Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: طی سال آبی گذشته بیش از ۲۴۰۰ میلیون مترمکعب آب از ۷ سد حوضه آبریز به سمت دریاچه ارومیه رها سازی شده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، اتابک جعفری با اشاره به میزان آب رها سازی شده از ۷ سد مخزنی ( شهرچای، شهید کاظمی بوکان، زولا، ساروق، مهاباد، دریک و حسنلو به سمت دریاچه ارومیه افزود: طی سال آبی ۹۷_ ۹۸ ، ۲۴۶۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه رها سازی شده است.

وی با بیان اینکه رهاسازی آب از ابتدای سال جاری از۷ سد مخزنی مذکور به سمت دریاچه ادامه دارد، گفت: امسال میزان آب رها سازی شده تا ۲۳ اردیبهشت ۱۲۰۶.۵ میلیون مترمکعب گزارش شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ سد در استان در حال بهره برداری است،  یادآور شد: حجم ذخیره آب سدهای مذکور تا ۲۳ اردیبهشت ۱۵۷۳ میلیون مترمکعب است که نسبت به سال آبی گذشته کاهش ۴ درصدی داشته است.

جعفری با اشاره به ۳ سد مخزنی پرآب استان تصریح کرد: سدهای شهید کاظمی بوکان، شهرچای و آغ چای چایپاره ۳ سد بزرگ استان به لحاظ حجم مخزنی بوده که با ۸۳ درصد پرشدگی دارای حجمی معادل ۱۰۲۹.۵ میلیون مترمکعب هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی حوزه آبریز رها سازی آب سد حوزه آبریز دریاچه ارومیه سمت دریاچه ارومیه میلیون مترمکعب رها سازی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۶۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: آب رودخانه‌های سقز، آدینان، خورخوره، سرشاخه‌های ساروق و سرشاخه‌های سیمینه‌رود از استان کردستان به سمت دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود.

آرش آریانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار می‌کند: آب رودخانه‌های سقز، آدینان، خورخوره، سرشاخه‌های ساروق و سرشاخه‌های سیمینه‌رود از استان کردستان به سمت دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود.

وی میزان حجم جریان سطحی خروجی از استان کردستان به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ را معادل ۱۲۸۴ میلیون مترمکعب اعلام می‌کند و می‌افزاید: حجم جریان سطحی خروجی از استان به سمت دریاچه ارومیه در دوره درازمدت ۱۵۶۲ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان ادامه داد: حجم جریان سطحی خروجی از استان کردستان به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی جاری تا پایان اسفند ۱۴۰۲ نیز معادل ۶۹۹ میلیون مترمکعب بوده است.

آریانژاد اضافه کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان در چارچوب طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی مؤظف به اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی است که از محل اجرای آنها حجم معینی آب ذخیره شده و در راستای احیای دریاچه ارومیه به کار گرفته شده است.

وی یکی مهمترین این پروژه‌ها را انسداد چاه‌های غیرمجاز دانست و گفت: از ابتدای اجرای طرح تعادل بخشی تا پایان سال گذشته، ۹۸۴ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده که از این محل، حجم آبی به میزان ۱۴.۵۸ میلیون مترمکعب به آبخوان‌های استان برگشت داده شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان نصب و بهره‌برداری ۵۵۰ دستگاه کنتور هوشمند را نیز از دیگر اقدامات این شرکت دانست و تصریح کرد: اصلاح ۳۶۰ پروانه بهره‌برداری و ذخیره آب از این محل به میزان ۴.۸۳ میلیون مترمکعب، جلوگیری از اضافه برداشت ۳.۲ میلیون مترمکعب آب از محل چاه‌های مجاز از ابتدای اجرای طرح تا پایان سال ۱۴۰۲، انجام اقدامات لازم برنامه سازگاری با کم آبی و رهاسازی بیش از ۱.۲ میلیارد مترمکعب آب سطحی در سال به دریاچه سد شهید کاظمی (تعهد استان کردستان کمتر از یک میلیارد مترمکعب در سال است) از دیگر تعهدات و اقدامات این شرکت در راستای احیای دریاچه ارومیه بوده است.

کد خبر 748320

دیگر خبرها

  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان