Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@09:03:22 GMT

نیاز به وقف‌های جدید برای حوزه‌های علمیه

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۷۱۱۰

نیاز به وقف‌های جدید برای حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی، صبح امروز در نشست صمیمی با مدیرکل و معاونین اوقاف و امور خیریه استان یزد ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مجموعه مدیریت اوقاف استان اظهار داشت: در صورتی که وقف در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد، می‌تواند به عنوان دولتی، مکمل دولت به مردم خدمت رسانی کند و در پرکردن خلأها و رفع کمبودها و کاستی‌ها به کمک دولت بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رویکرد جدید سازمان اوقاف در ارائه خدمات اجتماعی به مردم افزود: اگر نگاه به وقف به عنوان یک نهاد مکمل دستگاه‌های رسمی باشد، شوق و ذوق و پویایی بیشتری در این زمینه ایجاد می‌شود.

اعرافی با اشاره به لزوم هدایت وقف به سمت نیازهای روز جامعه بیان کرد: اوقاف باید موضوعات فرهنگ، علم و امداد را در اولویت کاری خود قرار داده و به مشکلات این بخش پاسخ دهد و آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و حوزه بهداشت و درمان باید در سیاست گذاری و طراحی‌ها مورد حمایت نهاد وقف قرار گیرد.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: باید در حد توان و وسع اقدامات لازم برای بازگرداندن موقوفاتی که در سال‌های گذشته از وقفیت خارج و به تملک و تصرف افراد و اشخاص در آمده است، صورت بگیرد.

اعرافی همچنین ضمن قدردانی از تعامل مناسب مجموعه اوقاف استان با سایر نهادها و اشخاص، بر ضرورت ادامه این رویکرد تعاملی تاکید کرد.

وی با تاکید بر ایجاد فضای مناسب برای جلب اعتماد عمومی، تصریح کرد: این بسترسازی می‌تواند سبب همکاری بیشتر در امور مربوط به موقوفات و ایجاد وقف‌های جدید شود.

امام جمعه میبد در ادامه به بیان نکاتی در خصوص بقاع و اماکن متبرکه این شهرستان پرداخت و گفت: قبل از هر اقدامی، تهیه و تصویب طرح جامع امامزادگان میبد در دستور کار قرار گیرد.

اعرافی افزود: با رعایت تمام جوانب و ملاحظات اجتماعی، در انتخاب اعضای هیئت امنا و امامزادگان میبد تجدیدنظر شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اضافه کرد: همچنین اقدامات لازم برای افزایش درآمد موقوفات با رعایت ملاحظات اجتماعی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: به منظور ایجاد زمینه لازم برای وقف‌های جدید برای حوزه علمیه، جلساتی با حجت الاسلام شمس، مدیر حوزه‌های علمیه استان و مسئول بخش وقف و منابع پایدار حوزه تشکیل شود.

اعرافی تاکید کرد: باید برای سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت خیران جهت آبادانی موقوفات، برنامه ریزی مناسبی صورت بگیرد.

حجت الاسلام حسین زارع زاده، مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان یزد نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش اجمالی از عملکرد اوقاف استان، به رویکرد جدید سازمان اوقاف در ارائه خدمات اجتماعی و فعالیت مراکز افق امامزادگان اشاره کرد.

زارع زاده با اشاره به معوقات ادارات و دستگاه‌های دولتی به وقف به بیان برخی مشکلات موجود در حوزه موقوفات استان و شهرستان میبد پرداخت.

کد خبر 4925324

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد اداره اوقاف یزد علیرضا اعرافی میبد ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شهرکرد شیوع کرونا گرگان ایلام زلزله کمک به نیازمندان ماه مبارك رمضان بیرجند مواسات شب قدر حوزه های علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۷۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس طلبه می‌پذیرد

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، راضیه سلطان عباسی افزود: داوطلبان می‌توانند برای نام نویسی بصورت غیر حضوری به درگاه paziresh.whc.ir مراجعه یا با شماره ۰۹۱۷۵۴۷۶۷۰۰ تماس بگیرند.
 
وی گفت: داوطلبان همچنین برای نام نویسی حضوری می‌توانند به آدرس؛ خیابان آیت الله غفاری، روبروی فرهنگسرای طوبی، مدرسه علمیه الزهراء (س) مراجعه کنند.
 
عباسی افزود: تحصیل رایگان، اعطای مدرک سطح ۲ (کارشناسی)، تحصیل در مقاطع عالی، بهرمندی از خوابگاه و مهدکودک از مزایای نام نویسی در حوزه‌های علمیه خوهران است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس طلبه می‌پذیرد
  • پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند