Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-08@18:40:03 GMT

قدیمی‌ترین موزه‌ جهان در کدام کشور است؟

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۷۷۴۶

قدیمی‌ترین موزه‌ جهان در کدام کشور است؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران، موزه‌ها به عنوان مراکزی فرهنگی، هنری و تاریخی نقش بسزایی در تازه کردن حافظه تاریخی بشر امروز دارند. این مراکز تاریخی و فرهنگی به نوعی ما را با گذشته و آینده‌ پیوند می‌دهند و به ما نشان می‌دهند که انسان برای رسیدن به امروز چه مسیری را طی و از چه ایستگاه‌های تاریخی عبور کرده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انسان در این مسیر با گذر از دوره‌های مختلف مباحث بسیاری را آموخته و به خاطر سپرده است.

ما در این گزارش به یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های جهان سر می‌زنیم و با این کار به نوعی بخشی از  تاریخچه شکل‌گیری موزه‌های جهان را مرور می‌کنیم. یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های جهان با نام  (Ennigaldi-Nanna) شناخته می‌شود، قدمت این موزه به سال ۵۳۰ قبل از میلاد برمی‌گردد.

شاهزاده انیگالدی دختر نبونیدوس، آخرین پادشاه امپراطوری نئو بابل متصدی موزه (Ennigaldi-Nanna) بوده است. موزه (Ennigaldi-Nanna) در نزدیکی استان ذی‌قار عراق قرار دارد. در اصل وقتی باستان‌شناسان بخش‌هایی از کاخ و مجتمع معبد را گودبرداری می‌کردند، متوجه شدند که ده‌ها اثر باستانی با قدمت‌های مختلف به صورت مرتب در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. آنها در جریان این اکتشاف فهمیدند که آثار، قطعات موزه‌ای هستند.

لئونارد وولی باستان‌شناس در هنگام کاوش در خرابه‌های موزه (Ennigaldi-Nanna) محتویات آن را برچسب‌گذاری کرد. او متوجه شد که بسیاری از آثار باستانی قرار گرفته در این موزه توسط نبونیدوس (آخرین پادشاه سلسله کلدانی بابل) حفاری شده و بعضی دیگر از این آثار از سوی  یکی دیگر از پادشاهان بابل کشف شده است. اکثر این آثار متعلق به منطقه بین‌النهرین هستند.

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۷۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات

به گزارش قدس خراسان، هاشم طلائیان هنرمند بجستانی که به دعوت کشور امارات در این رویداد شرکت کرده است دو اثر قرآنی‌اش را که در موزه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود را با هماهنگی موزه حرم مطهر رضوی، در این نمایشگاه جهانی به معرض دید عموم هنرمندان و مردم جهان قرار داده است.

این دو اثر که ابعاد هر کدام ۸۰ در ۱۲۰ است مشتمل بر آیات شریف آیت الکرسی و سوره مبارک وضحی است.

یکی از این آثار در اوصاف شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی است که طلائیان در گذشته آن را به موزه حرم مطهر اهدا کرده است.

هنرمندان خارجی با این دقت و حوصله به آثار هنرمند ایرانی، نگاه می‌کنند و این همه پیچیدگی و ظرافت و رنگ بندی برایشان جای تعجب دارد.

نکته قابل توجه اینکه آثار این هنرمند ایرانی سبب گرایش به قرآن یک هنرمند آلمانی بعد از دیدن آثار هاشم طلائیان در نمایشگاه جهانی هنر امارات شده است.

دیگر خبرها

  • انتقال آثار تاریخی با ارزش از موزه ملی به کرمان
  • نمایش برگزیده‌ای از آثار رضا مافی در موزه هنر‌های معاصر تهران
  • بازدید از موزه فاطمی در روز میلاد حضرت معصومه (س) رایگان شد
  • بازدید از موزه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) رایگان شد
  • بازدید از موزه فاطمی در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) رایگان شد
  • بازدید از موزه فاطمی در روز میلاد حضرت معصومه(س) رایگان شد
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • لرزه تردد خودروهای سنگین دوباره روی تن پل تاریخی بابل نشست
  • ترک‌خوردگی‌ها و فرونشست عجیب نقش جهان
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات