Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@00:27:37 GMT

۱۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های همدان لایروبی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۸۳۴۶

۱۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های همدان لایروبی شد

همدان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های این استان با هدف کنترل سیلاب لایروبی شده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان همدان منصور ستوده اظهار کرد: با لایروبی رودخانه‌های این استان در فروردین‌ماه امسال، مشکلی از جهت سیلاب نداشتیم و به‌خوبی سیلاب کنترل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستوده  ادامه داد: از ابتدای سال آبی جاری (یکم مهرماه ۱۳۹۸) تاکنون ۴۵۶ میلی‌متر بارندگی در این استان ثبت شده که نسبت به میانگین بلندمدت ۳۸ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در این مدت تعداد ۶۵ حلقه از چاه‌های غیر مجاز و دارای حکم قضائی به عمق حدود سه هزار متر مسدود شده که این امر موجب صرفه‌جویی دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب در حجم آب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان اضافه کرد: درمجموع از ابتدای اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی از سال ۹۳ تاکنون تعداد چهار هزار و ۲۹ حلقه چاه غیر مجاز با حجم آب صرفه‌جویی‌شده ۲۷۲ میلیون مترمکعب و عمق انسداد ۱۳۸ هزار متر پُر و مسدود شده است.

ستوده افزود: تاکنون تعداد چهار هزار و ۷۸۱ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های مجاز نصب شده که بیشترین آن‌ها مربوط به دشت رزن– قهاوند است.

وی گفت: تعداد ۲۲۱ پرونده مربوط به تصرف بستر و حریم رودخانه تشکیل و با پیگیری و همکاری دستگاه قضائی ۸۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع آن آزادسازی شده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: لایروبی رودخانه ها همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۸۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سامان محمدی درمصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: برای مرمت این تعداد از قنات‌ها ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده و مرمت آنها تا سه ماه آینده به پایان می‌رسد.
وی افزود: از اعتبارات سال مالی ۱۴۰۱، ۵۰ رشته به طول ۵۰ کیلومتر با ۲۳ میلیارد تومان اعتبار احیا و مرمت شدند.
محمدی با بیان اینکه لایروبی هر رشته قنات به حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است، افزود: ۱۰۰ رشته قنات استان نیاز فوری به مرمت دارد.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: به طور متوسط از قنات‌های کوچک ۵۰ تا ۶۰ خانوار و از قنات‌های بزرگ ۳۰۰ تا ۴۰۰ خانوار بهره‌مند می‌شوند.
در خراسان شمالی ۶۵۳رشته قنات با آب دهی سالانه ۸۶ میلیون متر مکعب وجود دارد.

خراسان شمالی دارای سه هزار و ۱۸۴ چشمه، هزار و ۵۵۷ حلقه چاه عمیق، ۲ هزار و ۴۸۳ حلقه چاه نیمه عمیق و۶۵۳ رشته قنات دارد و سالانه میانگین بارش در این استان به حدود ۲۴۰ میلمتر می‌رسد که حدود ۳۴۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی نیز وابسته به این منابع آبی است.

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد