Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@15:08:08 GMT

شب‌های قدر فرصت ارزشمندی برای انس با امام علی(ع) است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۷۰۲۶

شب‌های قدر فرصت ارزشمندی برای انس با امام علی(ع) است

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن شب‌های با عظمت قدر، بیان کرد: شب‌های قدر فرصت ارزشمندی برای انس با حضرت امیرالمومنین علی (ع) و تقویت معرفت و عشق نسبت به این الگوی بزرگ انسانی است.

آیت الله فقیهی با تأکید بر فضیلت عبادت در شب‌های قدر اظهار داشت: در شب قدر قرآن بر پیامبر نازل شده است و فضیلت عبادت در این شب از همه شب‌ها بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در روایتی می‌فرمایند: هر کس شب قدر را احیا بدارد و مؤمن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمامی گناهانش آمرزیده می‌شود.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به شخصیت والای امام علی (ع) گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به الگوهای شایسته و الهی دارد. شب‌های قدر فرصت ارزشمندی برای انس با حضرت امیرالمومنین علی (ع) و تقویت معرفت و عشق نسبت به این الگوی بزرگ انسانی است.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان ضرورت دعا برای حل مشکلات جوامع اسلامی بیان کرد: شب قدر شب استجابت دعا است و در دعا کردن دیگران را مقدم بر خود بداریم. در این شب‌ها برای ظهور حضرت ولیعصر (عج)، رفع مشکلات عموم مسلمین و از بین رفتن ویروس کرونا باید دست به دعا برداشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تاکید بر انجام اعمال شب‌های قدر خاطر نشان کرد: به علت شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری مراسم احیا مانند سال‌های قبل برقرار نمی‌باشد. مردم عزیزی که امکان حضور در این مراسم را ندارند، اعمال شب قدر که در مفاتیح الجنان بیان شده را در منزل به جا بیاورند. استغفار و دعا و نماز و صلوات بر محمد و آل محمد خواندن دعای جوشن کبیر در این شب‌های مبارک از بهترین اعمال خیر است و شایسته است مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 4924681

منبع: مهر

کلیدواژه: امام علی ع شب قدر ویروس کرونا ماه رمضان ۹۹ ماه مبارك رمضان دعا و نیایش قرآن کنفرانس بین المللی رادیو گفتگو شبکه چهار سیما معرفی کتاب شهید مطهری امام حسن مجتبی ع دعای روزهای ماه رمضان حضرت خدیجه س شب های قدر شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۷۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمحال و بختیاری در سوگ شهادت امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزای صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، شیفتگان و ارادتمندان اهل بیت (ع) در نقاط مختلف استان همزمان با ۲۵ شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) عزاداری کردند.

حضرت امام جعفر صادق (ع) در ۱۷ ربیع الاول سال ۸۳ هجرى قمری در مدینه منوره متولد شدند و کنیه آن حضرت (ع) «ابو عبدالله» و لقبشان «صادق» است.

دوره امامت آن حضرت (ع) پس از شهادت پدر بزرگوارشان، ۳۴ سال به طول انجامید.

دیگر خبرها

  • تصاویری زیبا از همخوانی خادمان در چایخانه حضرت رضا(ع) | ویدئو
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
  • شمه ای از کرامات امام صادق(ع)
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند
  • چهارمحال و بختیاری در سوگ شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع)در ایلام
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در دهلران
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است