Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@00:07:14 GMT

توجه به گردشگری موجب بهبود معیشت مردم می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۶۰۵۲

توجه به گردشگری موجب بهبود معیشت مردم می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کار‌های وابسته اتاق بازرگانی فارس با اشاره به تأثیر شیوع کرونا بر اقتصاد، گفت: در وضعیت فعلی که به واسطه شیوع بیماری کرونا، اقتصاد جهان در شرایط نامناسبی قرار گرفته است، توجه به صنعت گردشگری می‌تواند اقتصاد استان و معیشت مردم را بهبود بخشد و جایگزین درآمد نفتی برای کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهراب شرفی گفت: به دنبال شیوع بیماری کرونا حوزه گردشگری و کسب و کار‌های وابسته آن با مشکلاتی روبه‌رو شده است که برخی از این مشکلات نیازمند اقدامات با فوریت زمانی و کوتاه مدت و برخی نیز نیازمند راهکار‌های میان‌مدت هستند.

او افزود: در بحث آسیب کسب و کار‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا فعالیت مراکز گردشگری و صنایع دستی استان را بررسی کردیم که توحه به زیرساخت‌ها از اقدامات مهم ماست که در این صورت می‌توانیم مشکلات گردشگری استان برای پذیرایی از گردشگران در بعد از بیماری کرونا عملکرد خوبی داشته باشیم.

شرفی با تأکید بر اهمیت توجه به صنعت گردشگری گفت: در وضعیت فعلی که به واسطه شیوع بیماری کرونا اقتصاد جهان در شرایط نامناسبی قرار گرفته است، توجه به صنعت گردشگری می‌تواند اقتصاد استان و معیشت مردم را بهبود بخشد و جایگزین درآمد نفتی برای کشور شود.

او در ادامه برخی از معضلات صنعت گردشگری در استان را برشمرد و گفت: عدم نصب ایستگاه اتوبوس‌های گردشگری در مقابل هتل‌ها جهت امکان تسهیل در ایاب و ذهاب گردشگران، عدم وجود پلیس توریست جهت راهنمایی و رفع مسائل و مشکلات توریست‌ها، یکپارچه نبودن ساعات کار اماکن تاریخی و باغ‌های گردشگری شهر شیراز، عدم اختصاص قاضی ویژه مسائل گردشگری و بخش گردشگری در قوه قضاییه جهت حل موضوعات مرتبط با گردشگران خارجی و عدم ساماندهی گیت‌های ورودی حرم مطهر شاهچراغ (ع) و همچنین پاکسازی محوطه بیرون از کانکس‌های فروش از جمله این معضلات هستند.

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کار‌های وابسته اتاق بازرگانی فارس همچنین از دیگر مشکلات شناسایی شده حوزه گردشگری از شیوع بیماری کرونا را عدم ساماندهی محله سنگ سیاه از جهت ترافیک شهری، معتادان متجاهر، طرح فاضلاب شهری و سیستم برق‌رسانی و ستون‌های برق، عدم پرداخت تسهیلات کم‌بهره به مهمان‌پذیران جهت احیا و بازسازی و تبدیل مهمان‌پذیران به هتل‌های دو ستاره، پیاد سازی اِلِمان‌های شهری در مکان‌های تاریخی از جمله دروازه‌های ورودی شهر، دریافت عوارض توسط شهرداری از مجموعه خدمات ارائه شده توسط هتل‌ها در قالب هتلداری و مشکل اعمال تغییر کاربری اماکن گردشگری از تجاری به گردشگری در دستورالعمل ابلاغی سازمان میراث فرهنگی و عدم وجود شرکت‌های تسهیلگر شناسنامه‌دار و ورود فردی در حیطه واسطه‌گری گردشگری سلامت برشمرد.

او اظهار کرد: صنعت گردشگری در سطح کشور با مشکلات دیگری نیز روبه‌رو است که عمده آن آسیب جدی به بخش نیروی متخصص و فعال در صنعت گردشگری و توریست در زمان شیوع ویروس کرونا و ریزش شدید بخش متخصص این صنعت و عدم لحاظ بیمه بیکاری و تأمین اجتماعی جهت نیرو‌های فعال در حوزه گردشگری است که با توجه به اشتغال نیروی کار فراوان در بخث خدمات مرتبط با حوزه گردشگری در استان فارس در این حوزه نیز آسیب‌هایی در استان ایجاد شده است.

شرفی اضافه کرد: عودت درآمد اختصاصی اماکن تحت پوشش استان‌ها به ادارات میراث فرهنگی استان‌ها، استفاده از ظرفیت و پتانسیل وزارت امور خارجه در تسهیل امور گردشگری و جذب توریست، ایجاد شرکت‌های تسهیلگر شناسنامه‌دار و درخواست در جهت عدم ورود فردی در حیطه واسطه‌گری گردشگری سلامت، هماهنگی با نیروی انتظامی و سازمان نظام وظیفه در جهت استفاده از نیرو‌های متخصص صنعت گردشگری به‌صورت امریه به عنوان پلیس گردشگری و اختصاص قاضی ویژه مسائل گردشگری و بخش گردشگری در قوه قضاییه جهت حل موضوعات مرتبط با گردشگران خارجی از انتظار بخش خصوصی حوزه گردشگری فارس برای رفع مشکلات این بخش است.

او ادامه داد: با هدف ایجاد یکپارچه‌سازی اقدامات و فعالیت‌ها در حوزه گردشگری استان و جلوگیری از تصمیم‌های جزیره‌ای، تشکیل شورای گردشگری استان فارس ضروری است و برای تحقق این مهم نیازمند به حمایت همه جانبه در استان داریم.

شرفی بیان کرد: همچنین ایجاد اتحادیه صنف صنایع دستی در استان از انتظارات بخش خصوصی فعال در این زمینه در فارس است که این اقدام می‌تواند راهگشای فعالیت‌ها و کاهش مشکلات در حوزه صنایع دستی و گردشگری فارس شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کسب و کار اتاق بازرگانی کرونا ویروس صنعت گردشگری شیوع بیماری کرونا صنعت گردشگری کسب و کار حوزه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۶۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد

شهردار شهرکرد با بیان این که وجود پیاده راه در شهر می‌تواند یک ظرفیت گردشگری خوبی ایجاد کند، گفت: در کنار مسیر گردشگری فرهنگ و هنر پروژه پیاده راه شدن خیابان ملت در سال جاری شروع می‌شود

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، محمد حسین واحدیان امروز _سه شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در اولین جلسه کمیته گردشگری شهرداری شهرکرد، اظهار کرد: یکی از پارامتر های توسعه‌های پایدار هر شهر توجه به حوزه گرشگری است نحو مدیریت گردشگری نیازمند برنامه ریزی صحیح و دقیقی است که منجر به درآمد پایدار یا بلعکس تخریب اجتماعی فرهنگی و هزینه گزاف می‌شود.

وی با بیان این‌که در سالیان گذشته به موضوع گردشگری در بودجه شهرداری نگاه ویژه‌ای شده، افزود: در صورتی که ظرفیت های شهری معرفی شود ولی زیرساخت‌های گردشگری مناسبی وجود نداشته باشد نتیجه عکسی در جذب گردشگر به وجود می‌آید، در کنار معرفی شهرکرد باید زیر ساخت‌ها برای حضور مسافران مهیا شود.

شهردار شهرکرد گفت: در راستای تکمیل مسیر گردشگری فرهنگ و هنر به علاوه سازمان عمران باید دیگر سازمان‌ها هم پای کار بیایند.

واحدیان با بیان اینکه وجود پیاده راه در شهر می‌تواند یک ظرفیت گردشگری خوبی ایجاد کند، ادامه داد: در کنار مسیر گردشگری فرهنگ و هنر پروژه پیاده راه شدن خیابان ملت در سال جاری شروع می‌شود و مردم در این خصوص سوالاتی دارند که باید این موضوع تبیین شود.

وی اضافه کرد: برای جهانی شدن شهرکرد شهر ملی نمد باید دستگاه‌های مختلف فرای شهرداری پای کار باشند

شهردار شهرکرد خاطر نشان کرد: از روز شهرکرد به عنوان یک ظرفیت گردشگری مناسبی برای حضور گردشگران باید استفاده شود و اقدامات موئثر جهت ملی شدن این روز باید عملی شود.

توسعه گردشگری، توسعه شهر را در پیش دارد

اکبر ایازی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد، در این جلسه اظهار کرد: با توسعه بخش گردشگری، جذب گردشگر و مسافر به استان و شهر شهرکرد موجب رونق بازار و توسعه سایر بخش‌ها می شود.

وی با بیان این‌که حوزه گردشگری و نمد در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد به صورت جدی دنبال می شود گفت: هم اکنون در این دو حوزه از کارشناسان مجرب و متخصص در حال فعالیت هستند که خوشبختانه چند سال گذشته در حوزه‌های گردشگری و نمد رشد خوبی صورت گرفته است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد اضافه کرد: حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران و معرفی شهرکرد به عنوان شهر ملی‌نمد به سایر استان‌های کشور یکی از اقدامات مثبت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد بوده است.

ایازی تصریح کرد: اقدام مهمی که سال گذشته از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد در بخش گردشگری صورت گرفته، مشخص شدن مسیر گردشگری است که از سقاخانه ارباب میرزا شروع و به کوی نمدمالان منتهی می‌شود.

کد خبر 749437

دیگر خبرها

  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم