Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@02:45:56 GMT

رسانه‌های گناوه سهم بسزایی در مقابله با کرونا ایفا کردند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۸۶۵۵

رسانه‌های گناوه سهم بسزایی در مقابله با کرونا ایفا کردند

اکبر احمدزاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران و اعضای کمیته نظارت ستادمقابله با کرونا این شهرستان در فرمانداری افزود: رسانه ها و مدیران کانال‌های خبری در فضای مجازی جهت اطلاع رسانی و آگاهی مردم در برابر کرونا مجدانه تلاش کردند که حضور مستمر در  مبادی ورودی و خروجی و  بازار و  ارایه نکات آموزشی با تهیه خبر و فیلم به مردم بخشی از عملکرد آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: فعالیت خبرنگاران این شهرستان در زمینه اطلاع رسانی از عملکرد و فعالیت‌های ستاد مقابله با کرونا  و آگاهی بخشی مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی  قابل تقدیر است.

وی گفت:  مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان به جایگاه روابط عمومی‌ها اهمیت وافری قایل شوند و مردم را در جریان خدمات حوزه ها کاری و دولت قرار دهند.

احمدزاده افزود: مدیران اداراتی که روابط عمومی ندارند نسبت به تعیین یک نفر که توانمند، آگاهی و تجربه کافی در این حوزه دارد اقدام  و به فرمانداری معرفی کنند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: از بدو شیوع ویروس کرونا  ۱۵۶ اخطاریه به صنوف مختلف به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا داده شد و در این زمینه ۳۸  واحد صنفی  تعطیل و مهروموم شدند.

محمد بازیاری افزود: به هر صنفی که اجازه بازگشایی داده شده از قبل درباره ضوابطی که باید  جهت پیشگیری از شیوع کرونا رعایت کنند، آموزش های لازم ارایه شده  است.

وی اظهارداشت:  بیش از چهار هزار واحد صنفی در این شهرستان وجود دارد که از آنان بخصوص بازار تجاری که مشتریان خارج از استان بوشهر دارند ، انتظار داریم برای حفظ سلامت خود و خانواده و همشهریان  به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند.

وی  ادامه داد: از زمان بازگشایی مراکز تجاری حدود دو هزار و ۷۶ بازدید و  اماکن عمومی و عرضه مواد غذایی دو هزار و ۲۵۰ بازدید انجام شده است.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت:  بر اساس شاخص کشوری برای هر ۳۰۰ صنف یک بازرس در این شبکه وجود دارد که انجام بازرسی در حوزه  تهیه و توزیع مواد غذایی را برعهده دارند.

وی افزود:  ۴ هزار صنف تجاری بر مجموع تعداد واحدهای صنفی افزوده شده که  قرار است از آنان با  همکاری دیگر دستگاه‌ها به شکل بهتری بازرسی صورت گیرد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی گناوه گفت: بازاریان گناوه با توجه به شرایط هوایی این شهر فقط در بهمن، اسفند و فروردین فروش خوب دارند اما باشیوع ویروس کرونا سلامتی را بر منافع اقتصادی شخصی ترجیح دادند و جای تقدیر دارد.

رضا آریافر افزود:  این اداره سازمان  نظارتی نیست بلکه رسیدگی کننده به تخلفات است که در این ارتباط  از اول بهمن  ۱۹۱ پرونده در حوزه کالا و خدمات تشکیل شده که تاکنون برای  ۱۳۶ فقره پرونده رای صادر شده و ۵۵ پرونده باقی مانده در دست رسیدگی است.

وی بیان کرد:  ۴۳۵ میلیون ریال محکومیت برای متخلفان صادر شده که بیشترین جرم  رعایت نکردن ضوابط مورد نظر ستاد مبارزه با کرونا است.

وی یادآورشد: اداره تعزیرات حکومتی گناوه رتبه سوم در تشکیل پرونده‌های تعزیراتی را در استان بوشهر  دارا است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناوه گفت: از بدو شیوع  ویروس کرونا  همه خانه مسافرها و هتل‎‌ها طبق دستور ستاد مبارزه با کرونا  تعطیل بودند.

حمزه بهاگیر افزود: در این مدت یک واحد آپارتمان یک ساختمان دو طبقه و یک ساختمان با چند اتاق به علت رعایت نکردن دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا تعطیل شدند.

وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه خیلی از خانه‌های مسافر موجود در شهرستان تعریف خانه مسافر  را ندارند ، شناسایی آنان مشکل ساز شده است.

وی بیان کرد: درصورتی‌که اجازه فعالیت به هتل‌ها و خانه مسافرها داده شود تنها مجوزداران می‌توانند با رعایت ضوابط بهداشتی شروع بکار کنند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از نقاط گردشگرپذیر جنوب کشور است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سلامت و بهداشت گناوه پروندهٔ خبری نوروز ۹۹ و تعطیلی مراکز اقامتی و گردشگری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سلامت و بهداشت گناوه ویروس کرونا سلامت و بهداشت گناوه ستاد مبارزه با کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۸۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان  گفت: در راستای مبارزه و مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی و به منظور مقابله و برخورد جدی با قاچاقچیان و همچنین با هدف جلوگیری از خروج و قاچاق سرمایه ملی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان میناب با همکاری مأموران انتظامی پاسگاه حسنلنگی شهرستان بندرعباس در ۲۴ ساعت گذشته حین کنترل خودرو‌های عبوری و اجرای ایست و بازرسی درسطح حوزه استحفاظی تعداد سه دستگاه کامیون نفتکش حامل سوخت قاچاق را شناسایی و توقیف نمودند.

وی افزود: مأموران جمعا ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ضبط نموده و ۳ متهم نیز در این راستا دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مرجع قضائی، ارزش سوخت‌های کشف شده را بنا به نظر کارشناسان مربوطه، ۲۶ میلیارد ریال عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • معلم گناوه ای رتبه برتر جشنواره ایده های نو را کسب کرد
  • صابری فومنی طنز را با رعایت مرزهای اخلاقی وارد جریان رسانه‌ای کرد
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • آئیین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد