Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-09@14:32:01 GMT

قطع کامل ارتباط با شاهزاده سعودی زندانی در ریاض

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۸۳۸۰

قطع کامل ارتباط با شاهزاده سعودی زندانی در ریاض

دفتر اطلاع رسانی «بسمه بنت سعود بن عبد العزیز آل سعود» شاهزاده زندانی سعودی در ریاض در حساب توئیترش اعلام کرد که ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با شاهزاده به طور کامل قطع شده است.

به گزارش وبگاه خبری «العربی الجدید»، دفتر اطلاع رسانی شاهزاده سعودی در این ارتباط نوشت که هیچ اطلاعی در خصوص وضعیت سلامت و اقدامات حقوقی در ارتباط با شاهزاده در دست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دفتر در ادامه نوشت: «تا بدین لحظه، اطلاعاتی در خصوص وضعیت سلامت یا [روال] حقوقی [پرونده شاهزاده] دریافت نکردیم. می‌خواهیم نگاه تصمیم‌گیرندگان و مقامات ذیربط را در این ماه مبارک به وضعیت سرکار شاهزاده بسمه بنت سعود و  "سهود" دختر گرامی ایشان جلب کنیم».

 یکی از دستیاران نزدیک به شاهزاده در گفت‌‌وگو با وبگاه آمریکایی «بیزنس اینسایدر» در این خصوص گفت: «[پس از آنکه] شاهزاده ماه آوریل چند توئیت منتشر کرد و در آنها گفت که بدون ارتکاب جرمی، در زندان بدنام "الحائر" در ریاض که به شدت نیز از آن مراقبت می‌شود، بازداشت است، از آن زمان این مسئله باعث شده ارتباط او با جهان خارج قطع شود».

این منبع در ادامه گفت که حساب توئیتری شاهزاده هک شده؛ بطوریکه تمام توئیت‌های او پاک شده است؛ اما با این حال، دفتر اطلاع رسانی موفق شد حساب را بازگرداند و توئیت‌هایی را که حاوی درخواستِ کمک‌های پی‌در‌پی شاهزاده از شاه سعودی و جهان مبنی بر آزادی او و دخترش بود، بازنشر کند.

وبگاه یادشده، پیشتر، در گزارشی نوشته بود که یکی از اعضای خانواده شاهزاده سعودی تأکید کرده است که دستگیری بسمه برای منع وی از درخواست ارث از «پدر مرحومش» ملک سعود بوده، ارزش این ارث میلیاردها یورو برآورد می‌شود.

وبگاه آمریکایی از مدیریت زندان‌های عربستان و سفارت این کشور در واشنگتن خواست که به این ادعاها پاسخ دهد. این در حالی است که هیچ کدام از  آنها، نه مدیریت زندان نه سفارت عربستان، تا بدین لحظه پاسخگو نبوده‌اند.

در همین ارتباط، طبق گزارش خبرگزاری «رویترز»، بسمه شاهزاده سعودی، ماه فوریه سال ۲۰۱۹، در حالی که به همراه دخترش «سهود الشریف»  برای درمان به خارج از کشور سفر می‌کرد، به اتهام تلاش برای جعل پاسپورت بازداشت شد.

رویترز همچنین گزارش کرده بود، با آنکه اتهام‌ یادشده از شاهزاده ساقط شده؛‌ با این حال، او و دخترش همچنان در زندان‌ به سر می‌برند. این درحالی است که به گفته رویترز وضعیت سلامت شاهزاده سعودی به علت عدم دریافت کمک‌های پزشکی خوب نیست.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شاهزاده سعودی زندانی ریاض زندان پارسی خبر شاهزاده سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۸۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی زندانی با پاداش آخر خدمت یک فرهنگی در شهرستان دشتی

آموزگار بازنشسته شهرستان دشتی پاداش آخر خدمت خود را برای آزادی یک جوان زندانی جرایم غیرعمد پرداخت کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتی، همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم صبح امروز مراسم ویژه‌ای در خورموج برگزار و از معلمان، فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی دشتی تجلیل شد.

در این آیین در اقدام کم‌نظیر یکی از آموزگاران بازنشسته پاداش آخر خدمت خود را برای آزادی یک زندانی جوان 22 ساله جرایم غیرعمد در خورموج پرداخت کرد.

در پی این اقدام رئیس اداره زندان شهرستان دشتی با حضور در منزل این معلم نیکوکار و خیرخواه، زهرا آرامش، آموزگار 44 ساله بازنشسته شهرستان دشتی قدردانی شد.

آزادی 137 زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر

بر پایه این گزارش سیدمحتشم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه سال قبل 137 زندانی جرایم غیرعمد در استان با کمک خیرین و نیکوکاران آزاد شدند اظهار داشت: همکاری خیرین و نیکوکاران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با مشارکت دستگاه قضایی و ستاد دیه استان بوشهر ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه اکنون 167 زندانی جرایم غیرعمد مالی منتظر مشارکت خیرین برای آزادی هستند، گفت: حوادث رانندگی و کارگاهی، محکومان مالی، بدهکاران مهریه و نفقه از جمله جرایم غیرعمد محسوب می‌شود که ستاد دیه با مشارکت مردم برای پرداخت بدهی آنها زمینه آزادی این افراد را فراهم می‌کنند.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی هر ماه جشن گل‌ریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در شهرهای مختلف برگزار می‌شود تا با مشارکت خیرین و نیکوکاران زمینه آزادی این زندانیان فراهم شود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • خبرنگار همشهری در زندان | در زندان بندرعباس چه می گذرد؟
  • چالش های عربستان و آمریکا برای انعقاد پیمان امنیتی
  • آزادی زندانی با پاداش آخر خدمت یک فرهنگی در شهرستان دشتی
  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • آزادی زندانی ۶۱ ساله یزدی با کمک یک خانواده
  • استان ۲ میلیون نفری هرمزگان فقط ۱۵۶ زندانی دارد
  • کمک انجمن حمایت از زندانیان اصفهان به خانواده ۱۸۰۰ زندانی
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • اعلام آمادگی دفتر موسیقی برای همکاری با فضای دانشگاهی کشور
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان