Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل باشگاه شهرداری سیرجان با اشاره به نگاه مرد سالارانه حاکم بر فدراسیون فوتبال گفت: بانوان تنها یک نماینده در مجمع فدراسیون فوتبال دارند. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

مهدی جهانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان با بیان اینکه نگاه مرد سالارانه حاکم بر فدراسیون فوتبال و مجمع انتخاباتی آن موجب شده تا چند ایراد اساسی بر مجموعه فدراسیون و کمیته اصلاح اساسنامه وارد شود اظهار داشت: از نظر من اساسنامه فعلی فدراسیون فوتبال دارای سه ایراد اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانشاهی با اشاره به اینکه در ابتدا باید گفت که بانوان از 75 کرسی مجمع فدراسیون فوتبال تنها صاحب یک کرسی هستند گفت: این موضوع برای فوتبال بانوان جای نگرانی دارد و از نظر من همین موضوع یک ایراد اساسی وارده به مجموعه فدراسیون و کمیته اصلاح اساسنامه است.

وی با اشاره به اینکه از لیگ‌های دسته دو، دسته اول و برتر فوتبال مردان‌ تیم‌ها و باشگاه‌ها نمایندگانی عضو مجمع فدراسیون فوتبال دارند ادامه داد: این در حالی است که باشگاه‌های عضو لیگ برتر فوتبال زنان ایران تنها صاحب یک نماینده و یک کرسی در مجمع بوده و اگر خدای ناکرده برای نماینده بانوان اتفاقی رخ دهد و به جلسه مجمع نرسد، ما اصلا نماینده‌ای در مجمع نخواهیم داشت!

مدیرعامل باشگاه شهرداری سیرجان: ساختار فوتبال بانوان غلط است؛ رسیدن به فوتبالی مدرن نیازمند ساختاری حرفه‌ای‌تر استسرمربی تیم فوتبال شهرداری سیرجان: در فوتبال زنان خبری از ریخت و پاش مالی نیست؛ تمام بودجه باشگاه به اندازه یک بازیکن ذخیره لیگ برترمردان نیستسرمربی تیم شهرداری بم: تجربه مربیگری در خارج از کشور را دوست دارم

مدیر عامل باشگاه شهرداری سیرجان تصریح کرد: این مورد مهم  باید در اساسنامه اصلاح شود و آقایان ملاک این نوع انتخاب خود را عنوان کنند، چرا از لیگ برتر فوتبال مردان همه باشگاه‌ها می‌توانند عضو مجمع انتخاباتی باشند، اما از لیگ برتر زنان تنها یک نماینده عضو این مجمع است.

وی با بیان اینکه البته صحبتی‌هایی مطرح شده که این مهم را تا سقف 4 تا 6 باشگاه برای بانوان ارتقا دهند، اما باز هم پذیرفتنی نیست ادامه داد: اگر ما به دنبال رشد فوتبال بانوان هستیم باید برای باشگاه‌ها بانوان ارزش و جایگاهی قائل شویم.

جهانشاهی در ادامه دومین ایراد وارده به اساسنامه را اختیارات و مسئولیت‌های تفویض شده به کمیته بانوان دانست و اظهار داشت: در این ارتباط مطرح شده که این کمیته برنامه‌ریزی مسابقات مربوط به بانوان از جمله رقابت‌های جوانان، نوجوانان، فوتبال و فوتسال را به عهده دارد.

وی تصریح کرد: اما سوال بنده این است که اگر قرار است کمیته بانوان برای فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی برنامه‌ریزی کند آیا یک رئیس و پنج عضو برای این موضوع مهم کافی است؟

مدیر عامل باشگاه شهرداری سیرجان ادامه داد: وقتی این کمیته و مسئولیت‌هایش را تفکیک می‌کنیم کار کمیته‌های دیگر فدراسیون، مثل کمیته‌های فوتسال و جوانان را آسان‌تر می‌کنیم چرا که آنها دیگر به حوزه بانوان کاری نداشته و تنها برای آقایان برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی با بیان اینکه عملا برنامه‌ریزی‌ها در کمیته بانوان صورت می‌گیرد و این کمیته هم فاقد نیروی متخصص بوده و علاوه بر آن این کمیته قدرت و اختیارات لازم را هم ندارد افزود: پیشنهاد می‌شود اگر این فرایند را به همان کمیته جوانان سپرده شده و در کنارش از کمیته بانوان بخواهیم تا نقش نظارتی و کارشناسی خود را ایفا کند، به مراتب شاهد نتایج بهتری خواهیم بود.

جهانشاهی بیان کرد: ما اگر بخواهیم  برنامه‌ریزی و طرح‌های خیلی بهتری را برای رشد فوتبال بانوان ارائه دهیم، باید کمیته بانوان را بیشتر درگیر مسائل کارشناسی و نظارتی کنیم و مسئولیت‌ها فنی را به خود کمیته ها واگذار کنیم.

وی در ادامه با انتقاد از تاثیرگذار نبودن باشگاه‌های فوتبال بانوان در زمینه معرفی نایب رئیس امور بانوان فدارسیون، اظهار داشت: متاسفانه باشگاه‌های بانوان در این زمینه نقشی ندارند، چه ما از عملکرد ایشان رضایت داشته و یا نداشته باشیم، ایشان حضور دارند! چون برای باشگاه‌های بانوان در مجمع جایگاهی تعریف نشده و ما حضور نداریم.

مدیر عامل باشگاه شهرداری سیرجان با بیان اینکه معرفی نایب رئیس بانوان نیازمند پنج معرف از اعضا مجمع است و بهتر است این معرفی از سوی بانوان و باشگاه‌های عضو مجمع  صورت پذیرد، گفت: متاسفانه این عدم حضور موجب شده تا معرفی نایب رئیس امور بانوان از کانال‌های دیگری صورت می‌گیرد و این موضوع موجب می‌شود تا بدنه فدراسیون عملا از شرایط حاکم، عملکرد و کیفیت فوتبال بانوان کشور بی‌اطلاع بوده و با دغدغه‌های آنها بیگانه شود.

وی بیان کرد: پیشنهاد من این است که نایب رئیس بانوان باید از کانال باشگاه‌های بانوان معرفی شود و لازمه این انتخاب هم حضور بانوان در مجمع است؛ یعنی بانوان باید در مجمع حضور داشته باشند و برای فدراسیونی که می‌خواهد اعضا مجمع انتخاباتی خود را تا 90 نفر افزایش دهد، 12 باشگاه عضو لیگ برتر فوتبال بانوان را به این تعداد اضافه کند، موضوعی که حق طبیعی آنها است.

جهانشاهی افزود: ما وقتی بانوان را در مجمع نمی‌پذیریم و برنامه‌ای برای حضورشان در مجمع نداریم قطعا نمی‌توانیم بگویم فوتبال زنان ما پیشرفت کرده است چرا که اصلا بانوان در تصمیم‌گیری‌ها نقشی ندارند!

وی با اشاره به اینکه نامه پیشنهادی اصلاح اساسنامه از هیئت فوتبال استان کرمان رقم خورده است گفت: بنده عضو هیئت رئیسه هیئت فوتبال استان کرمان هستم، اما دوستان از بنده حتی یک نظرخواهی ساده هم نداشتند! خب طبیعی است چرا که ما عضو مجمع فدارسیون نیستیم! به نظرم تعریف نشدن حضور باشگاه‌های بانوان در مجمع یکی دیگر از ایرادات اساسی وارده به اساسنامه است.

مدیر عامل باشگاه شهرداری سیرجان در خاتمه بیان کرد: به نظر من مباحثی در زمینه برنامه‌ریزی و رشد فوتبال بانوان باید به کمیته‌ها واگذار شود و کمیته بانوان به عنوان یک ناظر و کارشناس عملکردها را نظارت کند.

انتهای پیام/511/ش

R7860/P/S6,67/CT15 واژه های کاربردی مرتبط ورزش بانوان ورزش بانوان فدراسیون فوتبال ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ورزش بانوان ورزش بانوان فدراسیون فوتبال ایران ورزش بانوان ورزش بانوان فدراسیون فوتبال ایران باشگاه های بانوان فدراسیون فوتبال فوتبال بانوان کمیته بانوان برتر فوتبال ایراد اساسی برنامه ریزی باشگاه ها نایب رئیس کمیته ها لیگ برتر عضو مجمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۶۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در نشست حجت الاسلام و المسلمین شهریاری؛ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با سیدمرتضی بختیاری؛ رئیس کمیته امداد، تفاهم‌نامه‌ای را برای توسعه فرهنگ خیر و احسان با استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی در حوزه نیکوکاری امضا کردند .

رئیس کمیته امداد در همین نشست از سابقه همکاری‌ دو نهاد در حوزه ترویج فرهنگ احسان و انفاق سخن گفت و از کمیته امداد به عنوان یادگار حضرت امام (ره) و یکی از بزرگترین‌ نهادهای خیریه در سطح جهان یاد کرد که توجه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی به ویژه ایرانیان خارج از کشور داشته است.

بختیاری با تاکید بر تجربیات موفق کمیته امداد در حوزه بین‌المللی، اظهار کرد: یکی از موضوعات اصلی در این حوزه، توجه به ظرفیت‌های امت اسلامی در زمینه خیر و احسان است.

وی ادامه داد: کمیته امداد در برخی کشورهای منطقه که در چارچوب تفاهم‌نامه دولت‌ها عمل کرده، در خصوص تبادل تجربیات به ویژه در توانمندسازی و حرفه‌آموزی، عملکرد موفقی داشته و زمینه اشتغال بسیاری را فراهم کرده است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به ظرفیت‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای ترویج فرهنگ احسان و انفاق در داخل و خارج از کشور، تصریح کرد: امکانات دو مجموعه کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی باید در عرصه فعالیت‌های انسان‌دوستانه، تجمیع شود.

بختیاری با اشاره به استفاده از فرصت‌های مشترک در قالب همایش‌ها، سمینارهای علمی و پژوهشی و نمایشگاه‌های فرهنگی، از آمادگی کمیته امداد برای برگزاری دوره‌های انتقال و تبادل تجربیات برای مخاطبان و جامعه هدف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خبر داد.

وی بر نقش نخبگان علمی، فرهنگی، اجتماعی و خیران حقیقی و حقوقی برای راه‌اندازی مراکز رشد، نوآوری و فناوری تاکید کرد و گفت: این موضوع در تفاهمنامه با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیش‌بینی شده و امیدواریم هسته‌های خیر و احسان در داخل و خارج از کشور تشکیل شود.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: شناسایی و ایجاد ارتباط میان خیریه‌ها، خیران و ایرانیان فعال، مرتبط و مقیم خارج از کشور در راستای حمایت از نیازمندان از دیگر مواردی است که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

بختیاری تسهیل انجام فعالیت‌های خیریه‌ را در خارج از کشور ضروری دانست و افزود: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظرفیت‌های خوبی در زمینه شناسایی و معرفی خیریه‌های فعال به منظور تبادل تجربیات دارد که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز با اشاره به خدمات مجمع تقریب در این زمینه ، گفت: ما باید بستری را طراحی و فراهم کنیم که برای اقشار جامعه قابل اعتماد باشد. مجمع جهانی تقریب نخستین اقدامی را که در این راستا انجام داد، طراحی سامانه «آی محسن» بود. این سامانه برای کمک به محرومین جهان اسلام است تا همگان بتوانند به واسطه آن کمک‌رسانی کنند.

شهریاری اظهار کرد: در این سامانه پویش هایی برگزار و سقف نیازها بررسی می‌شود و ما بسترهای مناسب را برای کمک رسانی فراهم می‌کنیم. ما ظرفیت‌های بسیاری در جهان اسلام برای کمک رسانی به محرومان جامعه داریم و بخشی از این ظرفیت‌ها در کشور ما وجود دارد.

وی ادامه داد: مردم کشورهای دیگر می‌دانند که سردمدارانشان ممکن است طرفدار آمریکا باشند و کمک‌هایشان به دست مردم غزه نرسد اما از طرفی می‌خواهند که به مردم غزه کمک کنند. ما می‌توانیم تدابیری بیاندیشیم و شبکه‌ای را که در جهان اسلام در اختیار داریم را به هم پیوند بزنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین از ضرورت فرهنگ سازی در این زمینه سخن گفت و افزود: باید فرهنگ سازی کنیم که محروم، محروم است و فرقی نمی‌کند ایرانی و یا از هر کشور دیگری باشد. افراد بسیاری هستند که به برخی از پویش ها علاقه دارند و می‌توانند در این مسیر به ما کمک کنند.

شبکه نیکوکاری آی محسن یا طرح خدمت رسانی جهان اسلام ، ۱۸ خدمت ارائه می دهد، خدمات آی محسن در قدم اول شامل خدمات خیریه و مشارکت در فعالیت های نیکوکارانه است و در مراحل بعدی خدماتی مانند گردشگری تقریبی ، آموزش ، فعالیت های فرهنگی ، خدمات بیمه ، خدمات سلامت و درمان ، فعالیت های کسب و کار، حمایت از اشتغال ، خانواده و سایر خدمات مورد نیاز جامعه اسلامی راه اندازی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • اعتراض فجرسپاسی به رای بازی جنجالی لیگ یک
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • معتمدی: انتخابات کاملاً بی‌طرف را در دوومیدانی برگزار می‌کنیم
  • روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند
  • فوتبال کلمبیا دنیا را شگفت زده کرد
  • رسوایی در کلمبیا: چاقو پرت کردند، قسر در رفتند!‏
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی