Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@13:30:43 GMT

دربست تا امامزاده داود(ع) با ۵تومان!

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۶۰۶۱

دربست تا امامزاده داود(ع) با ۵تومان!

همشهری آنلاین/ زهرا کریمی: قبل از آنکه جاده کوهستانی سولقان ساخته شود، جاده معروف آن زمان برای رفتن به امامزاده، جاده مالرو فرحزاد بود.

«احمد فرحزادی» دبیر شورایاری محله فرحزاد خاطرات زیادی از جاده خاکی فرحزاد به امامزاده داود(ع) دارد. او می‌گوید: «آخر هفته‌ها اهالی کن، سولقان و روستای سنگان به میدان فرحزاد می‌آمدند تا قاطر و الاغ کرایه بگیرند و برای زیارت به امامزاده داود(ع) بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی خانوادگی می‌رفتند و برای آسایش خانواده چند قاطر دربست می‌گرفتند. کرایه قاطرها ۵تومان بود. این جاده از محدوده گنبدنما به بعد چندان ایمن نبود و چند پرتگاه خطرناک داشت. البته گاهی در مسیر برای استراحت در یکی از قهوه‌خانه‌های آب زندگانی، یونجه زار، داودیه یا پاکوتل توقف می‌کردند.هم زیارت بود و هم سیاحت.»

فرحزادی درباره نبود امکانات در روزگاران رفته و ذوق تهرانی‌ها به رفتن زیارت امامزاده داود(ع) می‌گوید: «از زمانی که جاده شهران را با امکانات ایمنی ساختند معدود افراد بومی و کوهنوردان از این مسیر خاکی و کم‌عرض به امامزاده می‌روند. آن سال‌ها که ماشین‌های صحرایی و آفرود نبود همه پای پیاده دست زن و بچه را می‌گرفتند، از دل کوه و دره‌ها می‌گذشتند و با دیدن گنبد شروع به سلام و صلوات می‌کردند تا به حرم برسند و بعد از شستن دست و پای خاکی خود را به ضریح می‌رساندند. الان زیارت رفتن تشریفاتی شده است.»
 

کد خبر 511252 برچسب‌ها محله منطقه ۱ همشهری محله کوه نوردی شورا یاری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محله منطقه ۱ همشهری محله کوه نوردی شورا یاری امامزاده داود ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۶۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «رازهای زیارت اربعین» اثر محمد سند با تحقیق ابراهیم حسین بغدادی و ترجمه محمد خنیفرزاده در ۱۷۶ صفحه در مجتمع فرهنگی فاطمیه اصفهان تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

نویسنده اثر حاضر مطالب ارزنده‌ای درباره فلسفه زیارت اربعین و وسعت انعکاس آن بر روح و روانِ بشر بیان کرده است. کشش و شیفتگی شدیدی که این شعیره مقدس به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به طور ویژه و به دیگر شهدای کربلا به طور عام در وجود ما می‌دواند، کانون توجه ما در این کتاب است؛ چیزی که موجب می‌شود روحیه باصفای انسان با ایمان در جامعه‌ای که در آن به سر می‌برد، ممتاز و برجسته کند و نمونه فاخری از همزیستی بر پایه عشق و محبت الهی را در میان همنوعان خود رقم زند.

ساختار اثر

این کتاب در سه فصل تألیف شده است؛ فصل اول با عنوان «زیارت اربعین، تعالی‌بخش فطرت انسانی» نیروی محرک در زیارت اربعین، مهدویت در امتداد عاشورا و شعائر حسینی و نظارت مداوم کشورها بر زیارت اربعین را بررسی کرده و حرمت مناسبت و موسم اربعین، سکولاریسم نوین و زیارت امام حسین (ع) و دلیل تمرکز بر زیارت امام حسین (ع) را شرح داده و گنبد حسینیِ آسمان و تربت روحانی آن، حورالعین، پرتوی از نور حسین (ع) و دیدار امام حسین (ع) و فراموشی حوریان را به نگارش درآورده است.

نویسنده در فصل دوم با عنوان «زیارت اربعین، تمدن یا حکومت» ابعاد زیارت اربعین امام حسین (ع)، قرآن کریم و فرهنگ و تمدن و قواعد جهانی نظام اهل بیت (ع) را بیان کرده و جایگاه علمی نظام حوزه در پژوهش‌های غربیان، راز موفقیت نظام تشیع و رازهای قواعد حاکم بر نظام اهل بیت (ع) را مورد تأکید قرار داده است.

«فلسفه شعائر حسینی» عنوان سومین و آخرین فصل از کتاب حاضر است که در آن یعقوب و گریه او بر یوسف (ع)، شعار حضرت مهدی (عج) و اهل بیت (ع) قطب و محور مودت تبیین شده و تفاوت‌های اسلام عمومی با اسلام ایمانی، فلسفه ولایت و رجعت سران عدالت الهی به رشته تحریر درآمده است.

کد خبر 6089496 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد محله شهدای صفری
  • تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد
  • تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد | قدرت‌نمایی مرد شرور در محله
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • اعزام نخستین کاروان حج عمره استان سمنان
  • سقوط مرگبار ون در محور صیدون به امامزاده عبدالله
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد