Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۹۵۸ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد. کیانوش جهانپور گفت:‌ مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر رسید. 
به گفته وی، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۶۷۸۳ نفر رسید. 
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که تاکنون ۸۹ هزار و ۴۲۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفت: ۲۷۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

شایان ذکر است طبق گزارشی که از سوی وزارت بهداشت منتشر شده در هفته گذشته میانگین سنی موارد فوت ناشی از کروناویروس جدید ۶۶.۱ سال بوده است. ایسنا در این باره نوشت: ۵۶.۹ درصد فوتی‌ها را مردان و ۴۳.۱ درصد را زنان تشکیل داده‌اند. ۳۷.۹ درصد جان‌باختگان نیز دارای حداقل یک بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

شیوع کرونا در یک شهر بزرگ چین و برقراری محدودیت‌ها

گزارش‌ها حاکی از این است که در شهر «جی‌لین» واقع در شمال شرق چین به دلیل افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، محدودیت‌های جدی برقرار شده و برخی مناطق هم قرنطینه شده است. ایرنا به نقل از تلویزیون چین نوشت: حرکت قطارها و اتوبوس‌های مسیرهای دور از این شهر متوقف شده و همزمان اعلام شده است که کسی حق ندارد گردهمایی برگزار کند.
بر اساس گزارش‌ها محدودیت‌ها برای فضاهای بسته افزایش یافته، برخی از محله‌ها در قرنطینه هستند و بر اساس گزارش‌های موجود بخشی از شهر قفل شده است.
دیروز اعلام شد در ۶ مجتمع این شهر مواردی از ابتلا به کرونا تایید شده و شمار کرونایی‌ها هم به ۲۱ نفر رسیده است که همگی مربوط به ارتباط با اولین فرد مبتلا است که در یک لباسشویی کار می‌کرده است.
«گای دونگ پینگ» معاون شهردار «جی‌لین» روز چهارشنبه در مصاحبه مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که اوضاع بسیار حساس و پیچیده است و خطر شیوع به شکل جدی وجود دارد.
او افزود که به همین دلیل بر اساس دستور مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های شهر، تدابیر محدودکننده به‌خصوص در مناطق شهری «جی‌لین» در نظر گرفته شده است.
از سوی دیگر یک بیانیه از سوی دولت محلی جی لین منتشر شده مبنی بر این‌که همه مجتمع‌های مسکونی در سطح شهر و نقاط روستایی قرنطینه شده‌اند.
ظاهرا از خروج مردم از «جی لین» که دومین شهر بزرگ استانی به همین نام در شمال شرق چین است جلوگیری می‌شود مگر این‌که افراد ۴۸ ساعت قبل از خروج تایید کنند نتیجه آزمایش کرونای آنها منفی بوده است.
گردهمایی، تجمعات و حضور در مناطق پرازدحام ممنوع شده و تمامی سالن‌های نمایش و خدمات اینترنتی تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.
«جی‌لین» برای ۷۳ روز از کرونا عاری شده بود اما هفته قبل یک کارگر لباسشویی در این شهر به کرونا آلوده شد و تاکنون شمار افراد مبتلا اکنون به ۲۱ نفر افزایش یافته است. 

کد خبر 511465 برچسب‌ها كروناويروس كرونا در ايران آمار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس كرونا در ايران آمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۵۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ترکیب تیم فوتبال دختران ایران برابر قرقیزستان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، آخرین دیدارتیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۸ سال ایران برابر قرقیزستان در تورنمنت کافا امروز از ساعت ۱۳.۳۰ برگزار می‌شود که مریم جهان نجاتی، سرمربی تیم ملی دختران، ترکیب ۱۱ نفره ایران را اعلام کرد:

اتنا توفیق -فاطمه محسنی - ستایش فیض الهی-مینا بابویه -عسل قاجاریان-مهرناز عزت ابادی ( کاپیتان)-مائده بی رنگ-تانیا جهانشاهی - سمیه اسماعیلی - مریم دینی - پرنیا رحمانی

به گزارش خبرنگار مهر، شاگردان جهان نجاتی پیش از این مقابل تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان به پیروزی رسیدند.

کد خبر 6090826

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت بارش‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور + آمار استان‌ها کم‌ بارش و پر بارش
  • تلاش ۶ ساعته برای دسترسی به فوتی ارتفاعات پلدشت
  • تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فوتی ارتفاعات شیخ حمزه لو پلدشت
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • اعلام ترکیب تیم فوتبال دختران ایران برابر قرقیزستان
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان