان میان واشنگتن و تهران و تکمیل ساخت موشک‌های قاره پیمای جدید توسط کره شمالی از جمله مهم‌ترین تحولات جهان در هفته‌ای که گذشت، بودند. تاریخ انتشار: 08:00 - 25 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۰۵۴۸ خبرگزاری میزان - برخی از مهمترین تحولاتی که طی هفته گذشته در سطح جهان و منطقه به وقوع پیوسته‌اند به شرح زیر است:

*هلاکت یک نظامی ارتش رژِیم صهیونیستی در کرانه باختری
ارتش رژیم صهیونیستی روز سه شنبه هلاکت یکی از سربازان خود را در کرانه باختری تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی، این سرباز در جریان حمله به منازل فلسطینیان و تلاش برای دستگیری شهروندان فلسطینی، به دلیل اصابت سنگ به سرش، کشته شده است.  
ارتش رژیم صهیونیستی هویت این سرباز را «عامیت بن ایگال»، ۲۱ ساله، اعلام کرده است.
*ادعای مقام آمریکایی درباره تبادل زندانیان میان واشنگتن و تهران
«کن کوچینیلی»، معاون وزیر امنیت داخلی آمریکا، با انتشار پیامی در توییتر مدعی شده که این کشور آماده آزاد کردن ۱۱ نفر از اتباع ایرانی بازداشت شده در این کشور است.  
به ادعای رویترز، واشنگتن از ایران خواسته تا هواپیمایی را برای بازگردان ۱۱ نفر از افرادی که آمریکا قصد اخراج کردن آن‌ها را دارد، اعزام کند.
«کوچینیلی»، مدعی شده «ما در تلاش هستیم ۱۱ نفر از شهروندان شما را که خارجی‌های غیر قانونی هستند برگردانیم.»
این مقام آمریکایی همچنین ادعا کرده که «واشنگتن مدت‌ها در تلاش برای آزاد کردن سیروس عسکری، بوده است».
*طرح آزادسازی زودهنگام زندانیان در انگلیس شکست خورد
رسانه‌های انگلیس گزارش دادند که طرح آزادی زودهنگام برخی از زندانیان در این کشور با شکست مواجه شده است.
به گزارش پایگاه «ردیت»، این طرح با مخالفت برخی از قانونگذاران مجلس عوام انگلیس مواجه شده است.  
برخی قانونگذاران انگلیسی می‎گویند که با توجه به کاهش شیوع کرونا، نیازی به آزادی زودهنگام زندانیان وجود ندارد.
این در حالی است که پیش از این و در آغاز ماه آوریل، دولت انگلیس اعلام کرد که قصد دارد در راستای کاهش خطر شیوع ویروس کرونا، شماری از زندانیان را به طور موقف آزاد کند، اما تاکنون این طرح اجرایی نشده است.
طرح آزادی زندانیان انگلیس پیش از این نیز متوقف شده بود و این در حالی است که منابع رسانه‎ای انگلیس از آمار بالای ابتلا به کرونا در زندان‌های این کشور خبر می‌دهند.
ماه آوریل طرح موقت آزادی زندانیان در انگلیس به دلیل شیوع کرونا در زندان‌های این کشور در پی آزاد شدن اشتباه ۶ زندانی متوقف شد.
براساس طرح مذکور، ۴ هزار زندانی انگلیسی با هدف کنترل شیوع کرونا در زندان‌ها به صورت موقت باید آزاد می‌شدند.

*نرخ بیکاری در آمریکا به ۲۰ درصد رسید

آمار منتشر شده از سوی وزارت کار آمریکا نشان می‎دهد که ماه آوریل ۲۰.۵ میلیون نفر در این کشور شغل خود را از دست داده‎اند.  
این آمار به معنای آن است که در این ماه، نرخ بیکاری آمریکا در رکوردی بی سابقه از دهه ۱۹۳ تاکنون به ۱۴.۷ درصد رسیده است.
اکنون برآورد‌هایی برای ماه می‌صورت گرفته و نشان می‌دهد که در ماه می، نرخ بیکاری در این کشور با ثبت رکوردی دیگر به ۲۰ درصد خواهد رسید.
این در حالی است پیش از این و در طول ۷ هفته نخست تعطیلی مشاغل در آمریکا، ۳۳.۵ میلیون کارگر آمریکایی شغل خود را از دست داده و برای دریافت مزایای بیکاری ثبت نام کردند.
به گزارش «سی ان ان»، بازار کار آمریکا با بحرانی گسترده مواجه شده و در آینده نزدیک این وضعیت بهبود نمی‌یابد.   کارشناسان اقتصادی و متخصصان آمریکایی بر این عقیده هستند که بازگشت نرخ بیکاری به دوران پیش از کرونا در آمریکا ممکن است بیش از ۱۰ سال و یا حتی بیشتر زمان نیاز داشته باشد.
نرخ بیکاری ۱۴.۷ درصد آمریکا برای ماه آوریل در حالی ثبت شده که این آمار در ماه فوریه ۳.۵ و در ماه مارس ۴.۴ درصد بوده است.
تحلیلگران اقتصادی به «سی ان ان» گفته‎اند که حتی در خوشبینانه‌ترین حالت نیز بازار کار آمریکا تا سال آینده به طور کامل بهبود نخواهد یافت.
حتی کاخ سفید نیز اذعان کرده که بهبودی اقتصادی در آمریکا در آینده نزدیک ممکن نخواهد بود.
«کوین هاست»، یکی از مشاوران ارشد اقتصادی دونالد ترامپ، می‎گوید که نرخ بیکاری در آمریکا برای ماه می، احتمالا به ۲۰ درصد خواهد رسید. بیشتر بخوانید:  تحولات جهانی هفته؛ تنش کرونایی آمریکا *کره شمالی ساخت موشک‌های قاره پیمای جدید را تکمیل کرد
پایگاه «دونگ_ای ایلبو» کره جنوبی، می‎گوید «کره شمالی چند موشک بالستیک قاره پیمای جدید ساخته است.»
به گزارش این پایگاه کره جنوبی «مقام‎های آمریکایی اطلاعاتی را جمع آوری کرده‎اند که نشان می‌دهد کره شمالی در یکی از تاسیسات ساخت موشک خود در استان پیونگان، چند فروند موشک جدید توسعه داده و ساخت آن‌ها را تکمیل کرده است.»
گزارش‎ها نشان می‎دهد کره شمالی سال ۲۰۱۷ موشک‌هایی را در این تاسیسات استان پیونگان آزمایش کرده است.  
در همین حال مقام‎های آمریکایی می‎گویند که در این تاسیسات کره شمالی، سکو‌های متحرک پرتاب موشک نیز مشاهده شده است.
«دونگ_ای ایلبو»، نوشت «مقام‎های آمریکا در حال رصد تحرکات کره شمالی هستند و بر این باورند که این کشور احتمالا آزمایش موشکی جدید و یا رزمایش نظامی انجام خواهد داد.»
این رسانه کره جنوبی می‌گوید «احتمالا کره شمالی در صدد تحرکات جدید تا پیش از ماه جولای است.»

*نیرو‌های سعودی فرزند پادشاه سابق عربستان را دستگیر کردند
دیده بان حقوق بشر روز شنبه، اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی عربستان سعودی در روز ۲۷ مارس (۸ فروردین)، «فیصل بن عبدالله آل سعود»، فرزند ملک عبدالله و رییس پیشین هلال احمر این کشور را بازداشت کرده‎اند.  
بر اساس این گزارش، «بن عبدالله»، از زمان بازداشت از هرگونه ارتباط با بیرون منع شده است.
یک منبع آگاه در دیده بان حقوق بشر می‎گوید که مقام‎های عربستان سعودی از ارائه هرگونه اطلاعات درباره محل بازداشت و وضعیت وی خودداری می‌کنند.
بازداشت این شاهزاده سعودی، جدیدترین مورد از اقدام رژیم سعودی در بازداشت مقام‎های ارشد و شاهزادگان به شمار می‌رود.
«مایکل پیج»، معاون بخش خاورمیانه دیده بان حقوق بشر، می‌گوید «با وجود موج انتقادات، اما رفتار غیرقانونی عربستان سعودی، در دوران محمد بن سلمان، به طور آشکاری ادامه دارد؛ اکنون ما باید نام شاهزاده فیصل را به فهرست صد‌ها نفری که بدون مبنای قانونی در عربستان سعودی بازداشت شده اند، اضافه کنیم.»
*مقابله پدافند هوایی یمن با جنگنده‌های ائتلاف سعودی
یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، روز شنبه اعلام کرد که پدافند بومی این کشور یک گروه از جنگنده‌های ائتلاف سعودی را که قصد انجام عملیات در استان جوف را داشتند، فراری داده است.  
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در این باره گفت: پدافند هوایی «فاطر ۱» با جنگنده‌های ائتلاف سعودی مقابله و آنها را مجبور به ترک حریم هوایی یمن کرد.

*درخواست مجدد ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا

رجب طیب اردوغان، به مناسبت هفتادمین سالروز صدور اعلامیه «شومان» و تشکیل اتحادیه اروپا، با ارسال نامه‌ای به اتحادیه اروپا و تبریک فرارسیدن «روز اروپا»، بار دیگر خواستار پیوستن ترکیه به این اتحادیه شد.  
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل آمریکا عربستان سعودی نشان می دهد نرخ بیکاری ماه آوریل کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۵۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: وجدان بیدار دانشجویان و دانشگاهیان در اقصی نقاط دنیا که از مظلوم دفاع می کنند را می ستایم و این ضمیرهای آگاه قابل ستایش و تقدیر است.

وی افزود: ادامه این حرکت ها و خیزش های خودجوش دانشجویی در اقصی نقاط دنیا در مقابل نسل کشی ها، درندگی ها و کشتن غیرنظامیان، بانوان و کودکان و حساسیت آنها نسبت به این جنایات می تواند آغازگر سیر تحولات جهانی و بیداری ملت های آزاده باشد و ما با قاطعیت از این حرکت ها اعلام حمایت خواهیم کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دنیا در مقابل چنین جنایت هایی موضع گیری خواهد کرد و سازمان بین الملل هم تصمیمات جدی تری خواهد گرفت.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴،نشست با اعضای هیات رئیسه از برنامه های این سفر است‌.

همچنین نشست آمایش آموزش عالی (با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها و موارد دیگر)، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و موارد دیگر از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست
  • حمایت از اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها پیش‌آهنگ تحولات جهانی باشند
  • خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • خلجی: ادعای دروغین آزادی بیان دانشگاه در غرب، رسوا شده است