Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@12:50:01 GMT

مردم خودرو‌های صفر در پارکینگ‌ها را گزارش کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۶۵۲۱

مردم خودرو‌های صفر در پارکینگ‌ها را گزارش کنند

خبرگزاری مهر: به نقل از صدا و سیما، عباس تابش در استودیو پخش خبر ۲۱ شبکه اول سیما، با تاکید بر الزام خودروسازان به ثبت خودرو‌های صفر کیلومتر در سامانه جامع انبارها، از مردم درخواست کرد که هر گونه خودرو‌های در انبار مانده یا پارکینگ‌ها را به شماره تلفن ۱۲۴ گزارش دهند.

وی گفت: وزارت صمت بعد از این در سطح بازار، نظارت بر عرضه، تقاضا و قیمت‌ها را مدنظر قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: از این پس نگهداری خودرو در سوله و انبار‌ها و پارکینگ‌ها مشمول تطبیق با شرایط انبارداری خواهد بود به گونه‌ای که اگر فردی خودروی صفری را در انبار یا پارکینگ نگهداری نماید چنانچه در سامانه انبارداری ثبت نام نکرده باشد مشمول احتکار و عدم عرضه خواهد بود مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه خودروی صفر در انبار‌ها و پارکینگ‌ها با تماس به شماره ۱۲۴ با مراکز مربوطه وزارت صنعت، معدن و تجارت موضوع را در میان بگذارند.

تابش در خصوص کد‌های ملی معلق در بازار خرید و فروش خودرو گفت: دارا بودن کد ملی برای ثبت سیستماتیک خرید خودرو در سامانه به تنهایی کافی نیست و برای این کار باید کد‌های ملی، شماره گواهینامه، حساب بانکی و شماره سیم کارت شخصی متقاضی باید با هم هماهنگ باشد و در سامانه همتا تطبیق بپذیرد.

او در خصوص شرایط شرکت در فروش فوق العاده‌های خودرو افزود: فرد متقاضی نباید در ۳۶ ماه گذشته ثبت درخواستی در سامانه خرید خودرو در کارخانه سایپا و ایران خودرو داشته باشد. ضمناً خودرو‌هایی که در فروش فوق العاده عرضه می‌شود باید یک سال در رهن بماند و امکان خرید و فروش آن‌ها وجود ندارد مضاف بر این اگر خودرویی سه ماه در پارکینگ بماند و برای سرویس اولیه به نمایندگی مراجعه نکند فاقد گارانتی تلقی و امتیاز آن‌ها حذف خواهد شد.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: برای عرضه خودرو در فروش فوق العاده، محدودیت ثبت نام نداریم و هر فرد برای ثبت نام تقاضا، یک هفته زمان خواهد داشت، در این نوع عرضه، سیستم قرعه کشی انجام می‌گیرد و مشمولین و حائزین قرعه می‌توانند ظرف مدت ۴۸ ساعت باقی پول را واریز و پس از سه ماه خودروی خود را تحویل بگیرند ضمناً پس از ۴۸ ساعت از قرعه کشی، مبلغ افرادی که حائز قرعه نشده اند باز پس خواهد شد.

تابش خاطر نشان کرد: از این پس محدودیتی برای ثبت نام خودرو وجود ندارد و شرایط سود مشارکت برای خودرو‌های فروش فوری صفر درصد، فروش یک ساله ۶ درصد و دو ساله ۱۲ درصد خواهد بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: خودرو های صفر پارکینگ انبارداری پارکینگ ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۶۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس چابهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سرداردوستعلی جلیلیان گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی خبری مبنی بر ورود یک دستگاه خودروی تویوتا (لندکروز) قاچاق و نگهداری در یکی از پارکینگ‌های سطح شهر چابهار، مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی با هماهنگی‌های قضائی اقدام به بازرسی از محل مورد نظر کردند و در بررسی‌ مشخص شد که خودرو فاقد هرگونه مجوز گمرکی است.
فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش تقریبی خودرو کشف شده ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: خودرو پس از تشکیل پرونده قضائی به پارکینگ منتقل شد.

دیگر خبرها

  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا
  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+ قیمت
  • فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا آغار شد | اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل
  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات
  • آغاز عرضه خودروهای وارداتی برقی و بنزینی از یکشنبه هفته آینده
  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+جدول
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس چابهار
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟