Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد موقری روز پنحشنبه در نشست ویژه اجرای تکالیف مقرر در آیین نامه موضوع ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی، افزود: دستگاه های پذیرنده مجازات جایگزین حبس محکومین برای ۶ ماهه اول سال جاری برای تعداد ۴۳۵ نفر اعلام نیاز کرده اند که رقم قابل توجهی به شمار می رود.

وی همکاری و تعامل بین دستگاه های اجرایی و مجموعه دادگستری آذربایجان شرقی را ظرفیت بسیار خوبی برای استفاده از مجازات های جایگزین حبس ارزیابی و بر ضرورت دقت و توجه مراجع قضایی به این موضوع مهم تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موقری اظهار داشت: برای همه گیری مجازات جایگزین حبس باید الگوی وحدت رویه و ارتقای اثر بخشی این نوع مجازات ها در سطح جامعه تشریح و تبیین شود.

وی با تاکید بر لزوم اجرایی شدن آیین نامه موضوع ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی و استفاده از ظرفیت های آن، به اثرات مثبت استفاده از مجازات های جایگزین اشاره کرد و مزایای استفاده از آنها را  بسیار وسیع و مهم خواند.

موقری ادامه داد: در راستای تحقق و اجرایی کردن برنامه ابلاغی قوه قضاییه جهت بهره مندی از ظرفیت های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری، استفاده از مجازات های جایگزین حبس و رصد فعلی حوزه های قضایی استان کمیته ای تحت عنوان اجرای تکالیف مقرر در آیین نامه موضوع ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تشکیل شده است.

وی بر لزوم اصلاح موردی برخی قسمت های آیین نامه مذکور به خصوص استفاده از مددکار اجتماعی جهت اخذ مشاوره توسط قضات صادر کننده احکام و همچنین نظارت آنها بر اجرای صحیح احکام جایگزین حبس تاکید کرد.

موقری گفت: در این زمینه باید از ظرفیت سازمان ها، نهادها و خیریه ها به عنوان نهادهای پذیرنده محکومین مجازات های جایگزین حبس به نحو مقتضی استفاده شود.

وی خواستار فرهنگ سازی بین کارکنان قضایی برای استفاده از مجازات های جایگزین حبس شد.

برچسب‌ها دادگستری آذربایجان شرقی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری آذربایجان شرقی سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور قوه قضاییه دادگستری آذربایجان شرقی سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور قوه قضاییه مجازات های جایگزین حبس مجازات ها آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی

در این دیدار چهره به چهره، مالک رحمتی به مشکلات ۲۵ نفر از مردم استان رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد.

تامین سرمایه در گردش، تخصیص ارز، بدهی بانکی، مشکلات مالی و اختلاف با شهرداری مهمترین مسائل مطرح شده ملاقات کنندگان با استاندار آذربایجان شرقی بود.

امسال ۱۴۵ نفر در دیدار‌های مردمی با استاندار مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • «نقض حکم اعدام» بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • نقض حکم اعدام بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است