Web Analytics Made Easy - Statcounter

نسرین غزنوی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشتر قطع درختان جنگلی و قاچاق چوب آلات، در ارتفاعات کوهستانی و صعب العبور مشرف به مرز استان اردبیل صورت می گیرد و ماموران منابع طبیعی طی گشت های مستمر، برخی متخلفان را دستگیر و چوب آلات و احشام آنها را توقیف می کنند.

وی افزود: با وجود استقرار پاسگاه جنگلبانی در ارتفاعات آسپینه حد فاصل استان های گیلان و اردبیل، متاسفانه افراد سودجو به دلیل اطلاع از نبود مامور ثابت در پاسگاه، به تخلفات خود ادامه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برای دیدبانی کامل مناطق جنگلی مرتفع، به سیستم مانیتورینگ و دوربین های متعدد نیاز است و در صورت تامین اعتبار لازم، نسبت به تامین و نصب آنها اقدام خواهیم کرد.

غزنوی گفت: اغلب قاچاقچی های چوب آلات جنگلی دستگیر شده در آستارا، مربوط به محدوده روستای سوهای استان اردبیل هستند و متاسفانه افراد بومی نیز در قلع و قمع درختان جنگلی با آنها همکاری می کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا ادامه داد: توقیف چوب آلات و خودروها یا احشام حمل آنها و جریمه متخلفان، بازدارنده نیست و باید نیروی انسانی ثابت در پاسگاه آسپینه مستقر شود.

غزنوی اظهار کرد: سطح اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار است و علاوه بر پاسگاه آسپینه، چهار پاسگاه دیگر نیز در نواحی جنگلی و اراضی ملی این شهرستان استقرار یافته است.

۲ مامور منابع طبیعی آستارا در سال ۹۶ به علت سقوط خودروی گشت و کنترل به دره، جان خود را از دست داده و ۲ مامور دیگر نیز در درگیری با قاچاقچیان چوب مصدوم شده بودند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، دامنه رشته کوه های آسپیناس و البرز، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا استان اردبیل جنگل دوربین رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیروی انسانی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی منابع طبیعی چوب آلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۷۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ضرغام بروجنی ظهر دوشنبه در همایش افق تحول دانشگاه، اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد شاهرود با بیان اینکه از آموزش گردشگری در سطح دانشگاه آزاد کشور برخی اهداف را انتظار داریم، تاکید کرد: در این ارتباط اهم مشکلاتی که استادان و پژوهشگران عرصه گردشگری و میراث و هتل داری با آن مواجه هستند مورد رصد و احصا قرار گرفت و در نشست‌هایی به آنها پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه در راستای رفع کمبودهای ملموس توسعه رشته گردشگری و میراث اقدامات خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی کشور صورت گرفته است، ابراز کرد: دیدگاه‌های نوسازی و عملیاتی مهارتی سازی رشته‌های گردشگری و هتل داری در نشست‌های متعدد با حضور اساتید و صاحب نظران مورد تاکید است.

مدیر گروه کشوری گردشگری و میراث فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: علیرغم تغییرات بنیادین اقتصادی جهانی، کشور ما گزینه‌های محدودی برای حوزه اقتصادی دارد اما بنا به تحقیقات گردشگری به عنوان یک فاکتور فوق‌العاده برای احیای اقتصاد ملی کشورهای دارای منافع گردشگری بسیار کارآمد است.

ضرغام بروجنی با بیان اینکه ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مملو از ظرفیت‌های عظیم گردشگری است، گفت: گردشگری فعال می‌تواند بسیاری از چالش‌های اقتصادی و اجتماعی کشور را کاهش دهد.

وی تاکید کرد: یکی از ضرورت‌های بخش گردشگری سرمایه انسانی توانمند و متعهد است و مهمترین ابزار دستیابی به این امکان نیز آموزش عالی است لذا آموزش گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی باید یک اولویت باشد تا بتوانیم با به کارگیری نیروی متخصص ضمن حفظ هویت و ریشه‌های فرهنگی، کشور را در ارتباط با تحولات قرن بیست و یکم آماده ساخت.

مدیر گروه کشوری گردشگری و میراث دانشگاه آزاد بیان کرد: دانشگاه‌ها در طول تاریخ خود ثابت کردند که می‌توانند تحول آفرین باشند همچنین دانشگاه‌ها همواره در خط مقدم ایجاد تعادل بین سنت و مدرن سازی بوده‌اند لذا دانشگاه هم حافظ سنت‌ها و هم کاتالیزور تغییر است

ضرغام بروجنی در خاتمه گفت: انتظار می‌رود که آموزش مؤثر و مقرون به صرفه و عادلانه به نیاز مبرم سرمایه انسانی کشورمان در زمینه گردشگری پاسخ دهد و برای بهبود عدالت و رشد اقتصادی و برابری اجتماعی و نیازهای فرهنگی جامعه و دانشجویان، دانش ایجاد شود.

کد خبر 6098485

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • هیچگونه قطع درختان جنگلی در فندقلو اتفاق نیفتاده است
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • سقوط مرگبار یک طبیعت‌گرد از ارتفاعات جنگل ابر
  • جان باختن یک نفر در اثر سقوط از ارتفاعات جنگل ابر
  • (تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا
  • سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود
  • سقوط مرگبار عکاس ۴۰ ساله از ارتفاعات جنگل ابر شاهرود