Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام دشتکی با اعلام شناسایی ۴۰ طرح سرمایه گذاری و معرفی آن به ستادفرماندهی کشور گفت: جای خالی اوقاف و امورخیریه در ستادفرماندهی اقتصاد مقاومتی به خوبی دیده می شود.

« حجت الاسلام علی دشتکی » در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص تحقق شعار سال مبنی بر « جهش تولید» گفت: منابع، سرمایه و نیروی انسانی سه رکن اصلی بهره وری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز افزود: منابعی که اداره کل اوقاف و امور خیریه در اختیار دارد بسیار مطمئن تر از منابع دولتی است زیرا کسی نمی تواند در موقوفات هیچ گونه دست اندازی داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع، آیا عدم حضور اوقاف در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از اعضا، نشان دهنده این نیست که این ستاد به صورت سطحی برنامه ریزی کرده و منابع خود را از ابتدا به خوبی شناسایی نکرده است؟!!!

اوقاف باید در این ستاد یکی از اولین ها عضوها در ستادفرماندهی اقتصاد مقاومتی باشد

وی با بیان اینکه حدود 50 درصد رشد اقتصادی کشور نتیجه بهره وری است ادامه داد: شاید بتوانیم عنوان کنیم تحریم صادرات برای کشور مشکل ساز شده است اما اختیار بهره وری به معنای استفاده بهتر از منابع، سرمایه ها و دارایی ها دراختیار خود ماست.

دشتکی با اشاره به بهروه وری به عنوان تنها راه نجات اقتصاد کشور بیان کرد: این موضوع رشد 50 درصدی کشور را در پی دارد و در صورتی در سازمان مدیریت، عنوان و پیگیری شود تا بهره وری را از برنامه به شاخص تبدیل کنیم خدمت بزرگی به کشور شده است.

شناسایی ۴۰طرح سرمایه گذاری و معرفی آن به ستاد اقتصادمقاومتی کشور

حجت الاسلام دشتکی گفت: اواخر سال گذشته حدود ۴۰ طرح سرمایه گذاری را شناسایی و به ستاد اقتصاد مقاومتی کشور معرفی کردیم که به عنوان پروژه های قابل توجه و اولویت دار به سرعت تأیید و به تهران ارسال شد و قرار است به عملیاتی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد: رویکرد ما در اداره کل اوقاف، اجتماعی و مردم محور است و به همین منظور امین موقوفات و هیأت امناء را به وجود آوردیم و شیوه اقدام را جهادی قرار دادیم تا کارها را به صورت محله محور، به سرانجام برسانیم.

دشتکی با اشاره به سال جهش تولید اذعان کرد: امسال از شعار فاصله می گیریم و بیشتر به سمت عمل کردن گام بر می داریم و بنا داریم جهش تولید را عملیاتی کنیم.

به گفته وی، هفتاد درصد موقوفات استان را بخش کشاورزی تشکیل می دهد و به دنبال این هستیم که در این زمینه نیز به صورت استارتاپی و به روز عمل شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیری استان البرز افزود: تعدادی از زمین هایی را که شناسایی کردیم و متوجه شدیم قابلیت کشاورزی ندارند و لم یزرع هستند و موقعیت جغرافیایی اجازه نمی دهد از آنها تولیدات کشاورزی حاصل شود، بنا داریم در قالب مزرعه خورشیدی از آن ها استفاده شود.

حجت الاسلام دشتکی اظهار کرد: تلاش می کنیم الگویی ایجاد کنیم تا بهره مندی از منابع نیز به روز شود و از این منابع عظیم در راستای اجرای نیات واقفین، رفاه مردم و حمایت از جوانان و شرکت های دانش بنیان گام برداریم.

پایان پیام/564

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستادفرماندهی اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی حجت الاسلام بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۵۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند

مجید زارع بیدکی رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد و اشکذر و زارچ گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با همکاری کلیه بهره برداران ۱۰۰ درصد از چاه‌های کشاورزی و ۹۸ درصد از چاه‌های صنعتی شهرستان‌های یزد، اشکذر و زارچ به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

وی افزود: همچنین با تلاش گروه گشت و بازرسی این اداره، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۷ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و ۲۹ حلقه چاه غیر مجاز که تعدادی از آن‌ها مربوط به چاه‌های شناسایی شده سال‌های گذشته بوده است، پر و مسدود شدند که این امر صرفه جویی ۲۹۴ هزار متر مکعب آب را در پی داشت. 

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد، اشکذر و زارچ با بیان اینکه در سال گذشته ۱۴۸ مورد اقدام حفاظتی از سوی ابن اداره انجام شده است، گفت: ۴ دستگاه حفاری و ادوات غیر مجاز نیز در این مدت توقیف شدند. 

وی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیر زمینی و سطحی اظهار داشت: این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت. 

 رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد، اشکذر و زارچ یزد بیان کرد: ۲۸ کنتور هوشمند چاه‌های کشاورزی و صنعتی در سطح شهرستان نیز با پیگیری این اداره رفع عیب شدند. 

زارع بیدکی در پایان با بیان اینکه در این مدت ۴۵ مورد تمدید پروانه بهره برداری صورت گرفته است، ابراز کرد: ۱۵۱ مورد مجوز مربوط به بهره برداری از منابع آبی نیز صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود