Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید معرفت‌الله احمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس اجباری نیست و تنها برای رفع اشکال می‌توانند با رعایت موازین بهداشتی به مدارس مراجعه کنند.

وی به ۲ هزار ۳۸۸ دانش‌آموز با نیازهای ویژه و تلفیقی در استان قزوین اشاره و یادآور شد: از این تعداد، یک هزار و هشت دانش‌آموز با نیازهای ویژه ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی و اوتیسم در مدارس استثنایی استان مشغول به تحصیل بوده که به دلیل شرایط خاص و با تصمیم ستاد ملی کرونا، این مدارس تعطیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی با اشاره به عضویت ۹۰ درصدی مدارس استثنایی قزوین در شبکه شاد، تصریح کرد: علاوه بر اینکه ۶۰ درصد معلمان، معاونان و مدیران آموزش و پرورش استثنایی قزوین به عضویت این شبکه درآمده‌اند، ۴۰ درصد دانش‌آموزان نیز عضو شبکه شاد بوده و ۳۸ درصد آنان نیز به اینترنت، گوشی هوشمند و فضای مجازی دسترسی ندارند.

به گفته این مسوول، با توجه به اینکه تعدادی از خانواده‌ها امکان دسترسی به فضای مجازی را ندارند، با همکاری مدارس بسته‌های آموزشی شامل لوح فشرده و کاربرگ‌های مخصوص تهیه شده که مطالب سامانه‌های آموزشی و فضای مجازی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی در خصوص برگزاری امتحانات دانش‌آموزان استثنایی با نیازهای ویژه، تاکید کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه ابتدایی به صورت توصیفی برگزار و سایر پایه‌ها نیز براساس تصمیم وزارت آموزش و پرورش خواهد بود و تاکنون تصمیمی مبنی بر برگزاری حضوری امتحانات پایه‌های متوسطه اول و دوم گرفته نشده است.

احمدی ، با بیان اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم  به ‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد، افزود: ۱۵ دانش‌آموز پایه دوازدهم تلفیقی در مدارس عادی با آسیب بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی به شکل ویژه و ۵۰ دانش آموز استثنایی پایه دوازدهم در سطح استان به صورت نهایی در این آزمون شرکت خواهند کرد.

استان قزوین دارای ۲۸ مدرسه و مرکز آموزش استثنایی است.

برچسب‌ها استان قزوین مدارس استثنایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین مدارس استثنایی استان قزوین مدارس استثنایی دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۵۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است

نشست خبری مشترک الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و مسعود بهرامی، مدیرکل شهرستان‌های تهران با موضوع دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد عصر امروز، یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

در ابتدای این نشست رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ضمن گرامیداشت روز معلم و هفته سمپاد بیان کرد: این دومین دوره از نمایشگاه دستاوردهای سمپاد است که با رشد و افزایش قابل قبولی در دستاوردها همراه بوده است.

وی افزود: هدف اصلی ما از به نمایش گذاشتن دستاوردهای مختلف سمپاد، کمک به صنایع مختلف برای شناسایی و جذب دانش‌آموزان نخبه است.

یاوری دستاورد دوم را کاربردی شدن پژوهش‌های دانش‌آموزان سمپاد برشمرد و ادامه داد: سومین هدف تشکیل شبکه سراسری از همه مناطق کشور برای ایجاد همکاری و دوستی در راستای پیشرفت علمی کشور است.

وی حضور بیش از ۲٠٠ مدیر و مسئول کشوری در این نمایشگاه را مهر تاییدی بر اهمیت آن توصیف کرد و گفت: سمپاد خود وارد تجاری‌سازی و پیاده‌سازی ایده‌ها نمی‌شود و تنها از نهادهای مسئول در این راستا بهره می‌برد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه چهار دهک اول از پرداخت شهریه مدارس سمپاد معاف هستند ادامه داد:مردم درصورت مشاهده موردی خلاف این رویه اطلاع‌رسانی کنند تا پیگیری شود.

یاوری در پاسخ به پرسشی درباره راه‌اندازی مدارس سمپاد ویژه عشایر مناطق مختلف کشور توضیح داد: سمپاد به عدالت آموزشی کمک می‌کند. خوشبختانه سال گذشته دو مدرسه سمپاد ویژه عشایر عزیز راه‌اندازی و احداث شد. یکی از این مدارس در استان فارس و دیگری در استان آذربایجان غربی قرار دارد که به عشایر دختر و پسر اختصاص یافته است.

رئیس سازمان آموزش استعدادهای درخشان در خاتمه اظهارتش بیان کرد: مسئولیت سمپاد تا پایان دوره تربیت عمومی است و بعد از فارغ‌التحصیلی اگر افراد شرایط نخبگی را داشته باشند به بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌شوند. ما باید کاری کنیم که دانش‌آموزان چالش‌های کشور را بشناسند و توانایی‌های لازم برای حل این چالش‌ها را در خود پرورش دهند.

منبع: خبرگزاری میزان

دیگر خبرها

  • تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از فردا
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان