Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@23:46:22 GMT

آخرین جزئیات از ساخت متروی قم

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۷۲۰۳

آخرین جزئیات از ساخت متروی قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سیدمرتضی سقائیان‌نژاد،شهردار قم در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه نشست شورای سازمان قطار شهری که برای بررسی مشکلات متروی قم در استانداری برگزار شد، با اشاره به جلسه مشترک بررسی مشکلات متروی قم با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء اظهار کرد: با توجه به تصمیماتی که در این جلسه اتخاذ شد قرار بر این شد که تا پایان سال ۹۹ فاز اول پروژه مترو به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: ما بیشتر دنبال این بودیم که پشتوانه مالی و مهندسی پروژه به سمتی رود که پروژه به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد و دست کم هزار میلیارد تومان برای فاز اول پروژه اعتبار نیاز است که پیش‌بینی شده است.

شهردار قم با تاکید بر اینکه نحوه پیشبرد پروژه و تعاملات مربوط به آن در این جلسه تعیین تکلیف شد تصریح کرد: فاز اول پروژه در ۵.۲ کیلومتر با ۲ ایستگاه افتتاح خواهد شد و ۴ ایستگاه دیگر به مرور راه‌اندازی می‌شود.

او عنوان کرد: اولویت اول ما اتمام این فاز اول و افتتاح آن است و در سال ۱۴۰۰ ادامه آن را در دستور کار خواهیم داشت.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه حمل و نقل ریلی اگرچه پرهزینه است، اما می‌تواند برای شهر‌ها راهگشا باشد تصریح کرد: در قم سالیانه ۲۰ میلیون زائر داریم که این پروژه می‌تواند بسیاری از مشکلات ترافیکی و حمل و نقلی را برطرف سازد.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری قم متروی قم حقوق شهروندی قرارگاه خاتم الانبیا فاز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۷۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به برگزاری دو جلسه با حضور مقامات دولتی در مجلس شورای اسلامی برای بررسی مسائل ارزی در کشور اظهار کرد: جلساتی که در مجلس انجام و رئیس مجلس و روسای کمیسیون های اقتصادی آن حضور دارند، عمدتاً مباحث حول همکاری‌ها، همراهی و برون رفت از مشکلات است.

وی گفت: تاکنون طی دو جلسه مهم با مقامات دولتی درباره ارز بحث و گفت‌وگو کردیم و نظرات خود را گفتیم و نظرات دولت را نیز شنیدیم و در نهایت نیز قرار شد تا دولت راهکارهایی را که مورد توافق دولت و مجلس است و می‌توانند مشکلات را حل کنند، اتخاذ نماید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه «وزارت اقتصاد در حال کار درباره بازار ارز است و حتماً گزارش این اقدامات به مجلس ارائه خواهد شد»، عنوان کرد: حتماً جلسات مشترک دولت و مجلس مجددا برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شهرداری و دولت اختلافی در زمینه اجرای مونوریل قم ندارند
  • تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی قم
  • اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به متروی قم
  • برای رفع مشکلات نیازمند اتحاد و وحدت میان دستگاه‌های مختلف هستیم
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟