Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی بامداد پنج شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در ویژه برنامه «شب های همدلی» که به مناسبت یازدهمین سالگرد ارتحال ملکوتی آیت الله بهجت (ره) به همت قرارگاه جهادی هیئت فاطمیون قم در مدرسه علمیه معصومیه برگزار و به صورت زنده از شبکه قرآن سیما پخش شد، اظهار داشت: ما، انبیای الهی و معصومین (ع) را ندیدیم اما از الطاف الهی بر ما این بود که در مدت عمر خود، مدت زیادی را در محضر بزرگانی مثل آیت الله بهجت (ره) باشیم که قطعاً اگر ایشان از انبیای الهی بیشتر و بهتر نبودند، کمتر نبودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: گفته‌های ما در خصوص ایشان هرگز نمی‌تواند حتی یکی از آن هزاران فضیلت ایشان را بیان کند؛ در سال‌های اول که به قم آمدیم، دوستان طلبه‌ای که اهل تقوا و تهجد بودند، دروس آیت الله مرتضی حائری و آیت الله بهجت را دنبال می‌کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که نماز خواندن آیت الله بهجت (ره) بسیار دیدنی بود، تصریح کرد: امام راحل علی رغم این که خودشان در مسجد سلماسی قم اقامه نماز می‌کردند، اما بارها به حاج آقا مصطفی می‌فرمودند که به اقامه نماز جماعت آیت الله بهجت بروید و واقعاً نماز ایشان دیدنی بود و بزرگان و فضلای قم در اقامه نماز ایشان حضور پیدا می‌کردند و حتی از شهرهای دیگر که به قم وارد می‌شدند، خود را به نماز ایشان می‌رساندند.

وی گفت: در درسشان هرگز مجادله نبود و در درسی که مطرح می‌کردند، اگر کسی اشکال می‌کرد پاسخ می‌دادند و اگر تا سه بار شاگردی سوال می‌کرد، بار سوم می‌گفت که هر آنچه که بلد بودم، گفتم و به مجادله نمی‌پرداختند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: این عالم ربانی می‌فرمودند که استادم گفته کم حرف بزن، به این خاطر خیلی کم حرف بودند و کم می‌گفتند اما خیلی پر معنا.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی اظهار کرد: قبل و بعد از درس، مباحثی در خصوص مسائل سیاسی به مناسبت و مباحث روز صحبت و تحلیل می‌کردند.

وی ضمن بیان خاطره‌ای به دقت نظر آیت الله بجهت پرداخت و گفت: صبح روز عیدی بود که همراه با خانواده مان به حرم حضرت فاطمه معصومه (س) رفته بودیم و دیدم که آیت الله بهجت (ره) از حرم بر می‌گردند؛ فرزندان خود را نزد ایشان بردم تا دستی بر سرشان بکشند، ایشان به فرزندانم شیرینی دادند و بر سر دخترم چادر عربی بود که ایشان گفتند چادر قشنگی دارد و دخترم را تشویق کردند و گفتند که به مادرش بگو که جلوی چادر را بِبُرد و رو گرفتن را به او یاد دهد تا بتواند خودش رو بگیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: چند کتاب را برای خودسازی معرفی می‌کردند و برای گرفتاری‌ها نماز جعفر طیار را توصیه می‌کردند و بر مطالعه باب جهاد النفس در کتاب وسایل الشیعه تأکید داشتند و می‌گفتند که سعی کنید روزانه یک حدیث از این کتاب را ارتزاق کنید.

وی افزود: آیت الله بهجت همیشه دم از ظهور و دعا برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) می‌زدند و بر مداومت نسبت به آن توصیه می‌کردند؛ باید خود را برای ظهور آماده کنیم تا لیاقت سربازی آن حضرت را پیدا کنیم؛ در این شب‌ها تا می‌توانید برای ظهور امام زمان (عج) دعا کنید و زمینه ساز ظهور حضرت باشید و حضرت را ناظر و حاضر بر کارتان ببینید.

کد خبر 4925268

منبع: مهر

کلیدواژه: مرتضی آقاتهرانی آیت الله بهجت سالگرد درگذشت ماه رمضان ۹۹ ویروس کرونا ماه مبارك رمضان دعا و نیایش قرآن کنفرانس بین المللی رادیو گفتگو معرفی کتاب شبکه چهار سیما شهید مطهری امام حسن مجتبی ع دعای روزهای ماه رمضان مرتضی آقاتهرانی آیت الله بهجت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۷۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ

امیرعباس حقیقی‌نیک مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) گفت: به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) روز‌های پنج‌شنبه و جمعه، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ماه، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین آقامیری پیرامون فضائل و مناقب این امام همام به ایراد سخن خواهد پرداخت و مهدی سروری، ضمن قرائت دعای کمیل، مرثیه‌سرایی می‌کند.

او افزود: شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه نیز، همزمان با سالروز شهادت شیخ الائمه، امام جعفر صادق (ع)، ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت ساعت ۹ صبح، در قالب دسته‌جات عزاداری به سمت این بارگاه منور، حرکت و در ساعت ۱۱ در شبستان امام خمینی (ره) به سوگواری می‌پردازند.

حقیقی‌نیک گفت: سخنران و مداح این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسین حدائق و سیدحسین فتح اللهی هستند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) گفت: در ظهر شهادت، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، اکبر افخمی و در شام شهادت بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، سیدمحسن رسولی، مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • اعلام ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) در حرم مطهر شاهچراغ
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در حرم شاهچراغ